Witam wszystkich i proszę o pomoc w diagnozie niedawno nabytej KIA-nki.
Pacjent to KIA Mentor/Spectra Benzyna z holenderskim gazem sekwencyjnym, rok produkcji 2001, silnik MI-TECH DOHC 16V 101KM.
Objawy:
Auto zakupiłem z dwoma usterkami: słabe hamulce i nierówna praca na wolnych obrotach – odpięty przepływomierz. Dostałem w komplecie serwo hamulcowe z pompą bo ono miało być uszkodzone oraz zalecono mi wymianę przepływomierza bo ten po podpięciu -silnik wchodził na maksymalne obroty. Po wymianie serwa, pompy hamulcowej i płynu (odpowietrzeniu) nic się nie zmieniło więc zacząłem szukać problemu...
Wyeliminowałem dwie nieszczelności w układzie podciśnienia - dmuchając w rurę od przepustnicy i pryskając mydlinami. Były to pęknięty przewodzik od parownika i uszk. uszczelka pod przepustnicą. Efekt: hamulce troszkę lepsze ale dalej słabe i wtedy zauważyłem że przepustnica jest zbyt mocno otwarta gdy ją opuściłem za pomocą śruby regulacyjnej i wymieniłem też przepływomierz - bez poprawy tyle, że auto zaczęło wyraźniej falować, gasnąć i częściej strzelać w kolektor ssący. Dalej pojawia się check i błąd przepływu powietrza. Wykręciłem silniczek krokowy żeby zaobserwować jego pracę i pomimo, że jego nie było auto dalej faluje a silniczek płynnie sie otwiera i przymyka (nie do końca) jakby chciał ustabilizować pracę silnika. Hamulce po przymknięciu przepustnicy są lepsze tz. trzeba uzyć mniejszej siły by zahamować ale auto często gaśnie (nie mam jak sprawdzić wartości podciśnienia) (zaworek jednokierunkowy na przewodzie jest ok.) Następnym etapem była wymiana świec, kabli WN i Cewki zapłonowej - bez wyraźnej poprawy, może troszkę miej strzela. Zauważyłem również że świece były mocno okopcone - czarne (za bogata mieszanka). Wyjmowałem również bezpiecznik od gazu i na samej bęzynie dzieje się to samo, brak nowych błędów w komp. Sprawdziłem też potencjometr przepustnicy - płynnie zmienia rezystancję. Ponad to widać że ktoś już przede mną majsterkował bo wymieniony jest czujnik położenia wału i przepływomierz też był wymieniany - nieoryginalne śruby. Ostatnią Próbą było przytkanie dolotu powietrza i po tym zabiegu praca silnika się stabilizuje... słychać jakby gdzieś zasysał lewe powietrze, ale wydaje mi się że to z malutkich otworów odwadniających pod filtrem powietrza, pryskałem plakiem w obrębie kolektora ssącego i rytm pracy się nie zmieniał...
Czy ktoś ma pomysł gdzie jeszcze można szukać usterki? W najbliższym czasie będę chciał sprawdzić sądy lambda przez te czarne świece, chodź komp. (OBDII) pokazuje, że przepływomierz ale ten był wymieniany myślę już nie raz... Czy to właściwy trop czy może jednak gdzieś jeszcze dostaje się lewe powietrze..?
Dodam jeszcze, że na wyższych obrotach jest chyba ok czuć duży potencjał i te 100 kucyków pod maską, chodź ciężko jest utrzymać jednostajne obroty silnika i spalanie jest chyba dość spore...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Spectra ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.