Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 2011 Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzozów Posiadane auto: Grand scenic 1,9 dci r 2006
Piwa: 166/1
Wysłany: Sro 09 Lut 2011, 21:35
Temat postu:
Re: ( Kia Carnival & Sedona ) Problem z zapalaniem
Widzę że jesteś zdeterminowana. Odnośnie pompy pisał kolega adamkog21. Nie bardzo rozumiem jego wyjaśnienia. Pompa może mu i padła, ale żeby opiłki z pompy cofnęły się aż do zbiornika to dla mnie księżyc. Przestudiowałem ponownie całą "literaturę" Proponuję, żebyś w tej pompie znalazła zawór stop, bo temat ten został przez Ciebie pominięty . On po przekręceniu kluczyka powinien dostawać napięcie (pyk). Wyłączenie powoduje odcięcie napięcia. Sprawdzić to kiedy samochód odpala. Następne badanie - napięcie wtedy gdy samochód nie odpala. Jeżeli były by to wariactwa immo, to ono odcina prąd do zaworu stop i jedna sprawa była by z głowy. Zapowietrzane, możliwe, ale musiało by być znaczne i można by było to zobaczyć mając przeźroczysty wężyk paliwowy przed pompą. Odnośnie pompy to przyznam, że awaria jaka tam może być to tylko jakieś zacięcia. Czegoś innego sobie nie wyobrażam.
Pozdrawiam _________________ Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem.
Re: ( Kia Carnival & Sedona ) Problem z zapalaniem
kurteczka zaczynam się zastanawiać , i nie dowierzam , że w Brytanii nie maja dobrych specjalistów od starych pomp rzędowych i rotacyjnych. Nie trzeba wymieniać można zregenerować/ naprawić , używane kosztują ok 1000-1500zł max. więc to chyba nie 800 F nie wiem jaki jest kurs. Samemu, jak ktoś się nie zna, to pompy nie zrobi to nie gaźnik z fiata!!! Ale dla kogoś kto przy tym grzebie na co dzień, naprawić starą rotacyjną to żaden problem. Co do opiłków w zbiorniku to jest możliwe pod warunkiem gdy nie wyłapie ich filtr wówczas nie spalone paliwo wraca do zbiornika i tak w koło macieju, ale to raczej wada pomp z układu common rail, gdy coś tam sie wytrąca z kiepskiego paliwa , (siarka , lub coś jeszcze i niszczy powłoke pompy, jakoś tak, tworząc mikro opiłki zatykające wtryskiwacze a przechodzące przez najlepsze nawet filtry, mniejsza z tym). W starej pompie rotacyjnej, raczej jest to nie możliwe a opiłki spowodowane były zatarciem się jakiegoś jej elementu i sa /powinny być znacznie większe i być wyłapane przez filtr, ale.... Podsumowując, faktycznie zawór możesz sprawdzić czy pyka , ale i tak potrzebny jest fachowiec od pompy wtryskowej, a nie laik który chce wymienić na nową.
koszt nowej w crdi to faktycznie 3000 zł + listwa i tp. ale to juz cały zestaw,
http://www.kiasklep.pl/index2.php?a=carnivalii&b=silnik&c=zaopatrzenie+i+przygotowanie+paliwa+2.9CRDI
stara pompa używana , i dużo łatwiejsza przy ewentualnej naprawie,
Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 2011 Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzozów Posiadane auto: Grand scenic 1,9 dci r 2006
Piwa: 166/1
Wysłany: Czw 10 Lut 2011, 08:20
Temat postu:
Re: ( Kia Carnival & Sedona ) Problem z zapalaniem
Rzeczywiście, przez przelew możliwe, że poszły do baku. nie pomyślałem. Podobno bak był sprawdzany?. Ciekawa sprawa.
Pozdrawiam _________________ Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem.
Dołączył: 10 Sty 2011 Posty: 18 Skąd jesteś (miejscowość / region): KETTERING Posiadane auto: KIA SEDONA 2,9 2001
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 10 Lut 2011, 10:42
Temat postu:
Re: ( Kia Carnival & Sedona ) Problem z zapalaniem
witam dzieki za wszystkie porady a wiec tak dzisiaj rano odpalilam autko bez zadnego problemu pare razy co sie tyczy pompy slysze tylko jedno (pyk) ale od strony bezpiecznikow jak by sie zalaczaly a nie tam gdzie jest pompa wydaje mi sie ze wczesniej slyszalam dwa razy pyk (glosniejsze przy bezpiecznikach przekaznikach?) slabsze przy pompie sama sie zaczynam gubic czy bez tego( pyk) przy pompie samochod powinien odpalic??? mam jeszcze jedno pytanie bo z tego co zrozumialam od (MECHANIKA????) przy wymianie pompy trzeba ja zintegrowac z mobilajzerem czy mozna to jakos ominac i jak to wyglada bo takim autkiem to nie jest jazda nigdy nie wiesz gdzie ci nie zapali a z malym dzieckiem to nie jest fajne!jeszcze tylko jedno pytanie czy to mozliwe ze pompa zmienia swoja prace zaleznie od pogody (zimno cieplo) z gory dzieki pozdrawiam
Re: ( Kia Carnival & Sedona ) Problem z zapalaniem
Ja bym jeszcze radził , pojechać do jakiegoś "magika elektronika" co się zajmuje między innymi immobilaizerami, żeby go w ogóle pominął, przy zapłonie. Wtedy można by sprawdzić jak reaguje pompa, jeśli wszystko by grało to znaczy że immo był przyczyną problemu. W przypadku awarii samej pompy, mechanik najprawdopodobniej chciał by ją wykręcić ( chyba że znajdzie szybko przyczynę na samochodzie) wyjęcie pompy to już problem dodatkowy bo wiąże się z "rozbebraniem" rozrządu a to już przyjemne nie jest i znowu wiąże się z fachowym montażem. Nie każdy dobry „pompiarz” musi się znać na rozrządzie i go później dobrze poskładać. Ja bym radził na początku ten immo, lub podjechać do fachowca od pompy niech ją sprawdzi, na samochodzie.
Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 2011 Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzozów Posiadane auto: Grand scenic 1,9 dci r 2006
Piwa: 166/1
Wysłany: Czw 10 Lut 2011, 14:02
Temat postu:
Re: ( Kia Carnival & Sedona ) Problem z zapalaniem
Pól roku temu fachowiec sprawdzał pompę (rotacyjną), wtryski i ciśnienie sprężania w moim jeepie 2,1td i kosztowało mnie to 100zł. Czy fachowiec nie może wcześniej sprawdzić pompy, żeby uniknąć niepotrzebnego wydatku?. Oczywiście pyknie przekaźnik w bezpiecznikach i pyka elektrozawór w pompie. Bez pomocnika tego nie obadasz.
Pozdrawiam _________________ Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem.
Re: ( Kia Carnival & Sedona ) Problem z zapalaniem
Zrób tak jak powiedział dziadek1, gdy auto nie bedzie mogło odpalić, poproś kogoś niech przekręci Ci stacyjkę ( bez odpalania) a Ty w tym czasie posłuchaj przekaźników; pompy i głównego. Sprawdzałem specjalnie u siebie i wyraźnie słychać cyknięcie i przy pompie i koło akumulatora. Wtedy bedzie wiadomo, gdzie jechać czy do „pompiarza, czy elektryka”
Pzdr.
Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 35 Skąd jesteś (miejscowość / region): Turek wlkp. Posiadane auto: Kia Carnival 2.9 CRDI EX 2003r
Piwa: 1/1
Wysłany: Sob 12 Lut 2011, 22:52
Temat postu:
Re: ( Kia Carnival & Sedona ) Problem z zapalaniem
też stawiam na pompe sprawdz spbie ciśnienie. i jak nie chce odpalić to spróbuj odpalić na plaku tzn odkręć wąż ssący tuż przed nagrzewnićą i w momęcie kręcenia zaczynasz psikać PLAKIEM ciąglym strumieniem przez około 10 sek. Jak odpali to macz 100% pewności ze coś z układem paliwowym. To najprostrzy i pewny sposób na diesel-a
Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): gdansk Posiadane auto: kia sedona
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 24 Lut 2011, 11:46
Temat postu:
Problem przy starce ;(
Witam .! Mam problem z odpaleniem mojego auta , na takich mrozach przez ostatnie 3 dni palił normalnie a teraz nagle . Nie che mi zaskoczyć na pewno wiem że to nie problem z akumulatorem tak jak by nie dostawał paliwa . Rano odpalił normalnie po 1,5 godzinie stania odpalił przejechałem jakieś 300 metrów i zgasł ;( od tamtej pory nie można go odpalić . Proszę doradzcie mi jaki może być problem
Re: ( Kia Carnival & Sedona ) Problem z zapalaniem
Jeśli to paliwo, woda, brud lub cokolwiek w układzie paliwowym zamarzło i nie puszcza paliwa to i tak za późno na jakieś dolewki. Pozostaje zabawa z podgrzewaniem i czyszczeniem , bo odmrożone, i tak zamarznie po nocy. przechodziłem ten problem i chyba jeszcze przechodze, ale jutro wywalam zbiornik, i przewody, bo mnie to zaczyna wk... , tylko że mi nie gasł, ale kady przypadek jest inny, przewody paliwowe w carnivalu to cienizna i na dodatek łączone: guma- rurka guma- rurka, a w zbiorniku od smoka na dodatek zagięta cienizna.
Re: ( Kia Carnival & Sedona ) Problem z zapalaniem
niewm czy juz naprawilas to swoje autko iczy to byla pompa ale ja
dawno temu mialem taki problem tylko w innym samochodzi trabant(szatan maszyna)tak samo swirowal z zapalniem, tez tak robilem z klemami myslalem ze bateria skolowalem nowa ciezko bylo bo 6v i okurat nrd upadlo i czesci niebylo do trabikow(musialem elfa lac do benzyny bo miksol wcielo), wszystko bylo przetestowane niby dobre a auto proste jak budowa cepa wiec niebylo problemu, jeden gosciu mi poradzil zeby wymienic regulator wysokiego napiecia(testy wykazywaly ze moj jest ok) ale po tej wymianie wszystko bylo perfect jak na niemcow przystalo.
ale niewiem jakie ma przelozenie trabant do kia, ale jak to mowia tonacy chwyta sie brzytwy
Re: ( Kia Carnival & Sedona ) Problem z zapalaniem
witam mam problem z odpaleniem auta wymienione zostały czesci nowy akumulator i nadal nie pali co to morze byc dotej pory palił normalnie teras jak te mrozy naszły to niechce odpalac zbiornik i pszewody wyczyszczone so
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2, 3, 4Następny
Strona 3 z 4
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Carnival & Sedona ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.