Kia

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Kia Rio ) Wymiana paska klinowego w silniku D4FA 1,5 CRDI



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum KIA Forum Strona Główna -> ( Kia Rio ) Manuale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mantom

Dyskutant



Dołączył: 29 Lip 2010
Posty: 94
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Kia Rio 1,5CRDI 2008
Piwa: 11/0
Wysłany: Sob 29 Cze 2013, 07:30
Temat postu:

Wymiana paska klinowego w silniku D4FA 1,5 CRDI


Silnik ten był montowany nie tylko w Kia Rio 1,5 CRDI ale też np. w Hyundai Matrix, więc manual moze się przydać innym uzytkownikom.

Pierwsza rzecz to właściwy dobór paska do naszego samochodu. Oczywiście mozna zdjąć i zmierzyć, ale jest to pracochłonne. Najlepiej określić po numerze VIN samochodu - niektóre sklepy internetowe oferują to. Do mojego samochodu paski klinowe występuja w kilku długościach- zależy to od rocznika i wyposażenia: klimatyzacja, wspomaganie kierownicy. U mnie pasek klinowy napędza: alternator, pompę wody, sprężarke klimatyzacji i wspomaganie. jego długośc wynosi 1850 mm, ilość żeber 5. Po lekturze forów wybrałem produkt renomowanej firmy Gates o symbolu 5PK1850.

Sama wymiana paska nie jest specjalnie trudna, ale trochę męcząca. Podnosimy samochód lewarkiem i zdejmujemy prawe przednie koło. Następnie odkręcamy plastykowa osłonę widoczną na wprost (mocowana 2 śrubami) oraz 4 śruby chlapacza i wyjmujemy 2 plastykowe kołki chlapacza pod prawym halogenem, tak aby chlapacz dał sie odchylić.
Ukazuje się nam taki widok
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a21291cbf1f0566e.html
Opis jest następujący
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9c6f7b3e090a0d8d.html
A-pasek
R - śruba do odchylania napinacza

Nakładamy na śrubę R klucz nasadowy 14 i kręcimy w lewo aby odchylic napinacz. Wtedy pasek daje się zsunąć z rolki. Wyciągamy stary pasek, a następnie zakładamy nowy wg rysunku. Niestety jest mało miejsca i częściowo musimy go układac od góry po podniesieniu maski auta. Sprawdzamy ułożenie nowego paska, jego naprężenie. Jeśli wszystko wydaj eie być OK uruchamiamy silnik (oczywiście dźwignia zmiany biegów na luz

Very Happy . Sprawdzamy czy klima chlodzi i czy jest ładowanie akumulatora oraz działa wspomaganie kierownicy. Jeśli wszystko jest OK dokręcamy chlapacz, osłone i montujemy koło Very Happy
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
partyzan

Debiutant



Dołączył: 19 Wrz 2015
Posty: 23
Skąd jesteś (miejscowość / region): Stolyca
Posiadane auto: Kia Rio 1.5 crdi, 2006
Piwa: 0/2
Wysłany: Sob 26 Wrz 2015, 22:50
Temat postu:

Re: ( Kia Rio ) Wymiana paska klinowego w silniku D4FA 1,5 CRDI


A co ile ten pasek się wymienia? W instrukcji nic nie ma w tabelce wymian na ten temat, to czyżby był dożywotni?
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum KIA Forum Strona Główna -> ( Kia Rio ) Manuale Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Kia Rio »

Opinie o samochodach Kia Rio - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Rio ) Manuale


Kia

Ceed

16 000

2009r.

280 000 km

pomorskie

Kia

Picanto

9 900

2009r.

139 000 km

wielkopolskie

Kia

Picanto

11 500

2010r.

160 000 km

małopolskie

Kia

Sportage

87 900

2017r.

8 000 km

wielkopolskie

Kia

Carens

9 500

2006r.

110 000 km

małopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2018 Created by idealneT and OM System