Dołączył: 29 Lip 2013 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Sulejow Posiadane auto: Kia pro cee'd 1.6crdi 2013r
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 29 Wrz 2013, 21:24
Temat postu:
Filtr DPF Kia Ceed
Witam
Niedawno stałem sie posiadaczem. Ceeda z silnikiem 1.6 crdi 128km z filtrem DPF i zastanawia mnie jak powinienem.jezdzic i na co zwrócić uwagę podczas eksploatacji takiego auta..!? Czy trzeba na cos szczególnie zwrócić uwagę?
A moze macie takowy filtr u siebie w aucie? wiec napiszcie jak o niego dbać,a moze nie trzeba??
No więc jest generalnie tak, że to ustrojstwo nie lubi takiego ciągłego, miejskiego "podjeżdżania" od świateł do świateł, na krótkich dystansach. Silnik i układ wydechowy musi być odpowiednio dogrzany, by sadza się spalała w DPF, a więc w mieście bardzo się nie nagrzeje, bo i obroty i czas jazdy nie będą odpowiednie. Wiadomo, autem można sobie podjechać na miasto, bo sytuacja byłaby absurdalna, gdyby nie, jednak pamiętać też trzeba by auto miało okazję "wykazać" się na trasie. Filtr DPF przepala się chyba jakoś co 200 km samoczynnie, przynajmniej w teorii. W instrukcji jest chyba coś wspomniane, tj. jak postąpić gdy zapali się kontrolka spalania. Coś chyba tak, że trzeba przez 10 czy 15 minut jechać ze stałą prędkością 60km/h... Mamy w domu Scenica 2.0dCi i ma już przebieg ok 94k km, z czego my zrobiliśmy jakieś 6k w dwa miesiące. Auto jeździ głównie po trasie, bo po to jest diesel, ale po mieście też się auta używa. Póki co nie ma problemów. Trzeba też pamiętać o częstej wymianie oleju, tak co 10-15k km (bo specyfika działania DPF sprawia, że do oleju ścieka paliwo z procesu wypalania i rozrzedza olej, który coraz słabiej smaruje i można autko zakatować) a 30.000 producenta można włożyć między bajki. Zalewa się taki specjalny olej do silników z DPF, o niskiej zawartości popiołu (w Scenicu Elf Solaris 5w30). Poszukaj jeszcze w Google, ja szukałem, bo nie ukrywam, że dla mnie to też było novum i nie bardzo widziałem co o tym myśleć.
Witaj mam vengę z tym samym silnikiem przebieg 150000km nie dawno kupiona jezdzę głównie po mieście filtr się szybko zatykał i silnik przechodził w tryb awaryjny trzeba go wtedy przegonić po trasie ja jechałam na trujce przez 30 km obroty 3000 3500 pomogło na jakieś 2 tyg potem znowu to samo.Znalazłam dobry warsztat i dpf-a usunięto i odłączono go w oprogramowaniu koszt 1000 zł ale warto od tej pory autko nie stroi żadnych fohów nic nie dymi ani nic takiego dodam tylko że cała puszka po dpf-e i wszystkie czujniki zostały wizułalnie nic nie widać że coś było robione do tego gdy by jednak ktoś doszedł do tego czy coś takiego aczkolwiek w polsce na ten czas nikt tego nie sprawdza zawsze mozna wrócić do dpf-a
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia ) Dyskusje ogólne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.