Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
Wysłany: Nie 22 Maj 2011, 19:14
Temat postu:
Nierówna praca silnika
Witam Szanownych Kolegów. Jakiś czas temu stałem się posiadaczem "Kijanki". Jednak mam dość poważny problem. Wiem, że były juz podobne tematy, lecz u mnie nic się nie sprawdziło, a i objawy są dość dziwne. Do rzeczy: kia sportage 2.0 16v 1998r po lifcie + lpg ze sterownikiem i połączeniem z sondą. Auto ciężko wkręca się na obroty, jakby wypadał zapłon lub zbyt bogata mieszanka. Przy kręceniu rozrusznikiem zacina się, rano zapala ładnie, obroty ok 1000/min po ugrzaniu spadają na 850-900/min. Zimny przez chwilę buja obrotami. Czasem strzela w wydech. Jeśli stopniowo dodaję gazu to się wkręca super, jednak przy gwałtownym "depnięciu" chodzi jakby na dwóch cylindrach. Na gazie bardzo podobnie, jednak towarzyszą temu jeszcze dość efektowne wystrzały.
Teraz co już zrobiłem i sprawdziłem: Oczywiście śweiczki i przewody WN, filtry, rozrząd, czujnik położenia wału korbowego, sonda, czyszczony krokowiec, a nawet sprawdzany wieniec na kole zamachowym. Błyskałem i wyszło 08-przepływomierz lub jego obwód. Jednak na gazie jest podobnie, a ten nie wykorzystuje przepływki. Po odpięciu silnik przygasa na chwilę i po za tym nic się nie zmienia. Zdarza się też, że w czasie jazdy spada wskazówka obrotomierza, na jakieś 3-4sek i wszystko wraca do normy (jeśli tak to nazwać)
Nie mam więcej pomysłów może ktoś z kolegów coś podpowie.
Dodam jeszcze, że autkiem da się jeździć ale "na kropelkę". Przy każdej próbie ostrego przyspieszenia auto głupieje, a ja razem znim... Prawie zapomniałem. Poprzedni właściciel wymieniał silnik i ten jest z 2002r. Dwie cewki zapłonowe między wałkami rozrządu, krokowiec zintegrowany z dolotem.
Proszę o pomoc, pozdrawiam.
Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 21 Skąd jesteś (miejscowość / region): śląskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 CRDI z 2009 roku. Przebieg 203.000 osobiście zrealizowany :-)
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 22 Maj 2011, 21:11
Temat postu:
witaj
Moim zdaniem,warto jednak podjechac do serwisu. Ni znam silnika z tego roku, ale napisz z jakiego jestes miasta - to może poradzę do kogo warto zaglądnąć.
Pozdrawiam
Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
Wysłany: Pon 23 Maj 2011, 20:14
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Nierówna praca silnika
konkretnie to Pabianice, ale jeszcze żadne moje auto nie widziało mechanika, zawsze radziłem sobie za wszystkim sam.
Dziś po dł€ższej jeżdzie wymigał się błąd 86 i to dwa razy pod rząd ... i zgłupiałem do reszty...
Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
Wysłany: Pon 23 Maj 2011, 21:20
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Nierówna praca silnika
ostatni mój pomysł to ceka zapłonowa. Czy ktoś może potwierdzić moje przypuszczenia? Silnik utyka jakby na dwóch garach-tak na ucho. Ale na biegu jałowym jest ok i to mne zastanawia... Jak zmierzyć cewki? Jakie powinny mieć wartości?
Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
Wysłany: Wto 24 Maj 2011, 16:46
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Nierówna praca silnika
Na sterowniku jest napisane : 67R-013302 AUTRONIC LAMBDA CONTROL SYSTEM AL-700
To co wynika za świadectwa homologacji:
Reduktor: LOVTEC
Przełącznik/Centralka: AUTRONIC
Układ elektroniczny: AUTRONIC
Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
Wysłany: Wto 24 Maj 2011, 20:57
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Nierówna praca silnika
Żeby było śmieszniej, są tam dwa jakby sterowniki gazu. Jeden na dużą wtyczkę-jakieś 20 pinów z którego wychodzi złączka diagnostyczna(4 piny)i drugi z diodą i jakimś potencjometrem czy regulacją-jakieś 14 pinów-dokładnie nie liczyłem,z którego wychodzą przewody na elektrozawór i inne które idą w stronę wtrysków. Dodam, że po strzale gazu auto przeż dłuższą chwilę pracuje bardzo nierówno.
Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 756 Skąd jesteś (miejscowość / region): KIA Posiadane auto: SPORTAGE 2,0DOHC CUSTOM
Piwa: 57/0
Wysłany: Sro 25 Maj 2011, 07:34
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Nierówna praca silnika
Po kolei: ten z diodą, potencjometrem i przewodami idącymi do wtryskiwaczy to emulator wtryskiwaczy, drugie pudełko to układ sterujący instalacją gazową. Autronic al700 ma to do siebie, że jest zintegrowany z emulatorem sondy lambda - czyli kolejnym po emulatorze wtryskiwaczy "oszukiwaczem" komputera. No i właśnie o ten emulator chodzi - jak padnie, to będzie przekazywał do komputera jakieś kosmiczne wartości napięcia (powinno być 0-1V). Po przełączeniu na benzynę komputer silnika zgłupieje, bo sonda lambda będzie mu podawała zupełnie inne ale prawidłowe wartości - i stąd to wszystko.
Czas na wnioski:
- silniki sportage nie sprawiają problemów dopóki nie zostanie założona instalacja LPG;
- Instalacja LPG II generacji nie nadaje się do sportage;
- do tego samochodu i silnika tylko sekwencja.[/b]
Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
Wysłany: Sro 25 Maj 2011, 14:47
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Nierówna praca silnika
Wielki dzięki za pomoc. Niestety na tą chwilę sekwencja odpada - koszty. Chciałbym reanimować, przynajmniej na jakiś czas, to co jest. Czy ten emulator sondy, który padł znajduje się w sterowniku gazu,czy w emulatorze wtryskiwaczy? Może uda mi się coś namierzyć, a nie wiem którego "pudełka" szukać.
Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 756 Skąd jesteś (miejscowość / region): KIA Posiadane auto: SPORTAGE 2,0DOHC CUSTOM
Piwa: 57/0
Wysłany: Sro 25 Maj 2011, 15:04
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Nierówna praca silnika
Emulator sondy jest na tej samej płytce co układ sterujący gazem - czyli nie są to byty oddzielne. Płytka znajduje sie w pudełku oznaczonym "AL700 lambda control system" czy jakoś podobnie - niebieski nadruk. Tak na szybko i niedrogo to można spróbować zakupić fabrycznie nowego autronika - podmienić, wyregulować i na jakiś czas będzie dobrze. Generalnie rzecz biorąc - jak twierdzi zaprzyjaźniony gazownik jakoś autroników padła na pysk - kiepskie zabezpieczenie powoduje, że gniją ścieżki na płytce, przez co cały układ przestaje działać.
Jeśli nie ma nowego autronika to trzeba pokombinować. Wiem, że są jakieś polskie zamienniki autronika - pasują do wiązki i generalnie obsługiwane są przez oprogramowanie AMON. Nie pamiętam tylko kto je robi.
Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 756 Skąd jesteś (miejscowość / region): KIA Posiadane auto: SPORTAGE 2,0DOHC CUSTOM
Piwa: 57/0
Wysłany: Sro 25 Maj 2011, 15:33
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Nierówna praca silnika
Jeszcze wrócę do kosztów sekwencji:
- box montażowy Diego G3 firmy KME do upgrade'u instalacji II generacji - około 900 zł
- montaż - płaciłem 400 zł u zaprzyjaźnionego gazownika.
Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
Wysłany: Sro 25 Maj 2011, 15:59
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Nierówna praca silnika
Wielki dzięki za pomoc. Spróbuje podmienić sterownik i zobaczymy. Oczywiście dam znać. W drugim aucie (audi 80 b4 90KM) mam gazik cztery lata i nie wiem co to problemy z gazem. Jeszcze raz dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
I jeszcze jedno pytanko: czy samo odłączenie w/w sterownika coś pomoże na benzynie?
Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 45 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz Posiadane auto: Kia Carens II 1.8 2003
Piwa: 4/0
Wysłany: Czw 26 Maj 2011, 12:50
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Nierówna praca silnika
A będziesz miał sterownik na podmiankę? Generalnie jestem przeciwnikiem naprawy przez wymianę do skutku poszczególnych części. No chyba, że ma się sprawdzone podzespoły na podmiankę. Najpierw trzeba dokładnie zbadać sprawę.
1) Jeśli dobrze kojarzę silnik, to dam są dwie cewki, jeśli z którąś będzie coś nie tak, dwa cylindry mogą utykać. Pisałeś, że zająłeś się układem wysokiego napięcia. Na czym to polegało? Wymiana czy co? Pomiar rezystancji nie zawsze jest miarodajny. Czasami jak jest przebicie, to na omomierzu tego nie widać.
2) Jeśli gaz strzela, to może wystrzelił w dolot i faktycznie uszkodził przepływomierz. Tylko nie kupuj nowego, najpierw trzeba sprawdzić czy działa, czy nie. Czasami jak jest konkretny strzał, kolektor dolotowy potrafi stracić szczelność. Musisz poszukać czy nie łapie gdzieś lewego powietrza.
3) Rozrząd mógł się przestawić i dlatego strzela. Odpala normalnie?
4) Emulację sondy można łatwo sprawdzić oscyloskopem, w ostateczności woltomierzem (lepszy wskazówkowy, ale cyfrowy od biedy może być). Nie trzeba od razu niczego wymieniać.
Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
Wysłany: Czw 26 Maj 2011, 17:13
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Nierówna praca silnika
Dokładnie, są dwie cewki. Rozrząd dostała nowy. Też byłem pewien,że się przestawił. Jednak nie. Świece nowe, przewody nowe, iskrę daje, że konia by zabiło. Podmienię sterownik gazu i zobaczymy. Dolot szczelny. Przed przepływką jest klapka metalowa, która ma zabezpieczać przepływomierz, poza tym na rurze dolotowej jest opaska gumowa która spada w przypadku strzału i jeszcze dodatkowo tzw. grzybek w obudowie przepustnicy. Odpala normalniem ale lubi się zaciąć, jakby był za wczesny zapłon. Sonda działa prawidłowo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.