Jakieś dwa lata temu pierwszy raz pojawił się kłopot z zaworami w moim Kia Rio 1.3 RS '02. Podczas jazdy zaczął klekotać. Po jakimś czasie zapaliła się kontrolka "check engine", by nazajutrz zgasnąć. Od tej pory usterka widmo ciągle mnie prześladuje. Czasami w trakcie jazdy czy zaraz po odpaleniu silnika słychać donośny klekot, który zanika i pojawia się w kółko. Kiedy jechałem z nim do warsztatów, klekotanie zazwyczaj ustępowało i nie było co dać posłuchać mechanikom.
Objawy nie występują ciągle - niezbyt wiem od czego to zależy. W lato męczy mnie czasami codziennie i ciągle zapala mi się kontrolka, w zimie wariuje mniej. Do tego silnik potrafi się zadławić na ułamek sekundy. Wygląda to, jakby auto nurkowało. Dodatkowo, samochód traci zupełnie moc i przy zmianie pasa lub wyprzedzaniu można oblać się zimnym potem. Moc spada bez względu na to, czy "check engine" się świeci, czy nie.
W serwisie po podłączeniu do komputera wykazało, że czujnik spalania stukowego jest winowajcą, więc... wymienili mi świece i przewody. Przy następnej wizycie czekała mnie wymiana czujnika spalania stukowego - nic nie pomogło. Potem kazali zmienić paliwo. Oczywiście bez żadnego skutku, bo zawsze tankowałem na normalnych stacjach. Następnie była wymiana oleju na półsyntetyczny, spluwanie na północ i modły do boga płodności. W końcu w serwisie powiedzieli, bym sobie poszedł gdzie indziej, więc poszedłem. Byłem u paru innych mechaników, ale bez sukcesów. Jak ktoś ma jakieś sugestie, to będę wdzięczny.
Pozdrawiam
Dołączył: 29 Wrz 2007 Posty: 345 Skąd jesteś (miejscowość / region): znad morza Posiadane auto: Opel Corsa C 1,7DI i Opel Signum 2,2 benzyna
Piwa: 22/3
Wysłany: Pon 23 Cze 2008, 07:07
Temat postu:
Re: ( Kia Rio ) Hałasujące zawory w Rio '02
Witam! Opisane przez Ciebie objawy moim zdaniem wskazują na rozrząd. Nie podałeś, kiedy go wymieniałeś. Stukanie zaworów i utrata mocy może świadczyć o zbyt wczesnym zapłonie. Przyczyną może być zbyt luźny pasek lub wyrobienie już kół rozrządu. Jeśli rozrząd był zmieniany niedawno to może "mechanik" przestawił Ci koło wałka o jeden ząbek i objawy właśnie takie będą. Przy takim ustawieniu sterowanie silnika (elektryka) zupełnie głupieje. Rozważ moje uwagi, być może trafią w sedno. Powodzenia.
Witam,
Miałem taki sam problem - tylko bardzo rzadko.
Pewnego dnia po szybszej jezdzie stukał nawet po wyłączeniu i ponownym odpaleniu .
Dolałem troszkę oleju do silnika mimo iż poziom był na bagnecie.
Odpukać kilka miesięcy problemu brak.
Rio 1.3 LS 01
pozdrawiam,
W moim aucie RIO 1,3 z 2001r, coprawda nigdy nie zapalila sie kontrolka "check", ale czasem rano silnik po odpaleniu wchodzi na obroty, a nastepnie schodzi tak nisko, ze sie dlawi lub gasnie. Po ponownym odpaleniu wszystko jest oki. Nigdy nie zrobil mi tego w czasie jazdy. W serwisie nie znalezli przyczyny, widac taka jego uroda
Natomiast od kilku mies. czasem codziennie, a czasem raz na tydzien, miesiac, ale zawsze po dluzszym postoju, po odpaleniu z silnika slychac takie klekotanie jakby wentylator uderzal o cos, trwa to max do 10 sek. Mechanik stwierdzil, ze przez noc ucieka olej ze szklanki popychacza i przez te 10sek po odpaleniu zanim pompa napompuje olej, popychacz chodzi na sucho. Moze u Ciebie tez o to chodzi, w zimie nie ma tego efektu, bo olej jest gesty. Powiedzial mi, ze dopoki nie klekocze w czasie jazdy nie ma sobie co tym zawracac glowy.
Dławienie także i u mnie występuje . Czasem po rozruchu silnik po prostu gasł. Po około 10 sek. rzeczywiście działał już normalnie. W serwisie tłumaczyli, że to ponoć przez oprogramowanie i że niby jak dostaną nowe i je wgrają, to usterka zniknie. Nadal nie dostali...
Coś z tymi popychaczami może być na rzeczy, tylko nie mogę ustalić, na którym zaworze nie trzyma ciśnienia. Rzeczywiście latem wada się nasila. Po rozruchu też czasem słyszę krótkotrwałe klekotanie, więc wszystko przed Tobą, czego nie życzę
Pozdrawiam
Pisze ponownie, bo chyba zlikwidowalem to stukanie silnika. Nie pisalem wczesniej, ale mialem tez niewielki wyciek oleju, mala kropla pod samochodem. Okazalo sie, ze olej wycieka spod oringu obudowy na czujnik cisnienia oleju. Po wymianie oringu jakis 3 tyg. temu, silnik juz nie stuka, a ostatnio stal 2 tyg. w cieplych krajach wiec olej napewno byl b.zadki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Rio ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.