Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Krynica Morska Posiadane auto: Kia Sportage
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 15 Paź 2011, 14:01
Temat postu:
Łącznik stabilizatora
Witam mam problem z wybiciem łącznika stabilizatora kia sportage 95 2kg młot nie pomaga czy tam jest jakiś myk ? Czy po prostu cosik się zapiekło bo siłowo od żadnej strony nie idzie
Ogólnie chodzi o zmianę sprężyny góra poszła a dół stoi jak zaspawany
Witam. Mam ten sam problem, wydaje mi się że bez palnika się nie obędzie
Zostawiłem to na bliżej nie określoną przyszłość bo na razie nie stuka. Jak
odkręcałem tą dużą nakrętkę na klucz 24 to nasadka pękła, a łącznik ani drgną . POWODZENIA
Jeśli chodzi o wymianę sprężyny to łącznika nie trzeba wybijać, wystarczy odkręcić nakrętkę łącznika i zdjąć połówkę tego widelca,ja tak zrobiłem i się udało
Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Krynica Morska Posiadane auto: Kia Sportage
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 15 Paź 2011, 16:20
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Łącznik stabilizatora
Dzięki za podpowiedź już jakaś nadzieja jest.Powalcze tym sposobem zobaczymy czy da rady bo mam tą kiankę od 4 miesięcy ale nikt tam chyba nie zaglądał z 10 lat.Wszystko czego się dotkne to stoi albo się ukręca
Czy dobrze rozumiem, że ten łącznik wystarczy wybić?
Mam do wymiany właśnie te łączniki, w jednym już urwał się przegub łączący ze stabilizatorem, a drugi ma luz.
Czy wystarczy ze kupię tylko te łączniki, czy jeszcze będą potrzebne jakieś tuleje czy coś?? _________________ Mercedes-Benz W169 A180
Polonez Atu+ 1.4 GTi 16V MPI
Golf Variant VI 1.6 TDI
Junak 123
Dołączył: 28 Lut 2012 Posty: 66 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Kia Retona 2.0TD 2000 r.
Piwa: 4/1
Wysłany: Pią 19 Paź 2012, 19:34
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Łącznik stabilizatora
Łącznik jest przykręcony nakrętką (klucz 24). Na poniższym rysunku nr 10
Stabilizator przykręcony jest nakrętką nr 9
Po odkręceniu obu nakrętek, łącznik powinien dać się wybić. Jednak przed wybiciem należy podnieść przód jak do wymiany koła (i solidnie zabezpieczyć podkładając coś pod ramę), bo widelec amortyzatora napiera na łącznik. No i chodzi też o bezpieczeństwo
Gdyby nawet udało się wybić ten łącznik, nie podnosząc przodu, to sprężyna się rozpręży w niekotnrolowany sposób i może to nie być przyjemne jak żelastwo trafi na jakieś palce
Łącznik stabilizatora przechodzi przez tuleję. Na poniższym rysunku to nr 22
W rzeczywistości ta tuleja jest dłuższa niż to wynika z rysunku
Jeśli tuleja będzie do wymiany, to zostaje jeszcze to wymienić
Sprawdził bym też stan podkładek gumowych pod sprężyną, odbój amortyzatora, mocowanie górne amortyzatora i ewentualnie stan tulei dolnego wahacza
Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
Wysłany: Pią 19 Paź 2012, 22:39
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Łącznik stabilizatora
Jeśli mogę coś dodać, proponuję podnieść cały przód, aby drążek stabilizatora był luźny, a na napreżenie sprężyny trzeba uważać. Sam mam problem, bo nie mogę wybić trzpienia łącznika stabilizatora. Stuka jak diabli, a ja nie mam pomysłów...
Jeśli chodzi o wymianę amorka, to faktycznie wystarczy odkręcić połowę widelca.
Dzięki za odpowiedź.
Dziś próbowałem odkręcić nakrętkę łącznika (nr 10), niestety albo stety odpadła. Jak zamówię nowy łącznik spróbuję wybić to co zostało. Chociaż teraz nie mam w co uderzać młotem :/ _________________ Mercedes-Benz W169 A180
Polonez Atu+ 1.4 GTi 16V MPI
Golf Variant VI 1.6 TDI
Junak 123
Nie wiem co jest z tym cholernym samochodem...
Wczoraj spryskałem wszystkie gwinty Wd-40, podgrzałem palnikiem, posmarowałem płynem hamulcowym. Zostawiłem tak na 24 godziny.
Dzisiaj urwałem 4 śruby trzymające amortyzator i obie połówki widelca.
Łącznik stabilizatora nawet nie drgnął, od nawalania młotkiem pękł widelec. Mam tego badziewia dość. Skończyły mi się pomysły jak wyjąć łącznik stabilizatora. Zastanawiam się jeszcze nad wymontowaniem dolnego wahacza, ale obawiam się że urwę nakrętkę. _________________ Mercedes-Benz W169 A180
Polonez Atu+ 1.4 GTi 16V MPI
Golf Variant VI 1.6 TDI
Junak 123
Mam do wymiany te łączniki i też ukręciłem śruby ( nr. 27 na rys.) Śruby to jakiś nietyp, mają mniejszy łeb. Odpuściłem temat na bliżej nieokreśloną przyszłość. Jak to ogarniesz to daj znać i opisz metodę. Powodzenia.
Obawiam się że prędzej się całego samochodu pozbędę niż to ogarnę.
Śruby nr 27 wymienię, bo póki co tylko to da się wymienić.
Pęknięty widelec amortyzatora obspawam, wywalę w [cenzura] cały stabilizator i tyle. _________________ Mercedes-Benz W169 A180
Polonez Atu+ 1.4 GTi 16V MPI
Golf Variant VI 1.6 TDI
Junak 123
Odgrzewam kotleta..
Przed świętami odstawiłem auto do mechanika...
Niestety mechanik załamał ręce, stwierdził że najlepiej(najprościej) wyciąć palnikiem całe wahacze, na prasie wycisnąć widelce z łączników stabilizatora i złożyć wszystko na nowych częściach...
Po świętach zabrałem się za jedną stronę... po swojemu...
Rozwierciłem łącznik stabilizatora i uwolniłem połówkę wideleca (tą przy nakrętce). Niestety samego łącznika nie byłem w stanie w dalszym ciągu wybić z tulei.. zespoliło się na amen.
Postanowiłem przystąpić do planu B.
Udało mi się odkręcić śruby mocujące wahacz do ramy. Tylna poszła niemalże gładko, nawet sama wyszła z tulejki. Niestety przednia śruba zespoliła się z tuleją wahacza
Pozostało zmodyfikować plan i wyciąć śrubę brzeszczotem.
W chwili obecnej zastanawiam się jedynie skąd wziąść nową śrubę do wahacza...? _________________ Mercedes-Benz W169 A180
Polonez Atu+ 1.4 GTi 16V MPI
Golf Variant VI 1.6 TDI
Junak 123
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.