Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 14 Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazury Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 KAT 1998
Piwa: 0/10
Wysłany: Wto 26 Mar 2013, 16:37
Temat postu:
silnik
Witam.Kilka dni temu wybrałem się w trasę.Po przejechaniu kilku kilometrów zauważyłem w lusterku dym za samochodem.Kiedy się zatrzymałem okazało się że wyciekł olej.Nie wiem dokładnie ile, miarka była sucha.Silnik cały zachlapany(prawdopodabnie przyczyna dymu).Po dokładnym sprawdzeniu okazało się że brakuje również płynu chłodniczego,kolektor do połowy zaszroniony(jechałem na gazie).Przed trasą płyny były w normie.W czasie jazdy nie zapaliły się kontrolki silnika i oleju.Silnik pracował nierówno ale na gazie wcześniej też były problemy.
Co mogło się stać?.Czy silnik jest do uratowania?
Rocznik 1998 benzyna.
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Wto 26 Mar 2013, 20:44
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) silnik
Po kolei - jeśli nie zapaliła się kontrolka braku ciśnienia oleju to dobrze - znaczy, że całego oleju nie wypił.
Bardziej niepokojący jest ten nagły ubytek płynu chłodniczego.
Dziwne jest też, że w momencie spadku temperatury sterownik nie wyłączył instalacji gazowej (tak bynajmniej jest w przypadku sekwencji).
Czy silnik jest do uratowania - to zależy co puściło - uszczelka pod głowicą, głowica, czy blok. Tak, czy inaczej do wglądu są jeszcze przewody instalacji chłodniczej silnika i sama chłodnica (może dziura nie była w silniku). Zanim zaczniesz rozbierać silnik warto sprawdzić gdzie powstała dziura, a żeby to zrobić musisz:
wykręcić świece,
napełnić instalację wodą, podłączyć pompkę pod wężyk przelewowy chłodnicy i napompować do około 0,5bara. Jeśli coś jest nieszczelne, to w tym momencie zacznie już "sikać". Jeśli jednak nie będziesz widział ubytków zobacz czy nic nie zebrało Ci się w cylindrach (najlepiej jakimś patyczkiem z tworzywa sztucznego).
Jeśli jednak okaże się, że wszędzie jest sucho, a wody nie ubyło znaczy, że szczelność traci w momencie rozgrzania, a w takim przypadku zrywać trzeba głowicę i zawieźć do zakładu na sprawdzenie szczelności. W tym czasie warto dokładnie obejrzeć cylindry, czy nie widać na nich wzdłużnych rys. O ile głowica okaże się szczelna, wymień uszczelkę na nową złóż całość ustaw rozrząd, zalej płynem i sprawdź co się będzie działo dalej. Jeśli jednak okaże się, że jest źle, to znaczy, że poszedł blok i czeka Cię wymiana silnika...
Tak to wygląda w dużym skrócie.
Białą chmurę przerabiałem u siebie - głowica nadawała się do wymiany... _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
Wysłany: Sob 30 Mar 2013, 18:20
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) silnik
Oczywiście, może to być uszczelka pod głowicą. Jednak na 90% stawiam na uszkodzoną chłodnicę oleju. Znajduje się ona przy filtrze oleju, dokładnie to jest do niej przykręcony. Zacznij od wymontowania, umycia i podaj ciśnienie na wystającą rurkę, a drugą zaślep. Syczenie oznaczać będzie usterkę. Silnik do uratowania. Tylko dokładnie wypłucz cały układ chłodzenie, nie zapominając o nagrzewnicy!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.