Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 29 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie Posiadane auto: Kia Picanto
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 18 Mar 2011, 15:22
Temat postu:
Problem z odpaleniem
Witam. Mam taką sprawę znajomy kupił Carnival 2,9 diesla i ma taki problem z nim jak jest zimny to nie chce odpalić tylko za pomocą samostartu odpala ale już jak jest silnik rozgrzany to pali aż miło co może być przyczyną czegoś takiego i co to może być do wymiany??
Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 74 Skąd jesteś (miejscowość / region): WARSZAWA Posiadane auto: FORD FOCUS C-MAX 1,8L DURATEC HE PFI
Piwa: 2/2
Wysłany: Pią 18 Mar 2011, 18:07
Temat postu:
Re: ( Kia Carnival & Sedona ) Problem z odpaleniem
Polecam sprawdzić akumulator. maiałem podobny przypadek wymieniłem filtr paliwa ,sprawdziłem cały układ paliwowy i nic. W warsztacie obstawiali na akumulator , ja mówię że akumulator ma dopiero 1 rok (czyki nówka sztuka) i okazało się że był zasiarczony i nie miał mocy potrzebnej do rozruchu. Po odsiarczeniu kręci jak szalony.
Re: ( Kia Carnival & Sedona ) Problem z odpaleniem
Kolego piotr0564 coś musiałeś pomylić, z tym akumulatorem. Jedyną rzeczą, która wymaga dużego prądu podczas rozruchu jest rozrusznik, pozostały prąd potrzebny choć by na załączenie elektromagnesu w pompie , wtryskach itp. jest tak znikomy, że w momencie gdy rozrusznik kręci kołem zamachowym dostatecznie, to możemy mieć 100% pewności że jest go wystarczająco (prądu) do pozostałych czynności tj. pompy, komputerów, wtrysków itp. Nie wiem co, oni w tym warsztacie Ci powiedzieli , ale wydaje mi się że każdy rozpoznaje kiedy rozrusznik ledwo kręci, to są podstawy, tak oczywiste że, aż pomijalne w dyskusjach. Kolega ma tu ewidentnie problem z zapłonem paliwa, bowiem na samostarcie zapala, a to wiąże się z niedostatecznym rozpyleniem paliwa w zimnej komorze spalania, słabym sprężaniem (mało prawdopodobne), lub po prostu niedostatecznym podaniem paliwa do komory. Nie wierzę w to , nie ma takich samochodów , które mimo kręcenia rozrusznika nie odpalaja, bo mają słabą baterię- to absurd i sprzeczność.
Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 29 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie Posiadane auto: Kia Picanto
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 19 Mar 2011, 12:03
Temat postu:
Re: ( Kia Carnival & Sedona ) Problem z odpaleniem
Właśnie jestem u kumpla i sprawdzamy ten jego nabytek i sprawa dokładnie wygląda tak że jak jest zimny to nie chce załapać tylko za pomocą samo startu jak się rozgrzeje silnik zgasi i ponownie chce od razu odpalić to pali bez problemu jak postoi z 5 minut i chce odpalić to już nie chce tylko musi pomachać troszeczkę pompka ręczna od paliwa zakręci chwile i od nowa pod pompuje i tak ze 3 razy to wówczas odpali bez samostartu co sądzicie co może być nie tak w tym aucie??
Re: ( Kia Carnival & Sedona ) Problem z odpaleniem
no to teraz sprawa jest o tyle prosta, że wiadomo, że gdzieś schodzi paliwo i się zapowietrza, zapowietrzony po wymianie np. filtra , ale ze sprawnym układem, sam się odpowietrzy po kilkunastu sek. bedzie tylko ledwo palił i ledwo chodził przez kilkanaście sekund. U was coś się dzieje z pompą. Być może zawór zwrotny/powrotny albo coś podobnego jakaś uszczelka w pompie, miałem coś takiego ostatnio w mercedesie atego, tylko że tam są pompy jednosekcyjne ( coś w rodzaju popowtryskiwaczy tylko że z dodatkowym przewodem między pompą i wtryskiem.) wymiana był stosunkowo tania a to przecież znacznie droższy w serwisowaniu samochód, ale efekt taki sam. Pytanie tylko co on ma za kianke TDI-zwykła mechaniczna pompa rotacyjna , czy CRDI - system akumulatorowy common raill?
Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 29 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie Posiadane auto: Kia Picanto
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 19 Mar 2011, 15:08
Temat postu:
Re: ( Kia Carnival & Sedona ) Problem z odpaleniem
on ma CRDI - system akumulatorowy common raill ale zastanawia mnie tam taki mała [cenzura]ła że po przekręceniu stacyjki nie zapala się kontrolka od świec zarowych może jakiś bezpiecznik ale nie wiem który by był od świec
Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 29 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie Posiadane auto: Kia Picanto
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 19 Mar 2011, 16:05
Temat postu:
Re: ( Kia Carnival & Sedona ) Problem z odpaleniem
mała edycja chodzi o to że kontrolka swiec po przekeceniu stacyjki zapala się na pare sekund i gaśnie dosłownie 2-3 sekundy i gaśnie chyba coś za szybko gaśnie jak sadzicie??
Re: ( Kia Carnival & Sedona ) Problem z odpaleniem
Oj temat podgrzewacza powietrza był wałkowany , carnivale mają jeden centralny podgrzewacz powietrza, umieszczony w kolektorze dolotowym. Sprawdzenie czy działa podgrzewacz, należało by dostać się do niego (nie wiem czy na samochodzie da się, bo tego w nim nigdy nie robiłem), i sprawdzić jego oporność. Ale jest niemal pewne że przy tem 2C nie było by takich problemów z zapalaniem gdyby nie grzał podgrzewacz. kontrolki u mnie swieci się teraz też kilka sekund może 3s. Gdy silnik jest wzglednie świeży to ma wystarczające sprężanie żeby powietrze rozgrzało się do wymaganej temperatury zapłonu ON. Ja bym najpierw sprawdził ten zawór, żeby wykluczyć pompę common rail zamontował bym jakiś byle jaki zaworek zwrotny za 30 zł w sklepach moto do diesli, między filtrem a pompą, lub miedzy zbiornikiem a filtrem, ale raczej to pierwsze.
Re: ( Kia Carnival & Sedona ) Problem z odpaleniem
Bo w końcu nie wiem czy w ogóle się nie świeci , czy swieci ale krótko ta kontrolka. Tu masz czasy, niestety dla silnika J3 czyli mojego TDI ( starego) ale nie wydaje mi się żeby akurat w tym coś zmienili , no ale zawsze należy podchodzić do tego z rezerwą bo to jednak inny model, tyle teorii. Acha od podgrzewacza powietrza są 2 przekażniki koło akumulatora pod plastikową przykrywką , która zresztą jest opisana, niestety skrótami, a nie podam które, bo mi sie do samochodu nie chce teraz isć
Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 29 Skąd jesteś (miejscowość / region): łódzkie Posiadane auto: Kia Picanto
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 19 Mar 2011, 19:26
Temat postu:
Re: ( Kia Carnival & Sedona ) Problem z odpaleniem
kontrolka zapala się i gaśnie po około 1-2 sekundach po przekręceniu kluczyka umówiłem się z kumplem na poniedziałek że podjadę na komputer i go sprawdzimy czy coś komputer pokarze. Kolego masz może gdzieś opis skrzynki bezpieczników bo w instrukcji nigdzie nie mogę znaleźć
Re: ( Kia Carnival & Sedona ) Problem z odpaleniem
skoro kontrolka świeci ci tak krótko to ja obstawiam czujnik temperatury płynu chłodzącego :]
czas grzania świec jest ściśle uzależniony od wartości rezystancji z czujnika temperatury - w crdi dodatkowo dawka paliwa się zmienia
wystarczy że weźmiesz kilka rezystorów o rożnych wartościach i zaczniesz je podstawiać zamiast czujnika a zobaczysz że kontrolka będzie świeciła przez inny czas
>podgrzewacz jest zamontowany w aluminiowej kostce na kolektorze ssącym do której przyłączony jest wąż od interkulera
>zacznij od podłączenia omomierza i sprawdź czy sama grzałka jest ok - powinien pokazać jakąś rezystancję - sprawdzać na wyłączonym zapłonie
>potem zapnij woltomierz pod podgrzewacz powietrza i będziesz widział czy dostaje napięcie choćby na moment
>jeśli pojawia się napięcie na podgrzewaczu to bezpieczniki przekaźniki i kabelki masz z głowy
pozostaje usterka komputera - bardzo mało prawdopodobne
oraz czujnik temperatury płynu chłodzącego - prawie pewne
zaznaczam że nie będzie to ten sam czujnik do którego podłączony jest zegar tylko będzie osobny lub ewentualnie dwa zespolone w jednej obudowie ale z osobnymi wyjściami
nie wiem gdzie on jest i który to bo jeszcze nie grzebałem przy tym ale na dniach mam zamiar bo mi właśnie zegar przestał wskazywać
sam czujnik sprawdzisz omomierzem - ma on mieć jakąś tam konkretną wartość w konkretnym zakresie temperatur
samo to że będzie miał jakąkolwiek wartość absolutnie nie oznacza że jest on sprawny!
nie będzie też błędu na komputerze!
niestety nie dysponuję tabelką wartości tego czujnika - chyba jest w serwisówce tej dostępnej na tym forum
radzę zacząć od sprawdzenia tego co napisałem a potem bawić się w zaworki zwrotne
jeśli by się zapowietrzał to i na ciepłym były by problemy z odpalaniem
kolego M_arcin co to za fotka dwa posty wyżej?
z instrukcji czy serwisówki jakiejś?
wydaje mi się że tego nie mam i chciał bym zostać szczęśliwym posiadaczem całości
Re: ( Kia Carnival & Sedona ) Problem z odpaleniem
rojkow napisał:
jak postoi z 5 minut i chce odpalić to już nie chce tylko musi pomachać troszeczkę pompka ręczna od paliwa zakręci chwile i od nowa pod pompuje i tak ze 3 razy to wówczas odpali bez samostartu
Załóżmy, że czujnik temp. płynu jest uszkodzony, i w sytuacji gdy płyn jest zimny to do modułu idzie oszukany sygnał że jest ciepły. Moduł myśląc że silnik jest ciepły, podaje mniejszą dawkę paliwa(ale nie na tyle żeby nie mógł odpalić) i krócej włącza grzanie podgrzewacza. Wszystko pięknie i ładnie , tylko jak ma się do tego konieczność pompowania paliwa ręcznie? W sytuacji z wadliwym czujnikiem silnik zapalił by, może z większym problemem, ba możliwe że występowały by jakieś inne objawy np. nierówna praca( wątpliwe) lub np. niższe/wyższe obroty biegu jałowego. Samo nie grzanie świec żarowych/ podgrzewacza nie powodowało by takich objawów a tym bardziej przy dodatniej temp. Może poniżej –5, -10C. Wiele osób nawet z nowymi układami CR PD, nie mówiąc o starych, nawet nie zdaje sobie sprawy że nie grzeją 2, lub nawet wszystkie świece a dopiero na mrozach się dziwią, że coś ciężko pali.
W sytuacji gdy samochód ciepły lub taki który odpalił ale stał wyłączony 10 min. znowu ma problem i trzeba pompować paliwo, to problem jest raczej tylko w nie trzymaniu paliwa przez pompe.
Myślę, że podgrzewacz jak i czujnik są w porządku a problem z czasem śiwcenia sie lampki jest subiektywnym odczuciem autora
Jednak zawsze może się trafić jakiś nietypowy problem
Szkoda, że prawie nikt po naprawieniu usterki nie odpisze, co było przyczyną. Bo my sobie tu możemy dywagować, a i tak później, jak ktoś ma podobny problem, to czytając taki wątek dalej nie jest pewny co to było.
Re: ( Kia Carnival & Sedona ) Problem z odpaleniem
z tego co czytałem to doszedłem do wniosku że pompowanie pompką ręczna to było tak tylko bo już się chłopaki nie mieli czego chwycić
teoretycznie crdi powinien łatwiej odpalić w zimie niż tdi
ale w przypadku usterki w crdi niedogrzewanie będzie powodowało znacznie utrudnione odpalanie nawet przy dodatnich temperaturach
ze sprawdzeniem czujnika będzie o wiele mniejszy kłopot niż z montażem dodatkowego zaworka zwrotnego
no i zero kosztów bo taki multimetr uniwersalny za 10zł to chyba każdy ma albo może pożyczyć bez większego problemu
jak się czujnik okaże sprawny to się pociapią troszkę i zaworek założą
dodatkowo przecież jest spory bufor paliwa w filtrze i auto spokojnie powinno odpalić a najwyżej po chwili przerywać
chyba że nieszczelność jest pomiędzy filtrem a pompą wtryskową ale to powinno być widać na pierwszy rzut oka
i właśnie z tego powodu nie pasuje mi to wachlowanie ręczną pompka bo chyba było ono zbędne
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2Następny
Strona 1 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Carnival & Sedona ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.