Witam. Mam problem z kątem pochylenia kół, wiem że jest to nie regulowane. Prawy tył kąt PK -2st53min a lewa strona -1st47min. Czy jest jakiś sposób na ten problem?
Jak by to miały być sprężyny to podczas podnoszenia samochodu na lewarku o podwozie koło powinno wrócić do swojej pozycji a tak się nie dzieje w moim przypadku. Chyba że się mylę to proszę o poprawienie mnie.
Witam.
Problem z kątem mam rozwiązany.
-Wyciągniecie tylnej belki
-rozwiercenie wewnętrznych otworów w belce(w kształcie elipsy) dolnego wahacza
-zakup śrub mimośrodowych z kia ceed 2016
-przyspawanie małych płaskowników do belki po obu stronach otworu, od strony śruby i nakrętki.
-montaż całego zawieszenia
-odwiedzamy stacje gdzie ustawiają geometrię i gotowe
Dołączył: 27 Kwi 2020 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Kia Cee\'d I Kombi 1.4L 2010r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 27 Kwi 2020, 10:07
Temat postu:
Re: ( Kia Ceed ) Kąt pochylenia tylnych kół.
Kia Cee'd I Kombi 2010r.
Witam forumowiczów.
Czy ktoś może znalazł inne (niż piotrwit82), mniej czasochłonne i mniej kosztowne rozwiązanie problemu pochylonych kół tylnych?
W moim przypadku koła pochylone symetrycznie 1,5 stopnia, opony zdarte po wewnętrznej stronie. Zawieszenie w dobrej kondycji.
Podejrzane sprężyny (zgniecenie)? Skrzywienie belki zawieszenia - to możliwe?
Na innym forum teza, że to wina wady konstrukcyjnej wahaczy tylnych dolnych.
Dołączył: 11 Maj 2020 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Dolnyśląsk Posiadane auto: Ceed III 1,4 kombi
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 11 Maj 2020, 21:58
Temat postu:
Re: ( Kia Ceed ) Kąt pochylenia tylnych kół.
Witam.
Mam wrażenie że większość nowy CEED III kombi mocno z tyłu "siada" wystarczy zatankować do pełna bak i już wygląda to nie ciekawie , a co dopiero z pasażerami na tylnej kanapie .
Znalazłem taka stronę na "alle-drogo" ( https://allegro.pl/uzytkownik/polybush- ... l-1-4-0318) co prawda drogo , ale zainspirowała mnie idea tego pomysłu . Zadałem zapytanie do sprzedającego i odpisał :
"Możemy zaoferować do ceeda.
tyl: 30mm, podniesie twój tyl na 4-5 cm
Cena : 320, z wysylka. Było to w zeszłym roku jesienią.
Sprytny tokarz dorobi z duralu lub poliamidu takie dystanse i pewnie taniej .
Takie rozwiązanie na pewno nie zmienia charakterystyki działania spreżyny zawieszenia ( i tak już siedzi), podnosi nadwozie względem drogi i zbliża kąt pochylenia koła tylnego bliżej zera - auto zyskuje wizualnie . Dochodzi tylko sprawa odbojników na amortyzatorach, czy nie dołożyć dodatkowych lub dłuższych gum, bo skok na amortyzatorze się zmienia o te 3-4cm i lepiej żeby sprężyna się nie sprasowała.
Słyszałem też że przedstawiciele handlowi w tych CEED-ach na własną rękę stosują jakieś mocniejsze sprężyny , ale mi sie nie udało namierzyć takich.
Nie wiem czy pomogłem , może ktoś to rozwinie dalej.
Dołączył: 22 Maj 2020 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Kia ceed 2010 1.6L
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 22 Maj 2020, 22:43
Temat postu:
Re: ( Kia Ceed ) Kąt pochylenia tylnych kół.
Za 320pln to kupisz podkładki na przód i na tył pod spirale i pod amorek i jeszcze coś zostanie. Firma Prostavochka w Kijowie . Do wyboru aluminiowe albo guma.
Cześć. Mam problem z pochyleniem tylnych kół oraz auto ucieka mi na lewą stronę. Postaram się opisać szczegółowo oraz proszę osoby które maja taki problem o swoje doświadczenia co robić aby problem rozwiązać.
Moje auto to Kia Ceed 2008 SW (kombi) 2008 r 1,6 PB 126 KM 220k przebiegu.
Auto od zakupu czyli od lutego ucieka mi jak puszczę kierownicę zazwyczaj na lewą strone, czasem na prawą.
Zależy to od drogi, dzieje się to najcześciej na nierównych drogach. Jedynie na równej, gładkiej drodze auto jedzie równo jak ustawię kierownice na wprost.
Kupiłem nowe opony Nokian, zrobiłem geometrię 3D, ustawili zbieżność na przednich kołach. Kąt pochylenia tylnych kół był "na czerwono" 2'13 oraz 1'55 i jak oczywiste nie zostało to ustawione - brak regulacji.
Auto po tych operacjach dalej tak samo znosi. Poczytałem na internecie i zauważyłem ze wielu ma ten problem pochylenia tylnych kół, stąd zacząłem podejrzewać ze to winne są tylne koła a nie przednie jak pierwotnie sądziłem.
Zawieszenie jest w dobrym stanie, byłem na trzech stacjach w sumie aby ocenili stan zawieszenia, bo sądziłem ze to tuleje tylne pływające sa winne, ale nie ma żadnych luzów.
Zakładam ze jak nic z tym nie zrobię to opony zaczną się nierówno zużywać czego chcę uniknąc.
Co radzicie ? czy te oba problemy (znoszenie oraz pochylenie) to wina tych tylnych kół ?
Jak temu zaradzić ? Nie chcę robić partyzantki typu fasolki, czyli nacinanie wachacza aby przesunąć kąt pochylenia piasty. Najpierw myślę nad wymianą wszystkich tulei w tylnym zawieszeniu oraz sprężyny jesli nie bedzie to zbyt kosztowne.
dołączam zdjęcie z geometrii
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Ceed ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.