Kia

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Kia Sportage ) AVM 460 czy AVM 460K?


Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum KIA Forum Strona Główna -> ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vis_vitalis

Czytelnik



Dołączył: 30 Mar 2019
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie
Posiadane auto: Sportage I 98\'
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 13 Kwi 2019, 19:55
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) AVM 460 czy AVM 460K?


Zastanawiałem się czy nie załozyć nowego wątku jako, że temat odbiega już od tytułu ale, że zaczęliśmy o moich problemach to pomyslałem...lećmy dalej.

To co pisaliście Robert_X i Grzybeq dziś miałem czas i sprawdziłem.

Komputer to...Zexel (K04R)...Mam już skakać z balkonu?

Kody błyskowe to na mój gust (wyszła tego mega playlista, niżej link do yt można sprawdzić naocznie. Ręka mi już zaczęła mdleć podczas nagrywania Razz)

12, 23, 09, 86, 14, 25, 32, 34, 31, 02, 49, 50 <nie jestem pewny czy gdzieś nie czytałem, że na końcu wybłyskiwania świeci 3 razy 5 długich jako koniec, więc może bez pięćdziesiątki>

https://youtu.be/e-udHmSxvXo
Powrót do góry
Grzybeq

Auto Maniak



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 1607
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Nie 14 Kwi 2019, 22:50
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) AVM 460 czy AVM 460K?


Ok, listę błedów mamy.
Teraz jeszcze pytanie, czy odpinałeś klemę (lub bezpiecznik ECU przy sprzęgle)? Chodzi mi o kwestię po skasowaniu pamięci ile z tych błędów pojawi się ponownie i po jakim czasie. Możesz zostawić zworkę i po skasowaniu błędów przejechać się. Jak zacznie łapać błędy to od razu zacznie sygnalizować. Może też być tak, że zgłosi błędy jeszcze przed rozruchem silnika (po włączeniu na "zapłon").
Postaram się rozszyfrować te błędy, bo raczej lista z benzyniaka nie będzie zgodna.

Pozdrawiam!
_________________
˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
vis_vitalis

Czytelnik



Dołączył: 30 Mar 2019
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie
Posiadane auto: Sportage I 98\'
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 15 Kwi 2019, 10:54
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) AVM 460 czy AVM 460K?


Nie resetowałem. W sumie niezły pomysł. Nie pomyślałem o tym.

Widziałem gdzieś na tym forum listę błędów po kodach i niektóre nawet mogłyby pasować.
86 np. wg tamtej znalezionej tabeli, to czujnik wskaźnika poziomu paliwa. Przekroczony czas na łączność. I to wg mnie jest prawda i fakt w moim przypadku. Bo np. po zatankowaniu do pełna wskazówka potrzebuje z minuty by dopłynąć we właściwe miejsce.
Mój problem z pojawiającym się Check'iem w czasie jazdy obstawiałbym na 12-tkę wg tego co sam znalazłem. Czujnik położenia przepustnicy. Trzymam równo pedał gazu na trasie jadąc 70-80kmh, pojawia się sygnalizacja świetlna/skrzyżowanie puszczam gaz i zapala się Check.
No ale jeszcze zobaczymy co Tobie wyjdzie po tych kodach. Ja w wolnej chwili postaram się zrobić reset.
Powrót do góry
Robert_X

Dyskutant



Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 81
Skąd jesteś (miejscowość / region): Izbica
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 16v dohc kuchenka gazowa
Piwa: 1/5
Wysłany: Wto 23 Kwi 2019, 09:47
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) AVM 460 czy AVM 460K?


vis_vitalis napisał:
Nie resetowałem. W sumie niezły pomysł. Nie pomyślałem o tym.

Widziałem gdzieś na tym forum listę błędów po kodach i niektóre nawet mogłyby pasować.
86 np. wg tamtej znalezionej tabeli, to czujnik wskaźnika poziomu paliwa. Przekroczony czas na łączność. I to wg mnie jest prawda i fakt w moim przypadku. Bo np. po zatankowaniu do pełna wskazówka potrzebuje z minuty by dopłynąć we właściwe miejsce.
Mój problem z pojawiającym się Check'iem w czasie jazdy obstawiałbym na 12-tkę wg tego co sam znalazłem. Czujnik położenia przepustnicy. Trzymam równo pedał gazu na trasie jadąc 70-80kmh, pojawia się sygnalizacja świetlna/skrzyżowanie puszczam gaz i zapala się Check.
No ale jeszcze zobaczymy co Tobie wyjdzie po tych kodach. Ja w wolnej chwili postaram się zrobić reset.

Podstawa to reset kompa dopiero wtedy kody błyskowe , czujnik przepustnicy wydaje się być głównym podejrzanym no ale pewności nie ma
Powrót do góry
Grzybeq

Auto Maniak



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 1607
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Wto 23 Kwi 2019, 21:33
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) AVM 460 czy AVM 460K?


Ja jestem zdania, że najpierw odczytać, potem reset kompa, adapracja (w przypadku benzyny), ponowny odczyt błędów.
Czasami historia sprzed resetu może okazać się przydatna.
Wracając do tematu. Liczyłem na listę kodów błyskowych do sterownika Zexel, a znalazłem listę pinów i to nie wszystko dało się przetłumaczyć z sensem Sad
Swoją drogą, może warto byłoby poświęcić trochę czasu i posprawdzać jakie błędy wskaże sterownik dla typowych przypadłości - brak odczytu z czujników, brak przekaźnika pompy itp.
Chyba, że ktoś z forum podłączał się z diagnostyką do Diesla i posiada na ten temat większą wiedzę...
Pozdrawiam!
_________________
˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Reklama








Wysłany: Wto 23 Kwi 2019, 21:33
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Robert_X

Dyskutant



Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 81
Skąd jesteś (miejscowość / region): Izbica
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 16v dohc kuchenka gazowa
Piwa: 1/5
Wysłany: Czw 25 Kwi 2019, 11:09
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) AVM 460 czy AVM 460K?


Problem z diagnostyką diesla jest właśnie to że większość speców od sprawdzania układów paliwowych diesla opanowało wszystko poza zexelem . Bardzo mało ludzi tego podejmuje się.
Powrót do góry
vis_vitalis

Czytelnik



Dołączył: 30 Mar 2019
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie
Posiadane auto: Sportage I 98\'
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 28 Kwi 2019, 17:54
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) AVM 460 czy AVM 460K?


Dzięki za Waszą obecność w wątku i wszelkie dotychczasowe informacje. Zaraz po odczycie przerzuciłem sobie wszystkie kody które się dało na "angielski" w oparciu o jakąś tabelę którą znalazłem w sieci. Wyszłby z tego tak:

12 - Throttle Position Sensor [Czujnik położenia przepustnicy]
23 - Sensor CSP (The output signal of the sensor is out of range 0.1 ÷ 4.6 within 0.3 seconds) [Sensor CSP (sygnał wyjściowy czujnika jest poza zakresem 0,1 ÷ 4,6 w ciągu 0,3 sekundy)]
09 - Engine Coolant Temperature Sensor. [Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik]
86 - Fuel sensor (The output signal from the TF is outside the range of 0.1 to 4.6 within 5 seconds) [Czujnik paliwa (sygnał wyjściowy z TF jest poza zakresem od 0,1 do 4,6 w ciągu 5 sekund)]
14 - Atmospheric Pressure Sensor. [Czujnik ciśnienia atmosferycznego.]
25 - Pressure Regulator Control Solenoid Valve. [Zawór elektromagnetyczny regulatora ciśnienia.]
34 - Idle Speed Control Solenoid Valve. [Zawór elektromagnetyczny sterowania prędkością biegu jałowego]
31 - Servo electronic control (GE) (The absolute value of the difference between the desired and actual values is more than 1.0 within 0.5 seconds) [Sterowanie elektroniczne serwomechanizmów (GE) (Wartość bezwzględna różnicy między wartościami pożądanymi a rzeczywistymi wynosi więcej niż 1,0 w ciągu 0,5 sekundy)]
02 - Distributor no Signal. [Dystrybutor bez sygnału.]
49 - Power Stage Group 2 Malfunction (inside ECM). Idle Speed Control Valve Failure or Damaged Power Stage. [Usterka grupy 2 stopnia mocy (wewnątrz ECM). Awaria zaworu sterującego prędkością biegu jałowego lub uszkodzony stopień mocy.]

Brak 32 i ew. 50 jeśli to kod a nie sygnał końca nadawania.



Tym nie mniej nie wykonałem jeszcze resetu komputera. Raz, że z braku czasu a dwa, że równolegle chciałem wyeliminować (już nie sam a z fachową pomocą) problem z przednim napędem i wstawiłem auto na serwis.

I tu mam kolejny klops...
Na manualach AVM napęd załącza się jak trzeba i działa. Ale...Zarówno po zapięciu sprzęgiełek ale bez wrzucenia 4x4 "z kabiny" jak i na zapiętych sprzęgiełkach i zapiętym napędzie słychać okresowo metaliczne piski pokrywające się z ruchem obrotowym koła/półosi lub rzadziej pojedyncze dość głuche stuki. Dzwięki lokalizowałbym od lewej bliżej środka. W serwisie po wstępnej diagnozie podejrzewają że padnięty jest niestety przedni most. Nie mówię, że nie. Trochę na logikę, po drodze jest jednak sporo delikatniejszych elementów przeniesienia napędu ktróre powinny padać szybciej niz most.
Zastanawiam się, czy na początek nie poprosić o wymianę oleju w moście. Gdyby przy okazji wymiany wypłynęłoby dużo opiłków ze starym olejem, mogłoby to chyba potwierdzić wskzanie serwisu, który nie ukrywam bardzo cenię ale nie zajmują sie oni na co dzień stricte pojazdami 4x4.
Próbowałem poszukać czegoś o padniętych przednich napędach w Sportage I ale nie znalazlem wątku gdzie przyczyną byłby most.
Powrót do góry
Robert_X

Dyskutant



Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 81
Skąd jesteś (miejscowość / region): Izbica
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 16v dohc kuchenka gazowa
Piwa: 1/5
Wysłany: Nie 28 Kwi 2019, 22:20
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) AVM 460 czy AVM 460K?


Przedni most jest raczej pancerny w Kijankach aczkolwiek ktoś mnie kiedyś pytał o przedni most
Powrót do góry
vis_vitalis

Czytelnik



Dołączył: 30 Mar 2019
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie
Posiadane auto: Sportage I 98\'
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 28 Lip 2019, 14:20
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) AVM 460 czy AVM 460K?


Jako, że nie lubię niedomkniętych tematów to pragnę grono forumowe poinformować, iż:

- udało mi się rozwiązać problem pisków metalicznych z przeniesienia napędu. Diagnoza poprzez kręcenie przednim wałem z ręki na luzie wskazała, że owe nieprzyjemne dźwięki pochodziły z okolic przegubów i okazały sie być a jakże...łożyskami igiełkowymi. Po wymianie hula jak trzeba i cisza jak makiem zasiał w tym aspekcie.

- diagnoza check engine nadal w trakcie


Z nowości przestał mi działać centralny z pilota. Był już czas, że nie działał w ogóle. Ostatnio odżyło otwieranie. Nadal nie zamyka.
Powrót do góry
Grzybeq

Auto Maniak



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 1607
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Pon 12 Sie 2019, 21:51
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) AVM 460 czy AVM 460K?


Otwórz pilot i zobacz, czy nie jest w środku brudny. Niestety do szczelnych one nie należą, choć takie sprawiają wrażenie.
Najczęściej winne są mikroprzełączniki, które mają upływ i stąd jest problem. Pomaga przelutowanie na nowe, tylko nie transformatorówką, bo strumień magnetyczny z grota zabije układ wcz.

Pozdrawiam!
_________________
˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum KIA Forum Strona Główna -> ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Kia Sportage »

Opinie o samochodach Kia Sportage - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne


KiaSportage

53 300

2015r.

194 493 km

podkarpackie

KiaSoul

19 000

2010r.

177 500 km

wielkopolskie

KiaOptima

75 520

2019r.

57 700 km

mazowieckie

KiaSportage

25 900

2009r.

193 000 km

małopolskie

KiaCarens

57 600

2017r.

119 254 km

podkarpackie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System