Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): lubuskie Posiadane auto: renault grand scenic 1,9 130 km
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 13 Paź 2009, 09:08
Temat postu:
głowica - płyn chłodzacy
Witam wszystkich ,,szczęśliwych" posiadaczy carnivala. Autko posiadam 2 lata . Po zakupie zaraz okazało się że muszę robić głowicę. Okazało się że jest nie do zrobienia. Pęknięty kanał ssący. Kupiłem nową głowicę i tego lata po przejechaniu 15 tyś. pokazał się olej w zbiorniczku wyrównawczym, znowu głowica w górę i wymiana uszczelki. nadmieniam że mechanik twierdzi że blok jest prosty. Po wymianie uszczelki na razie wszystko ok. tz. nie widać oleju w wodzie. Natomiast przy codziennej kontroli stany płynu chłodzącego zauważyłem że auto wyrzuca wodę przez zbiornik wyrównawczy do pewnego momentu - poziom płynu w zbiorniku ok natomiast termostat jest nie zakryty płynem. Czy ta sytuacja jest prawidłowa czy termostat ma być nie zalany płynem. Czy są inne możliwości tej usterki niż kolejna wymiana uszczelki - może są inne przyczyny o których ja nie wiem . Proszę o poradę jeśli ktoś spotkał się z takimi objawami!!!
Witam.
Po odkręceniu korka termostatu , płyn mam ponizej termostatu .
Jezeli siada głowica lub uszczelka to płyn tylko wyrzuca poprzez zbiorniczek, powstaje duze cisnienie i nie zasysa go z powrotem.
kilka razy po robocie układu chłodzacego moze byc potrzeba dolewania płynu ze względu na odpowietrzanie sie nagrzewnic.
Pozdrawiam
Silan
witam
"kuchdar" ja Tobie powiem tak mam tak samo płyn jest poniżej termostatu na uszczelce korka są ślady oleju wymieniłem płyn oleju było trochę wypłukałem cały układ chłodzący ale po pewnym czasie znowu zauważyłem olej pojechałem do kolegi mechanika /dobry fachowiec/ powiedział tak jak nie przybywa tego oleju i trzyma zawsze taki stan płynu chłodzącego to nic nie grzebać ja tak przejechałem już 2 lata i nic się nie dzieje, miałem tylko kontrolować po trasie czy na miarce poziomu oleju nie ma śladu wody nic się nie dzieje do tej pory więc śmigam i tyle.
W zbiorniczku wyrównawczy płyn zmienia swoją objętośc w zależności od temperatury silnika i otoczenia (rozszeżalność cieczy). Możesz mieć rónież lekko zapowietrzony układ chłodniczy szczególnie ze względu na jego specyfikę w tym autku. Pilnuj temperatury cieczy i stanu płynu. Jeśli temperatura nie jest wyższa niż zwykle (powinna być "ciut" przed połową), a płynu dolewasz mniej niż 1l na 100km to olej temat i śmigaj. _________________ KIA CARNIVAL 2,5 V6 24V + LPG 1999 r.p.
Nowe forum CARNIVAL: http://forumkiacarnival.za.pl/ - ZAPRASZAMY !!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Carnival & Sedona ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.