Kia

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Kia Carens ) Carens II CRDi - pompa CR - Bosch CP1 - naprawa wycieku



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum KIA Forum Strona Główna -> ( Kia Carens ) Manuale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boguslav_t

Stały Bywalec



Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 185
Skąd jesteś (miejscowość / region): Stevenage, Hertfordshire
Posiadane auto: Kia Carens CRDI 2004r, Hyundai Galloper 3.0V6 1998r
Piwa: 30/2
Wysłany: Pią 29 Maj 2015, 21:07
Temat postu:

Carens II CRDi - pompa CR - Bosch CP1 - naprawa wycieku


Witam serdecznie,

Od jakiegos czasu borykalem sie z wyciekiem oleju napedowego w okolicach pompy Common Rail.
Pompa ma 3 glowiczki - u mnie gorne byly absolutnie suche a wyciek byl gdzies w okolicach gniazd przewodow paliwowych na pompie oraz dolnej glowiczki.

Wyciek byl raz wiekszy, raz mniejszy w zaleznosci od temperatury, obciazenia silnika, itp
Nie byla to jakas tragedia, ale ropa zbierala sie na skrzynii biegow i po jakims czasie czuc bylo ropa w samochodzie.

Naprawe zaczalem od wymiany oringow na przewodach paliwowych - lecz teraz po rozebraniu pompy juz wiem, ze to nie byla przyczyna wycieku.

Ponizej fotorelacja z naprawy wycieku z pompy wysokiego cisnienia - Bosch CP1 - w Kia Carens II CRDi

Potrzebujemy:

Narzedzia: Mala grzechotke, krotka i dluga przedluzke, klucze plaskie 10mm i 14mm, jakas zabke (do odpiecia rur intercoolera), no i teraz najwazniejsze - imadlo, srubokret udarowy z koncowka Torx T40 (do odkrecenia glowiczki na pompie)

Czesci: Uniwersalny zestaw naprawczy do pompy Bosch CP1 z okraglymi uszczelniaczami pod glowiczke tloczka (bo sa jeszcze takie uszczelniacze z wypustem ale w tej pompie ich nie zamontujemy)
Jakis papier sie przyda zeby nie zalac ropa przewodow itp.


No to starujemy:

Oczywiscie standardowo wykrecamy intercooler i pokrywe silnika.
Pod pompe i przewody upychamy jakiegos papieru [ja uzylem zwyklego kuchennego, ktory zwedzilem zonie Smile ] no i teraz zabieramy sie juz za pompe.

Operacja nie jest skomplikowana. Kluczem 14mm odkrecamy przewod zasilajacy szyne CR, tym samym kluczem poluzowujemy ten sam przewod na szynie CR zeby go mozna bylo przesunac.
Pozniej odkrecamy kluczem 10mm klampe przewodow paliwowych i je wyciagamy z pompy.
Jak juz scieknie cala ropa to odkrecamy trzy sruby 10mm - najlepiej grzechotka z krotka przedluzka i pompe mamy w rekach.

Kilka fotek do powyzszego opisu:






Jak juz mamy pompe w rekach to w imadlo ja Smile
Srubokretem udarowym z koncowka Torx T40 musimy sie troche z nia pomocowac - od razu pisze ze sruby sa tak mocno dokrecone, ze zwyklym kluczem bez udaru na 99% cos ukrecimy - najprawdopodobniej obrobimy glowke sruby lub w najlepszym przypadku urwiemy koncowke.





Po kilkunastu uderzeniach mlotkiem wkoncu sruby ladnie puscily i mozna bylo dalej odkrecic w palcach - uwazamy zeby sie nam wszystko nie rozsypalo, bo tloczek jest na sprezynie a my chcemy wiedziec co i gdzie i jak Wink

Ponizej zdjecie odkreconej glowiczki i zaznaczonym winowajca wycieku Smile



Staramy sie wszystko oczyscic pamietajac o tym zeby nic nie dostalo sie do srodka pompy. Po wyczyszczeniu powierzchni z nagaru przeczyscilem wszysko dokladnie Brake Cleaner'em.
Zakladamy nowe o-ringi i.....



.... skladamy wszystko w odwrotnej kolejnosci - pamietajac o przesmarowaniu oringow olejem napedowym, zeby ladnie sie ulozyly oraz bardzo mocnym dokreceniu srub glowiczki - ja dokrecalem tez srubokretem udarowym w imadle, bo szczelina po mocnym dokreceniu kluczem miala okolo milimetra!!! Dopiero po dokreceniu z "mlotkowym" udarem wszystko ladnie siadlo Smile

Teraz pokaze winowajce wycieku - byl nim uszkodzony o-ring w miejscu wskazanym na poprzednim zdjeciu.



No i porownanie nowych i zuzytych uszczelniaczy



Zakladamy pompe do samochodu, modlac sie ze wykonalismy prace jak nalezy heheh Very Happy
Mnie sie udalo - wycieku nie ma, pompa chula juz od ponad miesiaca i jest git Smile

Koszt operacji to tak naprawde koszt zestawu naprawczego (ok 70zl) - regeneracja w serwisie to koszt okolo 450zl i wyzej. Uzywana pompe mozna znalesc niby taniej, ale z tego co czytalem na forach, to rozszczelnianie sie tych pomp to normalka wiec mozna kupic rozszcelniona, albo nawet gorsza.

Tak czy inaczej, zaryzykowalem i sie udalo, nie spieszylem sie, wszystko powolutku, zajelo mi jakies 3h - pozostalych glowiczek nie ruszalem bo sa suchutkie - jak padna to resze zestawu mam w gotowosci Smile

Pozdrawiam forumowiczow,

Moze komus sie przyda,

W razie pytan sluze pomoca Smile
_________________
Szklanka piwa, kromka chleba - więcej chłopu nie potrzeba Smile
Powrót do góry
konekttome

Czytelnik



Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): jastrzębie zdrój
Posiadane auto: kia carens II
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 28 Maj 2016, 16:10
Temat postu:

pytanie o montaż


Właśnie zacząłem przygodę z dieslem (właśnie tym) i pytanie jest takie, czy samemu mogę odkręcić pompę i ją wkręcić, jeśli wszystko po ustawiam tak jak było, to nic się nie [cenzura]?
Za jakąkolwiek odpowiedź z góry dziękuje.
Powrót do góry
boguslav_t

Stały Bywalec



Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 185
Skąd jesteś (miejscowość / region): Stevenage, Hertfordshire
Posiadane auto: Kia Carens CRDI 2004r, Hyundai Galloper 3.0V6 1998r
Piwa: 30/2
Wysłany: Sro 27 Lip 2016, 15:21
Temat postu:

Re: ( Kia Carens ) Carens II CRDi - pompa CR - Bosch CP1 - naprawa wycieku


Przy odkrecaniu nalezy zachowac ostroznosc - tzn przy odkrecaniu przewodow paliwowych poniewaz jest w nich ropa pod wysokim cisnieniem. Najlepiej odczekac z 15-20minut przed odkrecaniem tych przwodow.

Sama pompa ma wlasnie wytwozyc wysokie cisnienie paliwa na szynie common rail wiec nie ma zadnych znakow, punktow, czy specjalnych ustawien czy pozycji przy zakladaniu. Po prostu masz poskladac wszystko do kupy jak nalezy a zalozyc inaczej sie nie da bo na walku jest klin, ktory musi wejsc w walek, ktory napedza pompe.

Mam nadzieje ze choc troche pomoglem.

Pzdr
_________________
Szklanka piwa, kromka chleba - więcej chłopu nie potrzeba Smile
Powrót do góry
cantonek

Czytelnik



Dołączył: 19 Lis 2018
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 CRDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 19 Lis 2018, 00:14
Temat postu:

Re: ( Kia Carens ) Carens II CRDi - pompa CR - Bosch CP1 - naprawa wycieku


Super manual - powiedz tylko jak odłączyć te dwa przewody paliwowe wchodzące od lewej strony ( lewy dół ) ?[/img]
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum KIA Forum Strona Główna -> ( Kia Carens ) Manuale Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Kia Carens »

Opinie o samochodach Kia Carens - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Carens ) Manuale


Kia

Carens

29 900

2014r.

264 205 km

pomorskie

Kia

Picanto

7 800

2006r.

180 000 km

pomorskie

Kia

Cee'd

29 900

2012r.

194 500 km

pomorskie

Kia

Carens

9 500

2005r.

160 000 km

małopolskie

Kia

Cee'd

25 900

2015r.

225 350 km

lubelskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2019 Created by idealneT and OM System