Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Pią 24 Sie 2012, 20:31
Temat postu:
Zawieszenie pneumatyczne - dodatek do podniesienia auta
Zastanawialiście się kiedyś gdyby zrobić do kijanki 4 siłowniki i pompkę elektryczną? Wykorzystując normalne zawieszenie można by bez problemów podnieść auto na czas przejazdu przez trudny teren (np wodę). Mam świadomość, że tylny most pozostanie z stałej odległości od podłoża, ale całe auto byłoby w stanie unieść się o kilka, a może nawet kilkanaście cm. Na "alledrogo" znalazłem poduszki, które dałoby się zaimplementować wewnątrz tylnych sprężyn, jednak na przód pozostaje coś kombinować.
Temat pozostawiam otwarty do dyskusji. _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Dołączył: 28 Lut 2012 Posty: 66 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Kia Retona 2.0TD 2000 r.
Piwa: 4/1
Wysłany: Sob 01 Wrz 2012, 10:51
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Zawieszenie pneumatyczne - dodatek do podniesienia auta
Taka ciekawostka - podaję linki do koreańskich stron gdzie widać zawieszenie pneumatyczne w Kia Retona i Sportage
W Retonie całe zawieszenie jest identyczne jak w Sportage
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Sro 30 Sty 2013, 02:00
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Zawieszenie pneumatyczne - dodatek do podniesienia auta
Odświeżam temat. Co prawda z pneumatyką dałem na razie za wygraną - z braku czasu, ale...
Ostatnio po powrocie z pracy zauważyłem, że moje autko jest jakoś dziwnie przechylone na prawą stronę. Po sprawdzeniu co się stało zauważyłem, że z tyłu nie mam kawałków sprężyn. Z lewej strony pozostały mi 4 zwoje, z prawej 3. Oczywiście obdzwoniłem co się da i okazało się, że kijankowe resory można zamówić za jedyne 240zł/szt (a że byłem wtedy odcięty od internetu decyzja musiała być szybka). Przypomniałem sobie o opisie na innym forum, gdzie kolega LeonZet (wielkie podziękowania dla niego) wymieniał oryginalne sprężyny na pochodzące z astry b w wersji kombi. Takie akurat były dostępne w cenie 108zł/szt - szybki zakup, szybka wymiana, lżejszy portfel i duuuużo wyższy tyłek w aucie. Teraz zastanawiam się, czy nie podnieść przodu, bo faktycznie tył się uniósł. Myślałem o dystansach pod górę zawieszenia na poniższym zdjęciu oznaczonym 8:
http://kiasklep.pl/kia/pic/sp3400.jpg (plik pochodzi ze strony sklepu kiasklep)
, ale waham się jednak jak to zniesie przedni napęd, przewody hamulcowe i elementy zawieszenia.
Jak jutro nie zapomnę, to zmierzę jaką mam różnicę między przodem a tyłem, bo może wyjść, że gra nie jest warta świeczki, choć z drugiej strony podniesione auto na przeglądzie może mieć skręcone koła i jakoś nic się nie urywa, a obecnie moja sportage poza śniegiem i polnymi drogami nie zmaga się z "ciężkim terenem".
Może ktoś ma jakieś przetestowane metody na podniesienie przodu, ale z tematem na spokojnie - puki zima się nie skończy raczej nie będzie mi się chciało nic z tym robić
Pozdrawiam!
Dodano 30.01.2013 20:24
Zmierzyłem - przód mam niższy o 1cm licząc od krawędzi zakoli, więc nie jest tak źle. Zobaczymy co będzie jak wypakuję bagażnik (a trochę tam tego leży) _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Pon 13 Maj 2013, 15:14
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Zawieszenie pneumatyczne - dodatek do podniesienia auta
Ok - metalowe dystanse do montażu nad mocowaniem amortyzatora. A powiedz kolego marko 1971 co się dzieje w momencie podniesienia auta? Czy przypadkiem nie opiera się na kulce z górnego wahacza?
W sumie niedługo czeka mnie wymiana amortyzatorów przód, więc jak odkręcę je z komory silnika to się przekonam ile jest zakresu.
Gorszym dla mnie jest fakt, że na zakrętach auto podpiera się lusterkami, więc przenosząc środek ciężkości w górę na stałe raczej mu nie pomogę
Swoją drogą rozpatrywałem już najróżniejsze wersje przeróbki zawieszenia:
- pneumatyczne - jak dla mnie zbyt drogie i wymagające częstych przeglądów (zakładając wersję, którą przesłał kolega kruszon72). Do tego sprężarka - najlepiej napędzana paskiem - brałem nawet pod uwagę wykorzystanie sprężarki od klimatyzatora, tyle, że drugiej sztuki nie bardzo jest gdzie upakować, a kompresory elektryczne mają za małą wydajność (biorąc pod uwagę te tańsze), a w takiego miecha trochę się tego powietrza zmieści...
- hydrauliczne - w postaci siłownika o krótkim skoku połączonego szeregowo z istniejącym zawieszeniem. Pomysł jest jeszcze na etapie rozmyślań, bo przy średnicy tłoczyska 80mm i ciśnieniu roboczym około 30bar jeden siłownik podniesie 750kg, więc 4szt bez problemów podniosą auto (a 30 bar na hydraulikę to przecież nie jest dużo). Napotkane problemy - pompa i skąd zdobyć takie siłowniki.
- elektryczno- sprężynowe. Układ dołączony równolegle do istniejącego - dodatkowe sprężyny, które z dołu oparte są o wahacz, z góry o siłownik śrubowy, którego oś leci wewnątrz sprężyny. Z tyłem nie byłoby problemu, ale z przodu nie ma gdzie tego upakować - jedynie w miejsce obecnego amortyzatora, a ten wstawić obok sprężyny.
To trzecie rozwiązanie ze względu na to, że jestem elektronikiem-automatykiem najbardziej za mną przemawia, tym bardziej, że daje mi możliwość łatwego niezależnego sterowania każdym zawiasem (w przypadku pneumatyki i hydrauliki potrzebowałbym elektrozawory, co do tanich rzeczy nie należy)...
Na razie jednak powstrzymuje mnie brak 4 przekładni ślimakowych, śrub i nakrętek trapezowych oraz brak czasu i chęci...
Re: ( Kia Sportage ) Zawieszenie pneumatyczne - dodatek do podniesienia auta
polecam jeszcze postawić budę na bycze jaja od stara. trzeba tylko obciąć jedną kulkę, przewiercić ją i buda idzie o 5cm do góry bez potrzeby przeróbek. no tylko śruby wzmacniane na dłuższe zmienić i gitara
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Sob 12 Paź 2013, 23:56
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Zawieszenie pneumatyczne - dodatek do podniesienia auta
Czyli pozostajemy przy pneumatyce - ok, ale nadal pozostaje problem z przednim zawieszeniem.
Siłowniki zbyt duże tam nie wejdą, a obwieszanie całego zawieszenia poduszkami wydaje się mało realne ze względu na problem z uszczelnieniem.
Co do tyłu, to nie ma zbyt dużego problemu...
A tak z ciekawości - kompresor masz napędzany paskiem, czy elektryczny?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sportage ) Tuning
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.