Sprawdziłem szczelność dolotu, i wg mnie jest ok.
Wymieniłem filtr paliwa. Na wyjęcie baku nie starczyło czasu.
Przez kilka dni był spokój. Wymieniłem sondę lambda, niestety po wymianie cały czas dostaję 17 i 15, autem nie da się jeździć.
Ręce już mi opadają jeśli chodzi o ten samochód. _________________ Mercedes-Benz W169 A180
Polonez Atu+ 1.4 GTi 16V MPI
Golf Variant VI 1.6 TDI
Junak 123
Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
Wysłany: Nie 18 Mar 2012, 22:42
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Dziwne "szarpanie"
Jeśli winny byłby przepływomierz, na bank wymigałby się. Przerabiałem temat. Dlaczego błąd sondy trafia się tak często? Ano dlatego, że wyskakuje, jeśli tylko sonda zauważy zbyt bogaty skład spalin-a na to zbiera się wiele czynników. Generalnie chodzi o słabe spalanie mieszanki paliwo-powietrze. Powody? Lewe powietrze, nieszczelne wężyki podciśnienia, czasem-nawet jeśłi silnik nie zakoczy za pierwszym razem. U mnie jednak sprwę całkowicie załatwiła wymianę cewek WN. Auto niby chodziło, zapalało,ale... koszt 105zł/szt. Oczywiście najpierw zmierzyć, sprawdzić. Dopiero ewentualnie zakup.
Właśnie doczytałem, że masz OHC. Ale może komuś się przyda rada. Tak czy inaczej proponuję sprawdzić układ WN. Może Halla?
Heh, też się nad tym zastanawiałem...
Domyślam się że błąd przepływomierza dostanę jeśli go wogóle odepnę... _________________ Mercedes-Benz W169 A180
Polonez Atu+ 1.4 GTi 16V MPI
Golf Variant VI 1.6 TDI
Junak 123
Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
Wysłany: Wto 20 Mar 2012, 00:14
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Dziwne "szarpanie"
Fakt, to moja pierwsza Kijanka, chociaż diagnostyką zajmuję się już dość długo, jednak głównie OBDII. Jeśli przepływka podawałaby jakieś astronomiczne wartości, "check" powinien to pokazać. Odpięcie na 100% wywali błąd, jak większości wtyczek. Proponuję podłączenie pod dobry skaner diagnostyczny.
Dołączył: 03 Lut 2012 Posty: 311 Skąd jesteś (miejscowość / region): ŚLĄSK Posiadane auto: wszystkie KIA
Piwa: 7/0
Wysłany: Wto 20 Mar 2012, 08:30
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Dziwne "szarpanie"
wystarczy ze bedzie zaniżał lub zawyżał ale wartości pozostaną w dopuszczalnych granicach czego ecu nie wykryje jako błąd przepływomierza tylko sondy lambda
Zmierzyłem ciśnienie paliwa za filtrem przed listwą wtryskową...
30 psi tudzież 0.2 MPa wg skali na manometrze.
Czyli ~2 Bar, czyli o 1Bar za mało? To by wyjaśniało dlaczego przy gwałtownym depnięciu w gaz silnik szarpie, a wskazania z woltomierza podłączonego do sondy są bliskie 0. _________________ Mercedes-Benz W169 A180
Polonez Atu+ 1.4 GTi 16V MPI
Golf Variant VI 1.6 TDI
Junak 123
Mały update dla potomnych...
Pompę wymieniłem, ktoś już tam grzebał... urwane prawie wszystkie szpilki od pokrywy. Bak czysty, filtr siatkowy czysty, pompa też.
Niestety po wymianie efekty szarpania nie ustąpiły.
Wstyd się przyznać, ale dopiero wczoraj stwierdziłem, że silnik po prostu nie pracuje na 2 gar. Szybka podmiana świec pomiędzy garami, bez zmian.
Dzisiaj przejechałem 30 km w tym stanie do rodziców do garażu. Mniej więcej w połowie trasy, poszarpywanie się zmniejszyło. Chyba 2 cylinder zaczął gadać.. Po wymianie pompy stwierdziłem, że silnik bez problemu mimo pracy na 3 cylindry wkręcił się do 5000rpm.
Dzisiaj zabrałem się za czyszczenie wtrystkiwaczy i regulację luzów na zaworach.. 2 zawory ssące i jeden wydechowy miały właściwy luz...
Po tych zabiegach problemy ustąpiły. Co prawda po 20 km zapalił się check, potem zgasł, i znowu się zapalił.. zgasł. Jutro wymrugam błędy. _________________ Mercedes-Benz W169 A180
Polonez Atu+ 1.4 GTi 16V MPI
Golf Variant VI 1.6 TDI
Junak 123
15 i 17..
Oprócz tego z silnikiem nic się nie dzieje, auto jeździ w dalszym ciągu ok. _________________ Mercedes-Benz W169 A180
Polonez Atu+ 1.4 GTi 16V MPI
Golf Variant VI 1.6 TDI
Junak 123
Dołączył: 03 Maj 2012 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): wieś Posiadane auto: KIA Sportage 2.0 Td 2000r
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 03 Maj 2012, 11:11
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Dziwne "szarpanie"
Witam.
Pierwszy post zarejestrowałem się 10min temu
Szarpanie w diselku to albo EGR albo wtryskiwacze.
Turbo i filtry to najwyżej mułowate wkręcanie sie na obroty i brak mocy.
Przepustnica czy pedał gazu który jest elektroniczny to możliwa spóźniona reakcja lub brak całkowity ale nie szarpanie.
Tylko wtryski lub EGR.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.