Witam kolegów.Posiadam Kia Sportage I 2.0D 2001r.
Mam taki problem,a mianowicie ,gdy ruszam autem i wbijam 1 przyspieszam i przy ok.2200 obrotów wrzucam 2-jest ok-ale później przy ok.2200-2500 wrzucam 3 i zaczyna się problem-obroty są ok.1800 i jak przyspieszam(delikatnie) to auto zaczyna szarpać (przód-tył) i szarpie tak aż silnik osiągnie obroty około 2100-2200 (powyżej tych obrotów szarpanie ustępuje)-póżniej wrzucam kolejne biegi i problem się powtarza.Jak jadę na 5 biegu około 85-90 km/h (obroty 2500) wszystko jest ok.Dodam ,że przyspieszam delikatnie.Jak szybciej przyspieszę i szybciej się obroty zwiększą to szarpanie jest krótsze.
Co może być powodem tej przypadłości?
Pozdrawiam
Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
Wysłany: Czw 10 Lis 2011, 22:02
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Dziwne "szarpanie"
Czekasz dość długo na odpowiedź i nic... ale to pewnie spowodowane jest tym, że więkoszość Kijanek jest w benzynce. Ja również nie jestem mocny w temacie diesla w sportage, jeśli jednak mogę podpowiedzieć to obroty, przy których pojawiają się objawy to moment wkroczenia do akcji turbiny. Proponuję zatem sprawdzić taką [cenzura]łkę przy turbinie. Dochodzi do tego weżyk podciśnienia, który uruchamia turbinę w zależności od obciążenia silnika. Ewentualnie zawór EGR (jeśli taki występuje-a myśłę że tak). Diesle z którymi miałem do czynienia coś takiego miały, choć przyznam szczerze-nigdy "ropola" w KS na oczy nie widziałem.
Jeszcze jedno pytanko: słyszysz turbinę w trakcie przyspieszania?
Dzięki za odpowiedź.
Turbiny nie słyszę(cicho pracuje),ale jest gdzieś tam mały wyciek.Może jakiś przewód się zapchał.Zobaczę też,czy jest tam zawór EGR.Nie jestem mechanikiem i nie wiem,co miałeś na myśli (cenzura???).
Pozdrawiam
Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
Wysłany: Pią 18 Lis 2011, 18:02
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Dziwne "szarpanie"
Cenzura zrobiła się sama. Chodziło mi o taką małą "puszkę", do której dochodzi weżyk podciśnienia. Jeśli turbinki nie słychac-to dobrze. Znaczy, że jest w dobrej formie-chyba że się nie załącza?
Witam ponownie.
Ciągle "walczę z tym szarpaniem" tzn.nie chciałem nic wymieniać i kupować jakichś część dopóki nie podepnę auta pod komputer.
Pojechałem do mechanika i ten próbował użyć (podpąć aż 3 komputerów),ale niestety nie udało mu się zczytać błędów.
Mam pytania:
1.Czy wiecie o co chodzi z tym "dziwmnym szarpaniem"?
2.Jaki komputer podłączyć,lub gdzie się udać ,żeby zczytać te błędy?
3.Jeżeli uda mnie się zczytać błedy,to jak rozszyfruję ,co który oznacza?
Pozdrawiam forumowiczów
Dołączył: 28 Lut 2012 Posty: 66 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Kia Retona 2.0TD 2000 r.
Piwa: 4/1
Wysłany: Wto 28 Lut 2012, 15:20
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Dziwne "szarpanie"
Witam wszystkich
Błędy odczytać można tak:
Pod maską koło filtra powietrza powinno być złącze jak na załączonej fotce. Zwiera się ze sobą piny Q i S, przekręca się kluczyk i lampka check engine sygnalizuje błędy migając. Kody błędów są 2 cyfrowe. Jeśli ma być np. 31 to check engine najpierw mruga 3 razy po ok. 1s a potem 1 mrugnięcie szybkie. Trochę to trwa gdyż każdy kod jest powtarzany 3 krotnie
Dołączył: 28 Lut 2012 Posty: 66 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Kia Retona 2.0TD 2000 r.
Piwa: 4/1
Wysłany: Wto 28 Lut 2012, 20:19
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Dziwne "szarpanie"
Nie miałem do czynienia z benzynowymi Kijankami, ale tak to działa w dieslach, to znaczy na pewno przy silniku RF 2.0TD, z EGR-em, turbiną + boost sensor, czujnikiem powietrza doładowującego w intercoolerze, elektronicznym "pedałem gazu" z potencjometrem 4 pinowym, kick down switchem przy pedale gazu (wciąż nie znam roli tego switcha), pompą Zexel z elektronicznym nastawnikiem i ECU K04R 18 881.
Mowa oczywiście o Retonie. A sposób diagnostyki sprawdzony na "własnej skórze"
W Sportage dodatkowo może być ABS, airbag, ale to chyba nie ma nic wspólnego z ECU i resztą. Tak sądzę
Witajcie, jest to mój pierwszy post na tym forum...
Od dwóch tygodni jestem mniej lub bardziej szczęśliwym posiadaczem Kia Sportage 2.0 OHC(benzyna) z 95 roku...
Mam taki problem...
Kia po za kupie od czasu do czasu przypalała check-engine. Zrzuciłem to na dziurę w wydechu, stare świece i przewody i brudny filtr powietrza.
Wymieniłem świece, przewody WN, pospawałem wydech, uszczelniłem wszystkie połączenia w dolocie. Odłączyłem aku.
Od tamtej pory check już się nie świeci, ale... problem poszarpywania na 3-5 biegu przy jeździe ze stałą prędkością pozostał. Dodatkowo przy gwałtownym dodaniu gazu silnik się dławi, dusi..
Obstawiałem sondę lambdę... Na biegu jałowym lub podczas jazdy ze stałą prędkością wskazania oscylują 0-600 mV lub 0-400mV itp. Podczas gwałtownego przyspieszania lambda wskazuje 0 lub mniej. Brak paliwa?
Sprawdziłem ustawienie paska rozrządu i wymieniłem na nowy.
Nie wiem co jeszcze sprawdzić? W weekend planuję wyjąć bak.
Czy jest sens teraz sprawdzać kody błędów? Auto nie dymi na niebiesko, nie odnotowałem póki co zużycia oleju. Aktualny przebieg to 230kkm.
Planuję jeszcze sprawdzić luz na zaworach.
Dzieki z góry za jakieś sugestie. _________________ Mercedes-Benz W169 A180
Polonez Atu+ 1.4 GTi 16V MPI
Golf Variant VI 1.6 TDI
Junak 123
Widzę, że nikt tu nie zagląda...
Wczoraj podłączyłem świeżo naładowany akumulator. Jeszcze zrestartowałem komputer tak jak pisano na tym forum, z wciśniętym pedałem hamulca.
Odpaliłem silnik, poczekałem chwilę, pojechałem.
Po kilku kilometrach stwierdziłem, że żadna z wcześniej opisanych usterek nie występuje
Na prostym odcinku drogi zacząłem rozpędzać auto dając gaz do dechy i wtedy zapalił się check engine: kod 15 - sonda Lambda.
Czy od razu wymieniać sondę? _________________ Mercedes-Benz W169 A180
Polonez Atu+ 1.4 GTi 16V MPI
Golf Variant VI 1.6 TDI
Junak 123
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Nie 11 Mar 2012, 19:27
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Dziwne "szarpanie"
Witam.
U mnie często pojawia się błąd 17 i 15. Oba odpowiadają sondzie Lambda. Jeśli uzyskujesz ujemne wskazania sondy, to znaczy, że albo twoje auto przerabia spaliny z powrotem na paliwo (raczej niewykonalne ), albo masz słabą masę przy czujniku.
Wynik uzyskany przez sondę określa jakość mieszanki i sposób jej spalenia. Pamiętaj, że jest to pomiar po spaleniu, więc zsumowaniu odczytów z przepływomierza, potencjometru otwarcia przepustnicy, czujników położenia wału i wałka rozrządu, czasu i momencie wtrysku paliwa. Do tego dochodzi jeszcze stan filtra powietrza oraz jakość mieszanki. Jeśli którykolwiek z parametrów będzie oszukany komputer na wstępie pokaże Ci błąd sondy lambda.
Mi po kupnie kijanki pomogła wymiana filtra powietrza i wyrzucenie z komory filtra jesiennych zgnitych liści...
Pamiętaj, że przy pękniętym wężu łączącym przepływomierz z kolektorem ssącym też zobaczysz błąd sondy lambda
Sprawdź na początek wszystko o ile starczy Ci cierpliwości.
ps. auto masz zagazowane, czy jeździsz tylko na benzynce? (instalacja LPG do tego auta to kolejny temat na długie wieczory).
Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 756 Skąd jesteś (miejscowość / region): KIA Posiadane auto: SPORTAGE 2,0DOHC CUSTOM
Piwa: 57/0
Wysłany: Nie 11 Mar 2012, 20:10
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Dziwne "szarpanie"
Mała poprawka: 17 nie odpowiada za błąd sondy lambda. Napisałem kiedyś, że to taki błąd "uj wie czego" bo wiele elementów w układzie zasilania i elektronice silnika może być odpowiedzialne za jego występowanie. Sonda lambda jest tylko jednym z nich.
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Nie 11 Mar 2012, 22:58
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Dziwne "szarpanie"
Możliwe, ale ja opieram się na pdfie ściągniętym z tego forum, w którym 15 i 17 jest opisany jako "Sonda lambda lub jej obwód". Wystąpienie tego błędu nie daje 100% pewności, że jest to wina samej sondy, choć z drugiej strony u mnie kabel od sondy jest co chwile w błocie, soli, wodzie itp. zależnie od warunków drogowych w jakich się obecnie znajduję, więc możliwe, że winy szukam wszędzie, tylko nie tam, gdzie powinienem... _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.