Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bialystok Posiadane auto: sorento 3.8
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 16 Maj 2016, 00:04
Temat postu:
Metalowe stuki w tlumiku i engine check
Witam. Jakis czas temu kupilem kia sorento 3.8 v6 pb+lpg automat z 2007 roku przebieg ok 200 tys km. Pare dni temu pojechalem podpiac pod kompa i pojawily sie dwa bledy: p2422 i p0174. Co do drugiego wiem ze to uboga mieszanka a mechanik powiedzial zeby zwiekszyc temp na swiecach czy jakos tak. p2422 nie wiem co oznacza. Dzis przy 4 osobach w samochodzie chcialem zobaczyc jak bedzie przyspieszac i tak moze od ok 20km/h wcisnalem gaz ok 70%. Ledwo zdarzylem dojsc do 110 a engine check zacza mrugac i silnik przestal pracowac na wszystkich cylindrach a obroty jalowe spadly do 500. Zgasilem, wyciagnalem kluczyk, odpalilem ponownie i wszystko bylo ok...
Przy zatrzymaniu sie na parkingu i wylaczeniu silnika slychac bylo takie metalowe stuki w tlumiku(na wysokosci tylnych kanap) jakby smazyl sie tam popcorn ale nie tak intensywnie i glosno. Przy dodawniu gazu nic nie ma ale przy odjeciu mam wrazenie ze cos sie wala w tym zbiorniuczku no ale nie stukalo by wtedy na zgaszonym silniku. Do dzis tych stukow na pewno nie bylo. Jak patrzylem pod samochod to bylo widac od tego ustrojstwa ze jest nagrzane bo w okol falowalo powietrze. Po paru godz przejechalem sie znowu. Z przyspieszniem normalnie(chyba bo za krotko nim jezdze zeby to czuc) nadal stuka i do tego co zauwazylem przy mocnym hamowaniu klocki nie odbijaja od razu do konca ale po kilkunastu metrach czego wczesniej nie bylo lub nie zauwazylem.
Ja obstawiam wymiane swiec i ewentualnie kabli wysokiego napiecia bo podobna sytuacje mialem w oplu. Mowilem ze nie pracuje cylinder od dawna a przez pol roku zaden mechanik nie chcial sie ze mna zgodzic ale w koncy wyszlo ze mialem racje.
https://www.youtube.com/watch?v=iPcUKpOwuQQ
Tutaj link do filmiku z tym dzwiekiem.
Najgorzej ze za kilka godzin musze wyjechac w ok 700 km droge i nie wiem czy nic sie nie stanie w samochodzie.
W sumie tez nie wiem czy skyrznia mi dobrze chodzi bo jak wcisne prawie caly pedal to miedzy 1-2 i 2-3 biegiem mam intensywne szarpniecie. Wujek twierdzi ze klasyczne automaty tak maja ale ja cos czuje ze jest chyba nei tak. Co do oleju w silniku to wymieniany 7 tys km temu i w sumie wyglada jak nowka (vavoline 5w30) a w skrzyni tez jest ok. Za pare dni juz sie umowilem na zmiane oleju silnika a pozniej sie wybieram do mechnika tylko od skrzyni automatycznych zeby tez mi wymienil.
Jak myslicie dobrypomysl pozmieniac swiece i kable przy okazji wymiany oleju czy jednak probem lezy gdzies indziej?[/youtube]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sorento ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.