Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): północny wschód Posiadane auto: KIA RIO I 1,5 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 26 Lip 2011, 19:02
Temat postu:
Problem z mocą RIO 1,5 16V 2003
Witam Wszystkich Forumowiczów.
Poszukuję porady ponieważ mam problem z całkowitym "zamuleniem" silnika mojej kijanki.
Problem objawia się całkowitym brakiem przyśpieszenia.
W autoryzowanym serwisie zmierzono ciśnienie w cylindrach. Wyszło po 2x 12,1 skrajnych oraz 2x 11,5 na wewnętrznych.
Tester jaki podłączyli do silnika nie wykazał żadnych błędów.
Wymieniono świece zapłonowe oraz jeden z przewodów wysokiego napięcia ponieważ świecił dziurą w gumie.
Skasowano mnie niewąsko za tzw. diagnozę a efekt żaden.
Nadmienię, że próbowałem się rozpędzić jak najbardziej lecz po jakiejś minucie lub roku świetlnym miałem 110 km/h, lecz pod małą górką prędkość spadła pomimo pedału w podłodze.
Podpowiem jeszcze, że tankuję tylko na w miarę normalnych stacjach paliw, nie stosuję w ogóle wynalazków z Rosji i Białorusi a dolałem do kotła jeszcze 10 litrów V-Power Racing 100 w stacji z muszelką i d......
hej
moim zdaniem katalizator ci padł, co prawda powinna zaświecic sie kontrolka check ale radze go sprawdzic ewentualnie sondy lambda i ostatnia rzecz czy przypadkiem nie zapiekł ci sie hamlec ręczny? _________________ Kijnięty
Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): północny wschód Posiadane auto: KIA RIO I 1,5 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 28 Lip 2011, 08:50
Temat postu:
Re: ( Kia Rio ) Problem z mocą RIO 1,5 16V 2003
Przed wymianą rozrządu nie muliło. Ręczny nie blokuje kół.
Czekam na rozstrzygnięcie co powie konsylium tzw. mechaników.
Wyszło szydło z wora. Kijnięty dobrze wyczaił temat.
Katalizator jest padnięty. Problem polega na tym, że nowy do tego silnika jest zrośnięty z kolektorem wydechowym i kosztuje tyle, że aż mnie poproszono bym usiadł, zanim podano cenę.
Jutro zobaczę jak się jeździ z pustą rurą.
Twoja wypowiedz jest na poziomie gimnazjalisty...niemal wszystkie podzespoły w tym cały silnik wraz ze skrzynią są od mazdy w tym modelu, sam jak widzę masz mazdę więc chyba szanujesz tą markę znam ludzi którzy na kiach robili po 500 000km i to nawet na lpg! i po zmianie auta np. na peugeota 407 szybko wracali do koreańców! nowe modele kii są na szczytach list niezawodności, a ceed którym jeździ policja w moim województwie sprawuje się bardzo dobrze (poza za malą mocą diesla 1.6 i nietrwałym przednim zawieszeniem) a co do linku...moim zdaniem szczytem bezguścia jest skoda fabia czy vw golf...o gustach się nie dyskutuje...kia przynajmniej jest jakaś a fabia? _________________ Kijnięty
Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 95 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stare Bojanowo Posiadane auto: Renault Scenic II ph II 1.9 dCi 2007 DPF
Piwa: 2/0
Wysłany: Nie 07 Sie 2011, 21:36
Temat postu:
Re: ( Kia Rio ) Problem z mocą RIO 1,5 16V 2003
No to może i ja doleje trochę oliwy do ognia ale co tam.Pozbyłem się tego wynalazku jakim jest Kia Rio i to bez łzy w oku.Wróciłem do poczciwego i jak dla mnie niezawodnego Fiata.Tym razem nie Brava tylko Marea Weekend 1.6 16V SX.Podsumuję może tylko krótko Kijankę:Prowadzenie na wprost ok.na zakrętach nie najgorzej ale z małym obciążeniem z pełnym ładunkiem masakra tył uciekał jak chciał.Dodam że żadnych luzów i wybitych amortyzatorów nie miałem.Silnik i skrzynia biegów ogólnie dobrze chociaż normalna szesnastozaworowa jednostka powinna mieć większą średnicę cylindra jak skok a to jest stara ósemka z nową głowicą pamiętająca jeszcze lata 80-te ubiegłego wieku Hamulce na zimno jakoś jeszcze dają radę ale na wakacjach w górach przy dużym udziale silnika w procesie hamowania gorzej niż źle-zagotowałem płyn w Kotlinie Kłodzkiej a co by było w Tatrach lepiej nie myśleć.Hamowanie z prędkości 100-120km/h to loteria na ilu metrach wyhamuję i czy prosto czy bokiem.No i na końcu ruda-rok produkcji 2000,rok pierwszej rejestracji 2002 i na łączeniu progów z płytą podłogową z jednej i drugiej strony ruda na całej długości.Na razie koreańskiej myśli technicznej podziękowałem wolę kulać się w całości ocynkowanym Fiatem.Części tanie,zrobić przy nim zrobię prawie wszystko.Dostęp do literatury fachowej też dobry.Na razie Azjatom mówię papa _________________ Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
ok ok - rio 2000r to jeszcze kia raczkująca;) ja mam rio II 2005r niby 5 lat ale byłem w te wakacje w chorwacji tym niewielkim autem w 4 osoby z bagażem (torby namioty śpiwory itp) załadowana niemal po dach mam 112KM i silnik 1.6 16v CVVT (zmienne fazy rozrządu) aut paliło 6.3-7,5l/ 100km po autostradzie ok 150km/h na zwykłej drodze ok 110km/h, serpentyny, podjazdy pod górki itp (jak to na bałkanach) nic mi cię nie gotowało, nie miałem awarii (jak zresztą od początku posiadania rio) silnik bardzo ochoczo zbiera się do jazdy nawet powyżej 130km/h i tak obciążony - manewry wyprzedzania bezproblemowe,
mankamenty rio II to za mało wyprofilowane siedzenie przednie - są płaskie;/, kiepski lakier - odpryski od kamyczków i łuszczy się lakier na klamce, i przy wysokich prędkościach wolałbym twardsze zawieszenie ale w tej klasie to norma, To jedyne zastrzeżenia do tego auta - wczesniej miałem saaba, nissana, mitsubishi i daihatsu i rio to najlepiej prowadzące się auto po mieście. na autostradzie saab jest bezkonkurencyjny ale cena 3 razy wyższa musi mieć swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości;) _________________ Kijnięty
poza tym co zrobią małe żółte rączki prowadzone przez skośne oczka z zasady działa dłużej i lepiej;P a tak poważnie w naszym kraju jest kult aut vw/audi a tymczasem silniki tdi w rankingach niezawodnosci spadly i to znacznie a do tego TSI i TFSI są bardzo kiepskimi silnikami - mają wiele problemów z natury ten typ tak ma...moja rodzina jeździ autami japonskimi bądz korańskimi i wszyscy jestesmy zadowoleni nikt nie mial z nimi przykrego doświadczenia a przy okazji dzięki niedowiarkom i "niskiemu prestizowi" np kii czy hyundaja można kupić te maszynki po atrakcyjnych cenach - za zachodnią granicą są one droższe nawet w salonie bo tam ludzie je doceniają _________________ Kijnięty
witam!
ja również mam rio z 2005 r hatchbacka i podzielam część Twoich uwag arturze 2310 ale
po przesiadnięciu się z fita 126p. i cc700 za nić nie chciałbym fiata
nie mogę narzekać ,że się psuły bo były drobne usterki ale w większości przez badziewiaste części najgorsze wydechy
do rio leję paliwo i jeżdżę w grudniu skończy 6 lat a akumulator ten sam aleju nie bierze i nie pisz że 1,4 16 to antyk stare 1,8 nie mogą dać mu rady
nachodzi mi 56 tys // już widzę że napiszecie ,że tyle w roku robicie// ale ja jeżdżę codziennie i nie biję km dla rekordu
popieram Kijniętego i jak będę kupował nowe tylko kia
Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 95 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stare Bojanowo Posiadane auto: Renault Scenic II ph II 1.9 dCi 2007 DPF
Piwa: 2/0
Wysłany: Wto 09 Sie 2011, 13:00
Temat postu:
Re: ( Kia Rio ) Problem z mocą RIO 1,5 16V 2003
Już się zaczyna-nie kupił bym Fiata bo .Ja jednak po roku eksploatacji Kijanki wolę Fiata i na razie przynajmniej nikt mnie od tego nie odwiedzie.Samo prowadzenie czy wygłuszenie wnętrza to dzień do nocy.A co najważniejsze to ocynk na całym nadwoziu.Krzysiek25a nie porównuj przesiadki ze 126p albo CC na Rio bo przy nich Kijanka to Mercedes :lol:Lepszą opinię dał byś Fiatowi po przesiadce z Bravy na Rio.Jeździłem 2 lata Bravą i było super ale przebieg już miała konkretny i ją sprzedałem.Co do awaryjności Bravy to najpoważniejszy problem to była wymiana wahaczy z przodu z powodu wybitych sworzni i spalony silnik krokowy.Nie liczę oleju,filtrów i klocków hamulcowych bo to zwykła eksploatacja.Kupiłem Rio i na początku niby wszystko ok.ale.... i tu można by było wypisać plusy i minusy obydwu aut.Co do silnika to pisałem o 1,5 16V a nie 1,4 16V.Ściągnij sobie książkę obsługi do Mazdy323 i zobaczysz że to ten sam silnik tylko z nową głowicą. _________________ Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
witam!
cóż się zaczęło??!!
przecież to forum i cała rzecz polega na wymianie poglądów
nie jesteś sam na tym forum a ile osób tyle może być różnych poglądów a wnioski każdy i tak wyciągnie sam
a na silniku u mnie nie symbolu mazdy tylko hyundai i kia na bloku a jeśli to byłby silnik mazdy to chyba są jakieś patenty?
w Rio II są już tylko silniki kia/hyundai, ale w rio I były na licencji mazdy tak jak niegdyś poloneza skonstruowano w opaciu o fiata 125 i silnik poloneza do ostatniej chwili produkcji bazowal na wloskiej konstrukcji z lat 60tych;), hyundai natomiast w swoich modelach wykożystywal technologię mitsubishi np w hyundaiu pony są podzespoły od mitsu colta. to raczej norma w mlodej i jeszcze nie do konca rozwinietej firmie - teraz dacia ma podzespoly od renault, skoda niemal w calosci od vw itd... _________________ Kijnięty
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Rio ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.