Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Sob 08 Gru 2012, 19:43
Temat postu:
Sonda Lambda 2.0 DOHC
Jak sporą rzeszę forumowiczów, tak też mnie gnębił problem kodów 15, 17, a nawet 36. Po sprawdzeniu połączeń elektrycznych większości czujników nie stwierdziłem nieprawidłowości. Auto jest oczywiście zagazowane, gaz sekwencyjny, sonda lambda do ECU gazu nie podłączona. Ze względu na fakt, że czas wtrysku benzyny * mnożnik (stała korekcji) = czas wtrysku gazu, można uznać to za wystarczające wyjaśnienie czemu gazownicy tak robią. Ja jednak zacząłem drążyć temat i postanowiłem podłączyć oba przewody od sond sterownika gazu do sondy pod samochodem. Po podłączeniu postanowiłem przetestować zachowanie auta. Nie miało to żadnego wpływu na wzrost lub spadek spalania, moc, ewentualną poprawę przyśpieszania. Check zapalał się na gazie i świecił prawie cały czas przy jednostajnej jeździe, gasł, gdy przyśpieszałem lub zwalniałem (kilka sekund po zdjęciu nogi z gazu). Pojeździłem trochę z podłączonym laptopem w celu obserwacji wykresu MAP i napięcia sondy. Co mnie trochę zdziwiło - niezależnie od przyśpieszania, napięcie na sondzie było równe 0,45-0,5V, przy hamowaniu silnikiem spadało do 0-0,1V. Przez długi czas jeździłem przekonany, że "ten typ tak ma". Pod koniec listopada zdecydowałem jednak kupić nową sondę. Patrząc na setki podróbek sond na "alledrogo" postanowiłem udać się do Arpolu. Na miejscu otrzymałem informację, że sondy do mojego auta nie mają i mogą sprowadzić, ale będą to koszty rzędu 300zł. Wstrzymałem się i ponownie usiadłem do internetu. Ściągnąłem katalog sond ze strony Boscha i poszukałem mojego sportka. Okazało się, że oryginalnej sondy na "alle..." nie ma, ale za to zamiennik dedykowany przez producenta już był. Koszt - 185zł z wysyłką. Kupiłem, poleżałem trochę pod autem, wymieniłem i tu szok - zgasł check, auto zaczęło ciszej pracować przy obrotach powyżej 2krpm, zrobiło się żwawsze. Podłączyłem się pod sterownik LPG i ku mojemu zaskoczeniu napięcie na sondzie waha się w granicy 0-0,9V na wolnych obrotach zarówno na benzynie jak i na gazie. Częstotliwość zmian na gazie jest większa. Podobna sytuacja występuje podczas normalnego przyśpieszania i jednostajnej jazdy. Ciekawe jest też to, że wcześniej krzywa mapy benzyny kończyła mi się na 11ms, po wymianie przekroczyła 16ms. Na razie check się nie zapala, zrobiłem już 350km, zobaczymy co będzie jak wypalę całą butlę. Sam jestem ciekaw, czy spalanie się zmieni, bo silnik zrobił się zdecydowanie dynamiczniejszy.
Zakupiona przeze mnie sonda ma oznaczenie Bosch LS 02 i numer 0258986502.
Nie wiem, czy nie złamię regulaminu (pkt.22 -jeśli tak, to proszę o usunięcie tej części wpisu) pisząc, że sondę kupiłem ze sklepu "Autoperfekt-pl" za pośrednictwem Allegro, ale faktycznie otrzymałem oryginalną sondę, więc chyba warto ich polecić.
Przewody oczywiście prasowałem i zacisnąłem koszulką termokurczliwą - myślę, że powinno to wytrzymać dłuższy czas.
W razie nieścisłości proszę o rozwinięcie wątku lub wiadomość na PW.
Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Kia sportage 4WD 16V 2.00 1999
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 09 Maj 2013, 22:09
Temat postu:
sonda lambda kia
Witam mam pytanie o dokładne dane sprzedawcy opisanej sondy a najlepiej nr aukcji. Mam te same problemy i chcę zrobić jak w opisie czyli wymienić sondę.
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Pon 13 Maj 2013, 14:40
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Sonda Lambda 2.0 DOHC
Sprzedający:
AutoPerfekt-pl
Numer aukcji:
2798692476
Co do spalania - na 50l gazu zrobiłem w trasie 480km (tankowany na Statoilu). Jeżdżąc do pracy dziennie około 70-100km spalanie wychodzi około 11-11,5l/100km _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Co do terminologii - elektryczna przepustnica wolnych obrotów (która nie ma nic wspólnego z silnikiem krokowym) odpowiada za utrzymanie silnika na obrotach 750rpm przy uwzględnieniu dawkowania spalin przez podciśnieniowo sterowany zawór EGR i z tego co wiem nie powinna mieć wpływu na przerywanie/dławienie się silnika jeśli pracuje na obrotach... _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sportage ) Manuale
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.