Kia

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Kia ) Nie schodzi z wysokich obrotów i dużo pali



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum KIA Forum Strona Główna -> ( Kia ) LPG forum
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pingo.Ki

Czytelnik



Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): śląskie
Posiadane auto: Kia Shuma 1.8 1999
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 13 Lut 2012, 17:08
Temat postu:

Nie schodzi z wysokich obrotów i dużo pali


Witam
Mój problem polega na tym, że na biegu jałowym po mocniejszym dodaniu gazu silnik wiesza się na dość wysokich obrotach (powyżej 3 tyś rpm) i trzyma tak nawet do ok minuty, potem bardzo powoli zwalnia. Dzieje się tak tylko na gazie, na benzynie jest ok. Poza tym pali straszne ilości paliwa ok 13,5l/100km w trybie mieszanym (po regulacji nic się nie zmieniło). Auto kupiłem 2 lata temu już z instalacją, wszystkie filtry raczej były wymienione a przebieg jaki zrobiłem to 20tyś km
Kia Shuma 1,8 1999 instalacja zwykła (nie sekwencja).
Ma ktoś jakieś pomysły? Może to być silniczek krokowy?
Powrót do góry
zalman85

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 405
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kujawsko-Pomorskie
Posiadane auto: Kia Rio I 1.3 8V LPG
Piwa: 24/4
Wysłany: Pon 13 Lut 2012, 18:52
Temat postu:

Nie schodzi z wysokich obrotów i dużo pali


Jeśli chodzi o silnik krokowy odpowiada on za obroty na biegu jałowym ale jeśli na Pb jest normalnie to na pewno silnik krokowy jest oki. Objawy jakie opisałeś wskazują na uszkodzony reduktor potocznie zwany parownikiem z czasem membrany w reduktorze się zużywają i skutkuje to większym zapotrzebowaniem na paliwo LPG spadkiem mocy z kłopotem z regulacją instalacji itp jaki masz reduktor podaj dokładnie markę i symbol doradzę ci wtedy co masz robić dalej.
Jeśli nie wiesz czy filtry były wymieniane to radze je wymienić.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Pingo.Ki

Czytelnik



Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): śląskie
Posiadane auto: Kia Shuma 1.8 1999
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 13 Lut 2012, 21:17
Temat postu:

Re: ( Kia ) Nie schodzi z wysokich obrotów i dużo pali


Reduktor TOMASETTO 159525. Instalacja założona w 2004r ale problem był już w momencie kupna w 2010. Zapomniałem dodać, choć to może już bez znaczenia, że nigdy nie sprawdzałem, ile pali benzyny.
Powrót do góry
zalman85

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 405
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kujawsko-Pomorskie
Posiadane auto: Kia Rio I 1.3 8V LPG
Piwa: 24/4
Wysłany: Pon 13 Lut 2012, 21:57
Temat postu:

Nie schodzi z wysokich obrotów i dużo pali


Jeśli chodzi o spalanie LPG to należy spalanie Pb pomnożyć przez 1.3 wtedy wiesz ile auto powinno palić gazu. Przeważnie jest to w granicach 15-25% więcej niż Pb. W twoim przypadku myślę że to będzie w granicach 12-12.5l LPG
Jeśli chodzi o sam reduktor możesz go wymienić na nowy ale jest to trochę kosztowne coś w granicach 160-170zł.
Jest jeszcze druga opcja regeneracja reduktor przez kupienie zestawu naprawczego koszt od 40-50zł np:

http://allegro.pl/k40-oryginal-naprawczy-tomasetto-ag-at-07-at07-i2091177956.html

przy zakupie zestawu naprawczego musisz znać dokładnie model reduktora np: Tomasetto AT07,AT09,artic itp nr 159525 to nr seryjny reduktora.
Sama wymiana nie jest problematyczna możesz też zlecić to gazownikowi i zweryfikować stan swojego reduktora.
Powrót do góry
Pingo.Ki

Czytelnik



Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): śląskie
Posiadane auto: Kia Shuma 1.8 1999
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 14 Lut 2012, 13:48
Temat postu:

Re: ( Kia ) Nie schodzi z wysokich obrotów i dużo pali


Mój reduktor to ASTERIK tak jest na korpusie (na zielonym tle) i na obrzeżu 100HP nie jestem pewien co do typu ale chyba to będzie AT-07?
Co do spalania to jeszcze niedawno, tak z pół roku temu palił średnio ok 11 - 11,5l lpg co było jeszcze do zaakceptowania a teraz to jest tragedia. natomiast problem z obrotami był od początku i jeszcze jeden, o czym nie wspomniałem to falowanie obrotów na biegu jałowym, zwłaszcza przy zimnym silniku ale przy rozgrzanym też nierzadko.
Czy samemu dałbym radę z tym zestawem naprawczym? Czy potem będzie konieczna regulacja układu?

A może wymiana samych filtrów by pomogła, choć za bardzo w to nie wierzę...?
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 14 Lut 2012, 13:48
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
zalman85

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 405
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kujawsko-Pomorskie
Posiadane auto: Kia Rio I 1.3 8V LPG
Piwa: 24/4
Wysłany: Wto 14 Lut 2012, 16:00
Temat postu:

Nie schodzi z wysokich obrotów i dużo pali


Sam montaż zestawu naprawczego jest banalny, jedyny problem jest taki że trzeba spuścić płyt chłodniczy . Jest to okazja do wlania nowego płynu. Jeśli chodzi o regulacje po regeneracji reduktora jak i w przypadku nowego reduktora trzeba niestety go wyregulować. Jest to dość prosta czynność ale jeśli nie masz doświadczenia to nie polecam żebyś sam to robił.
Co do falowania obrotów na biegu jałowym to typowy objaw uszkodzonego reduktora. Co do filtra, wymiana filtra to podstawa jeśli masz już przejechane ma nim powyżej 15tyś to należy go wymienić może być to też przyczyną w pewnym stopniu usterek w twoim aucie. Filtr możesz też sam wymienić banalna robota tylko musisz znać model filtra koszt to parę zł u gazownika za taka przyjemność zapłacisz około 30zł a za regulacje parownika-instalacji też coś w granicach 30zł-40zł. Gazownik za regeneracje reduktora skasuje około 60zł więc warto zrobić to samemu wymienić filtr i jechać tylko na samą regulacje.
Powrót do góry
Pingo.Ki

Czytelnik



Dołączył: 13 Lut 2012
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): śląskie
Posiadane auto: Kia Shuma 1.8 1999
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 14 Lut 2012, 17:49
Temat postu:

Re: ( Kia ) Nie schodzi z wysokich obrotów i dużo pali


Spróbuję się z tym pobawić i zobaczę co z tego wyniknie Smile Czyli mój model to AT-07 bo nie jestem pewien?
Tak w ogóle to AT-07 jest chyba przeznaczony do aut o mocy do 100KM czyli trochę skąpo jak na moje 111KM Rolling Eyes
Wielkie dzięki za pomoc!
Powrót do góry
zalman85

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 405
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kujawsko-Pomorskie
Posiadane auto: Kia Rio I 1.3 8V LPG
Piwa: 24/4
Wysłany: Wto 14 Lut 2012, 19:04
Temat postu:

Nie schodzi z wysokich obrotów i dużo pali


Żeby odpowiedzieć na twoje pytanie czy to jest na pewno AT-07 musiałbym zobaczyć zdjęcia tego reduktora. Jeśli jest to AT-07 to rzeczywiście trochę słaby tym bardziej że producent podaje że do 100KM max a w rzeczywistości da się z niego wycisnąć max 90KM wiem to z własnego doświadczenia.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Piotr23i

Czytelnik



Dołączył: 21 Paź 2014
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pruszków
Posiadane auto: Kia Sephia II
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 21 Paź 2014, 10:22
Temat postu:

Jak zredukować obroty na luzie Sephia II


Witam. Podkręcić było łatwo... Poprzez napięcie linki przy przepustnicy , ale jak zmniejszyć ich ilość? Nie wymieniająć części?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum KIA Forum Strona Główna -> ( Kia ) LPG forum Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Kia ) LPG forum


KiaPro_cee'd

14 900

2009r.

250 000 km

wielkopolskie

KiaStonic

88 900

2022r.

8 740 km

śląskie

KiaNiro

69 900

2016r.

84 000 km

świętokrzyskie

KiaCee'd

89 900

2020r.

6 000 km

wielkopolskie

KiaRio

23 800

2013r.

123 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System