Dołączył: 23 Maj 2014 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Kia Sportage II 2.0 16V 4WD
Piwa: 0/4
Wysłany: Nie 29 Mar 2015, 21:31
Temat postu:
Odpalanie na zimnym - trzeba długo kręcić
Witam,
Kijanka jak w opisie. Jesienią tamtego roku zauważyłem, że podczas odpalania na ostudzonym zupełnie silniku(kilka godzin stania) w większości przypadków (chociaż nie zawsze) muszę pokręcić dość długo rozrusznikiem (tak myślę do 7s max). Jeśli tylko odpali - nawet jeśli zgaszę od razu i spróbuję ponownie - odpala ładnie od kopa.
Nie zdarzyło się dotychczas, żeby nie odpaliło za pierwszym razem - jednak pomęczyć trzeba, a tak się kiedyś nie działo.
Nie wiem jak w wyższych temperaturach otoczenia, bo póki co nie jest to dane.
Fakty póki co:
1. Aku chyba jest jeszcze fabryczny, udało mi się go 2 razy "ubić" nieco (ostatnio na jesień). Przy odpalaniu z tego co sprawdzałem napięcie nie spadło poniżej 9V (coś ~9,5V było).
2. Żadnych błędów ECU
3. Odczyty z czujników temperatury płynu/powietrza mają normalne wartości
4. Żadnych problemów podczas jazdy z pracą silnika.
5. Wymienione niedawno świece/przewody W-N/olej silnikowy
Niby żaden problem, ale zdarza mi się na urlop jeździć dość daleko, gdzie nie ma dostatku warsztatów pod ręką więc w ramach wiosennych porządków chciałem ogarnąć, żeby nie mieć problemów.
Korzystając z chwili chciałem się poradzić zanim oddam do warsztatu, jeśli się "pogorszy". Bo być może ktoś to przerabiał, a ja bym sobie w wolnych chwilach pobadał. _________________ Kia Sportage II ACTIVE, 2.0 16V, 4WD, LPG: STAG QBOX+Hana 2000 (od 2013r)
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Pon 30 Mar 2015, 00:01
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Odpalanie na zimnym - trzeba długo kręcić
Jak masz problem z rozruchem to kręci szybko silnikiem?
Zauważyłem u siebie, że na starym akumulatorze bardzo siadało napięcie w instalacji po załączeniu rozruchu i też trzeba było dłużej trzymać na rozruszniku. Po wymianie akumulatora jest lepiej, ale problem jeszcze nie jest do końca rozwiązany (czekam jak będzie cieplej to dobiorę się do rozrusznika).
Dołączył: 23 Maj 2014 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Kia Sportage II 2.0 16V 4WD
Piwa: 0/4
Wysłany: Pon 30 Mar 2015, 09:15
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Odpalanie na zimnym - trzeba długo kręcić
Ano właśnie bym powiedział, że całkiem żwawo kręci, co mnie dziwi trochę. Możliwe jednak, że na słuch źle oceniam.
Natknąłem się jeszcze na teorie o układzie paliwowym lub nieszczelnych wtryskach LPG, ale sam nie wiem na ile to słuszne.
Bardzo możliwe, że to po prostu akumulator, bo jeśli to ten sam od nowości to pewnie prosi się o wymianę. W sumie podczas kręcenia trochę podświetlenie siada licznika, miernik jednak pokazał tak, jak pisałem wyżej (tyle, że cyfrowy, może powtórzę pomiar).
Jakby "problem" non-stop występował to można kombinować - podpiąć kable z innego auta na próbę itp. A tutaj trzeba czekać tyle czasu od próby do próby, że słabo.
Póki co pewnie się skupię na jeżdżeniu i obserwowaniu, jeśli przy wyższych temperaturach powietrza będzie okej to bardziej w stronę akumulatora pójdę. Niemniej w wolnych chwilach będę lekko drążył ten temat dalej. _________________ Kia Sportage II ACTIVE, 2.0 16V, 4WD, LPG: STAG QBOX+Hana 2000 (od 2013r)
Dołączył: 08 Mar 2015 Posty: 128 Skąd jesteś (miejscowość / region): Żary Posiadane auto: Sportage 2.0 99`
Piwa: 1/7
Wysłany: Pon 30 Mar 2015, 16:20
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Odpalanie na zimnym - trzeba długo kręcić
Mój przeważnie pali na strzał, ale zdarzyło się już dwa razy że musiałem przytrzymać rozrusznik (wydawało mi się wtedy że wolniej kręci) były to dwa przypadki po krótkiej jeździ, zgaszeniu i odpaleniu po paru min.
Dołączył: 23 Maj 2014 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Kia Sportage II 2.0 16V 4WD
Piwa: 0/4
Wysłany: Wto 31 Mar 2015, 16:00
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Odpalanie na zimnym - trzeba długo kręcić
Jeśli kolega mówi o MAF - dane z ECU nie wyglądają na brane z sufitu (po odpaleniu z tego co pamiętam ~4g/s na luzie).
Czujnik położenia wałka - możliwe, że coś nie łączy/padł, ale nie wywaliło by wtedy CHECKa?
Dzisiaj z racji strasznego zimna, deszczu ze śniegiem postanowiłem sprawdzić i odpalił od razu, nawet nie zdążył dobrze zakręcić. Co za "pech". Poniżej kilka pomiarów napięcia:
Widać spadek do 7V na początku samym. Niestety z racji tego, że nie musiałem "kręcić" długo nie wiem na jakim poziomie by się to utrzymywało (widać zagęszczenie punktów 9,5-10,5V). Ponowię jeszcze dzisiaj/jutro pomiary.
Bo możliwe, że jeśli mu nie jest dane od zapalić na dotyk to potem napięcie spada i po prostu ciężko mu rozbujać silnik.
[EDIT]
To może jednak kaprysy zimy no i nie ma tak źle. Dzisiaj wydawało mi się, że długawo, a tu wychodzi, że 2,5s, a napięcie w normie:
Jakby coś wyszło kiedyś to wrzucę tutaj (niech się komuś przyda). _________________ Kia Sportage II ACTIVE, 2.0 16V, 4WD, LPG: STAG QBOX+Hana 2000 (od 2013r)
Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): W-M Posiadane auto: Kia Sorento 3.5 v6 2005 rok
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 09 Paź 2019, 13:25
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Odpalanie na zimnym - trzeba długo kręcić
Odgrzeję temat.
Mam taką samą przypadłość.
Jak postoi przez noc lub wciągu dnia parę godzin nie odpalany, to trzeba go długo kręcić.
Jak już odpali to po zgaszeniu odpala bez problemu.
Akumulator nowy, rozrusznik ok bo kręci jak szalony.
Udało się komuś dojść co może być przyczyną.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.