Dołączył: 23 Gru 2010 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): MIEDZYBÓRZ Posiadane auto: KIA CARNIVAL
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 23 Gru 2010, 16:08
Temat postu:
wymiana oleju-skrzynia biegów carnival
witam!
mam problem z wymiana oleju w skrzyni biegow w kia carnival 2,9tdi
nie moge znalezc wlewu oleju do skrzyni????
nie wiem rowniez ile oleju trzeba wlac?????
prosze o pomoc
Witaj
nie posiadasz w swojej kijance jakotakiego wlewu oleju. Wlewasz poprzez bagnet do sprawdzania. A co do ilości to podają katalogowo 2,3 manual a 7,5 automat tylko wiadomo że te wartości podane są na pustą skrzynię a ty do końca nie zlejesz starego oleju i wejdzie ci go mniej
jeśli to automat to jak najbardziej trzeba wymienić
ale jeśli to manual to nie widzę najmniejszego sensu takiej wymiany
w przypadku manuala wystarczy sprawdzić poziom i ewentualnie dolać
Poziom oleju jest oznaczony na napędzie linki do licznika - powyżej zębatki.
Po wyjęciu jest to otwór do nalewania oleju.
Jeśli chodzi o ilość - około 2,7 litra.
Polecam syntetyk nie za gęsty, bo będzie ciężko zmieniać biegi.
w manualnej skrzyni jak najbardziej wymienia się olej
benzyna:
diesel:
wlew i kontrola:
i tak właściwie to nie korek tylko czujnik do licznika
olej tylko i wyłącznie syntetyczny!!!
te cudowne japońskie skrzynie mają taką przypadłość że nagminnie padają synchronizatory 1 biegu
usterka banalna i koszt części to ~25zł ale kupa roboty więc robocizna droga jeżeli sami nie jesteśmy w stanie naprawić - trzeba wyjmować skrzynię :]
więc tu również warto zadbać o olej i kontrolę poziomu
kto wymienia olej w skrzyni po 60 tyś w manualu. Jak nie cieknie z niej to znaczy że wszystko jest ok i lepiej nie szukać na siłę roboty, bo można sobie dopiero roboty narobić. Wilenin, synchronizator 1 biegu to błachostka, 50% samochodów ma niesprawne synchronizatory i ludziska nawet o tym nie wiedzą prędzej silnik padnie jak ta skrzynia. Tak na marginesie to skrzynią interesujemy sie wtedy, jak cieknie z niej olej lub gdy biegi nie wchodzą mimo że wysprzęglamy 2x i lekko zwiekszamy obroty inaczej to szukanie dziury w całym
nie do końca to tak jest w kijance
olej tak czy owak warto wymienić
oczywiście nie robił bym tego co 40/60tys km (diesel/benzyna) ale raz na 100tys wydaje mi się być ok bo olej nie tani - wolny wybór użytkownika
a w tym kiju synchronizator niestety trochę przeszkadza :]
wygląda to tak:
chcąc wbić 1 musisz mieć CAŁKOWICIE zatrzymane auto i wrzucać z 2 biegu
co prawda to tylko kwestia przyzwyczajenia ale niektórym będzie to przeszkadzać
sam mam to w swoim i zapewniam że nie jest to kwestia regulacji cięgieł przy drążku zmiany biegów czy wybieraków a właśnie synchronizatorów
już gdzieś słyszałem że po 1 lecą kolejne...
no to ja sobie poczekam aż polecą kolejne albo sprzęgło bo szkoda czasu na takie bzdety
i mam wielką prośbę
przestańcie się uparcie trzymać starej szkoły przy "nowych" samochodach bo dobrze to na nie nie działa
sami dobrze wiecie że dziś producenci oszczędzają jak tylko mogą na materiałach i wszystko robią "tak cieniutkie jak listek"
częste wymiany płynów/elementów eksploatacyjnych naprawdę znacznie przedłużają żywota maszyny
to nie tak jak dawniej że do baku się starego przepalonego oleju dolało i maszyna wszystko przetopiła - dziś by wyświetliło 3 miliony błędów, komputer pokładowy wyświetlił by "boot error" i pewno z wrażenia jeszcze tylna kanapa sama z auta by wyszła
nie lubię dzisiejszych konstrukcji i jestem starej szkoły ale to nie zmienia faktu że wiedzą muszę dotrzymywać kroku tym chorym nowościom bo w tym na co dzień grzebać trzeba
Witaj
nie posiadasz w swojej kijance jakotakiego wlewu oleju. Wlewasz poprzez bagnet do sprawdzania. A co do ilości to podają katalogowo 2,3 manual a 7,5 automat tylko wiadomo że te wartości podane są na pustą skrzynię a ty do końca nie zlejesz starego oleju i wejdzie ci go mniej
Ten sam mam problem, temat tylko że znalezienie tego bagnetu pomiarowego jest ciężkie. Pod akumulatorem ? Pod filtrem powietrza czy gdzie? Nie widać tego wlewu z miernikiem niestety. KIA Carnival 2004, manualna skrzynia biegów. Spust znalazłem na dole Duża śruba. Proszę o odpowiedź jak ktoś robił ten model. Serdeczności
Temat się wyjaśnił. Napełnianie przez strzykwę na górze skrzynki biegów jest miernik-czujnik prędkościomierza z kabelkiem idącym do góry. Dostępny ręką od strony koła lewego na skrzyni biegów. Spust na dole spora śruba którą akurat widać-to czynność pierwsza wylać stary olej zakręcić śrubę.. Druga czynność-trzeba wyjąć wykręcić czujnik i wsadzić wężyk do otworu. 2,5 litra wlać/wstrzyknąć nowego oleju do skrzyni i po wszystkim. Pozdrawiam. 30min roboty.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Carnival & Sedona ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.