Witam- zaczyna sie w moim aucie problem z uruchamianiem, zarówno na zimnym jak i gorącym silniku. Wcześniej zapalał od dotyku, potem musiałem kręcić parę razy, aż zaczął niewydalać akumulator. Sprawdziłem świece żarowe, 3 były uszkodzone. Wymieniłem je na nowe- problem nie ustąpił. Kręcę coraz dłużej, mam już teraz nowy akumulator i daje radę z zapaleniem- ale to nie jest rozwiązanie. Sprawdziłem na kompie - pokazał, że ciśnienie podczas uruchamiania długo jest "zerowe", następnie jak zapala silnik, ciśnienie skacze i po uruchomieniu silnika trzyma ładnie i równo. Praca sterowników wg kompa jest bezusterkowa. Pierwsza myśl, to uszkodzenie pompy wtryskowej, która przy kręceniu (małe obroty) potrzebuje dłuzszego czasu na osiągniecie ciśnienia koniecznego do uruchomienia wtrysków. A może to inne przyczyny? może ma ktoś pomysł? Przy okazji proszę o informacje co może być uszkodzone na pompie, jakiego typu jest to pompa (skąd wziąć informacje), jaki jest koszt nowej pompy, a jaki regenerowanej. Dużo pytań... Pozdrawiam Tad
Dołączył: 04 Mar 2011 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Polkowice Posiadane auto: Kia Sorento, 2.5 crdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 04 Mar 2011, 19:47
Temat postu:
Re: ( Kia Sorento ) problemy z uruchamianiem
Czesc
Mam ten sam problem. Zaczęło się od chwili, kiedy auto zgasło w mieście. Laweta, serwis. Powiedzieli mi, że problem z IMMO. Nowe kody itd. Przy okazji zrobiono test wtryskiwaczy. Zdaniem serwisu jeden nadawał się tylko do wymiany. Sprzedano mi po "regeneracji" za okazyjną cenę. Dojechałem do domu 100 km. Za mną biało od dymu. Spalił 25/100km. Cały silnik był mokry od ropy. Pojechałem raz jeszcze do serwisu. Powiedzieli, z to wina uszczelki przy wtryskiwaczu. Naprawili, ale wtrysk TEN już był inny. Auto zapala mi tragicznie. Po kilku sekundach kręcenia rozrusznikiem zaczyna się kręcić szybciej i w końcu zapala. Wymieniłem filtr paliwa, wydawało mi się, że jest dużo lepiej. Przejechałem 200km i minęło 8 dni i to samo. Możliwe, że mam bardzo brudne paliwo (tankuję tylko na BP), możliwe, że cofa mi się paliwo, albo uszkodzone pompo-wtryski? Test każdego to 50pln a regeneracja 350pln. Sam nie wiem co mam zrobić, Pomóżcie proszę.
Kolego Ascrane.
Po pierwsze kiedy auto zgaśnie w mieście podczas jazdy to nigdy nie jest wina IMMO bo niby jak? Nagle zaczyna blokować komputer skoro IMMO dziala tylko przed odpaleniem samochodu a potem jest nieaktywne? Przy okazji zrobiono test wtryskiwaczy...raczej IMMO stwierdzono przez brak wiedzy oraz umysłu a wtryskiwacze sprawdzono bo koledzy tak podpowiadali. Zmień serwis bo daleko z nim nie zajedziesz. Nowe kody...jakie nowe kody o czym Ty mówisz? Oni nie mają pojecia tego co mówią. Nawet nie wiedzą co to jest IMMO !!!! Jakie "pompo-wtryskiwacze"...? ...Jak stwierdzili, że jeden jest do wymiany? i wymienili tylko jeden...a że przelewał tak, że przelewy pospadały bo był tak uszkodzony,iż musiałeś się wrócić na wymiane kolejnego uszkodzonego...jedź prosze gdzie indziej i wtedy napisz post, bo wszystkie te brednie to jest wina braku ich wiedzy a dla kogoś myślącego będzie sprawa oczywista.
Kolego Tadd, zacznij od sprawdzenia ukladu niskiego cisnienia. Czyli wszystko przed pompą wysokiego. Jeżeli ciśnienie "O" ukazuje się długo podczas kręcenia, oznacza to, iż powietrze razem z ropą nie osiągnie przez dłuższy czas ciśnienia paliwa na szynie common rail ponieważ pompa musi sporo tej ropy wpompować aby jakiekolwiek cisnienie się utworzylo. Załóż przezroczyste przewody przed pompę wysokiego ciśnienia. Sprawdź gdzie pojawiają się pęcherzyki i zlikwiduj usterkę.
Pozdrawiam
Kamil _________________ “Potrzeba czasu żeby dokonać rzeczy trudnych. Aby dokonać rzeczy niemożliwych potrzeba trochę więcej czasu.”
Dołączył: 27 Lip 2018 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zakopane Posiadane auto: Kia Sorento 2.5 CRDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 27 Lip 2018, 11:42
Temat postu:
Sorento gaśnie przy wyprzedzaniu problemy z uruchomieniem
Temat który się powtarza , nie mniej jednak muszę odpowiedzieć wobec bezradności indolentnych mechaników .
Sprawdzenie układu dopływu paliwa - bak , filtr paliwa w baku - rozebrać wyczyścić .
Filtr paliwa wymiana przy każdej wymianie oleju - najlepiej Bosch , WAŻNE by przed wymianą zalać filtr dokładnie czystym paliwem ( olejem napędowym czystym ) tak by nie było w nim powietrza bo cały układ będzie się zapowietrzał WAŻNE
Sprawdzenie przepływu przez filtr - założyć wężyki przeźroczyste dokładnie na rurki dopływowe sprawdzić czy nie przepływają w nim pęcherzyki powietrza mogące świadczyć o nie szczelności przewodów paliwowych ( uszczelnić )
Sprawdzenie czujnika regulacji ciśnienia na pompie wtryskowej ( ew wymienić )
Sprawdzenie czujnika ciśnienia na listwie paliwowej ( ew wymienić )
Gdyby w ogóle nie można było odpalić samochodu sprawdzić czujnik położenia wału ( ew. wymienić , jest na obudowie skrzyni patrząc z przodu po lewej stronie patrząc z komory silnika )
Dodatkowo sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu ( jest po prawej stronie u góry silnika nad pompą wtryskową )
Nie słuchajcie bzdur o wymianie filtra paliwa co 100 000 km ( wymieniać co roku wszystkie filtry przy wymianie oleju )
Nie zakładać tandetnych filtrów np. Filtron bo to gówno - proponuję filtr oleju Knecht OC 526 -13 cm długość , żadnych krótkich bo do Sorento wchodzi 8.2 litra oleju musi być zachowana drożność z małym oporem a tu potrzebna powierzchnia filtracyjna .
Filtr paliwa Bosch ( wymiana co roku .
Czujniki oryginalne bądź zamienniki Bosch
Sorento to nie pór dla kretynów i dla durnych mechaników tak jak każdy samochód klasy wyższej wymaga wiedzy i rzetelności za to odwdzięcza się aż miło
Moja Sorento zapiernicza ze średnim spalaniem trasa miasto 8.5 litra przy ciężkiej nodze . W terenie to inna sprawa liczy się motogodziny .
Samochód bardzo dobry , wdzięczny dający duży komfort jazdy na rasie i nie źle radzący sobie w terenie - oczywiście bez przesady z topieniem go w bagnie czy rzece .
Dołączył: 27 Lip 2018 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zakopane Posiadane auto: Kia Sorento 2.5 CRDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 27 Lip 2018, 11:58
Temat postu:
Re: ( Kia Sorento ) problemy z uruchamianiem
Jeszcze dodam bo byłbym zapomniał .
Zdemontować wtryskiwacze , wyczyścić w myjce ultra dźwiękowej rozkręcone końcówki wtrysków ( ostrożnie by nie pogubić malutkich podkładek i elementów ) nie ruszać części wtryskiwacza górnej bo to zabawa dla wyspecjalizowanych magików , wyczyścić gniazda wtrysków frezem do tego celu , założyć nowe miedziane podkładki .
Oczywiście wymagana jest do tego celu znajomość mechaniki , tępaki niech jadą do serwisu , tam wyczyszczą wam kieszenie a i tak nic nie zrobią wymyślając wyimaginowane usterki mnożąc koszty jak we wszystkich serwisach .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sorento ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.