Właśnie jestem szczęśliwym posiadaczem wymienionego reflektora w Shumie, tak więc najlepszym rozwiązaniem będzie po prostu podzielić się z wami poradami związanymi z tą wymianą.
Wybaczcie, iż brak fotorelacji, ale postaram się opisowo przedstawić wszystko z czym możecie się spotkać podczas tej pracy.
Oczywiście należy mieć naszykowany reflektor i kilka narzędzi.
Narzędzia potrzebne:
Klucz oczkowy 10 (nie za długi)
Klucz oczkowy 8 (nie za długi)
Śrubokręt krzyżakowy
DUŻO BROWARA albo nerwosol
Narzędzia opcjonalne:
Mały płaski śrubokręt
Klucz nasadowy 10 - grzechotka
A więc zaczynamy.
1. Pierwszą czynnością będzie podniesienie maski i na uszczelce pomiędzy zderzakiem a maską odkręcamy bodajże 5 śrub. następną czynnością będzie usunięcie plastikowych zapinek w ilości chyba czterech. Usuwamy je poprzez wykręcenie klina. Po wykręceniu zapinki najzwyczajniej w świecie wyjmujemy. Chwilowo tyle jeśli chodzi o to co pod maską.
2. Kładziemy się pod autem i oczom naszym ukażą się dwie śruby od spodu. najpewniej skorodowane. Mnie się udało odkręcić, ale można też wyciąć fleksem i w ich miejsce wstawić nowe podczas ponownego montażu. Oczywiście wymieniając śruby na nowe, warto je zakonserwować. Jedną sztukę udało mi się wykręcić, jednak z drugiej strony odkręcałem uchwyt od pasa przedniego. Opcja do wyboru, ale liczcie się z możliwością ukręcenia śruby jeśli będzie zbytnio skorodowana.
3. I teraz przystępujemy do odpinania zapinek znajdujących się na łączeniu zderzak - błotnik. Ale... chwila... tam nie ma zapinek... Otóż proszę szanownych Państwa, tam są śruby i nakrętki. I tu się zaczyna kombinowanie jak koń pod górę. Defakto najlepiej chyba będzie zdjąć nadkole i lecieć z tymi śrubami od strony koła. ja jednak jestem hardcorem i postanowiłem lecieć od frontu. A więc tak. Wywalamy kompletnie kierunki, i resztę operacji wykonujemy poprzez otwory po kierunkowskazach. Śrub przy krawędzi łączenia będzie docelowo po każdej stronie chyba 5. Dobrze je namacajcie. Oczywiście idąc w górę, coraz trudniej dostępne i trudniejsze w odkręceniu. Jak już dojdziecie do wniosku iż to wszystkie, to pewnie okaże się, że jest jeszcze jedna. Po usunięciu wszystkich nakrętek, bok zderzaka powinien dać się odsunąć. Jak już tak się stanie to druga strona i to samo. Śruby tam znajdujące się były w dwóch rozmiarach. 8 i 10. Jedną ukręciłem, reszta poszła.
4. Po usunięciu wszystkich nakrętek zabieramy się do uszczelki pod maską. W moim przypadku nie udało jej się całkiem usunąć z racji nitu w jednym miejscu, ale w końcu jakoś wylazło z łączenia zderzaka. W tym momencie nasz zderzak powinien być łątwy do usunięcia. Jeśli tak to przystępujemy do reflektora.
5. Sama lampa trzyma się na czterech śrubach z łbem 10. Tutaj przyda się nasadka z przedłużką, gdyż dostęp wygodny nie jest, ale o niebo lepszy od poprzedniczek. Usuwamy śruby, odpinamy kostkę od reflektora i silniczka regulującego i po sprawie.
6. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności
Podsumowanie. Zderzak w Shumie jest bardzo ładnie spasowany. Krawędzie trzymają się siebie rewelacyjnie i praktycznie nie ma mowy o jakiejkolwiek różnicy w dopasowaniu elementów. niestety efektem takiego dopasowania są trudności w odkręceniu. Jeśli mam być szczery, to robiłem to po raz pierwszy i nie życzę tego nikomu. CZynność jest makabrycznie utrudniona przez konstrukcję mocowań. Tak więc zalecam uzbrojenie się w multum cierpliwości, oraz pomocnika.
W razie pytan lub uzupełnień, zapraszam na priv.
P. S. Nie wiem jak wasze, ale moja Shumka była niegdyś bita. Z tego też powodu w niektórych miejscach mogą być różnice w rozmiarówce śrub, lub ilości mocowań.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Shuma ) Manuale
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.