Posiadane auto: Kia Clarus kombi 1,8 1999
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 07 Wrz 2008, 11:02
Temat postu:
Problem - dławi się motorek...
Witam!
Jestem od bardzo niedawna użytkownikiem Kia Clarus 1,8 rok 1999. Silnik 16V DOHC 116KM. Zauważyłem brzydką rzecz - jak silnik jest zimny (po postoju w nocy) to nie zapala od razu, to znaczy zaskakuje i gaśnie. Sytuacja pojawia się dwa trzy razy po czym pracuje równo i bez problemów. Jednak po przejechaniu kilkunastu kilometrów pojawia się dławienie silnika. Ujawnia się przede wszystkim przy redukcji biegów. Wrażenie jakby ktoś trzymał auto i nie pozwalał jechać. Nie reaguje na dodawanie gazu. Po krótkim czasie 2-3 sekundy auto zaczyna jechać normalnie. Gdy dodaję gazu by nie mulił nie reaguje a po chwili "kopnie się do przodu" i jedzie jak trza. Jak w momencie zmulenia ujmę gazu to bez kopnięcia wróci mu po chwili moc. Nie bardzo wiem co to jest bo nie jestem mechanikiem. Podczas jazdy równo na trasie raz na jakiś czas słabnie i nie reaguje na przyspieszanie, po chwili mu przechodzi i jedzie. Trochę czytałem na necie i w Maździe 323 jest podobny silnik i rzekomo jest to problem przegrzewającego się nad kolektorem wylotowym aparatu zapłonowego. Nie wiem tylko czy dotyczy to też silnika Claruska. Jak to sprawdzić i czy to może być ten problem. może jakieś inne sugestie. Dodaję, że nie wymieniłem jeszcze rozrządu, auto ma niewiele najechane, ale nie należy wierzyć nikomu i zmienię rozrząd we wtorek. Czy może to być przyczyna? Pozdrawiam i liczę na pomoc.
Posiadane auto: Kia Clarus kombi 1,8 1999
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 10 Wrz 2008, 17:48
Temat postu:
Re: ( Kia Clarus ) Problem - dławi się motorek...
Kwasiborek!
Dzięki za reakcję. Mam już wymieniony rozrząd i płyny nadal jednak to samo. Auto nadal u mechanika. Jak mi powiedzieli to ciśnienie paliwa za pompą wynosi niecałe 2 bary a powinno rzekomo być 3. Problem w tym, że filtr paliwa nie jest jeszcze wymieniony bo nie ten im dosłali. Jak wymienią filtr to sprawdzą ciśnienie i wtedy sie okaże czy pompa paliwa sprawna jest. Mam nadzieję, że wiedzą co mówią.
Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 81 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Honda Jazz 03' 1,4
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 11 Wrz 2008, 12:43
Temat postu:
Re: ( Kia Clarus ) Problem - dławi się motorek...
Witamy w klubie.
Też mam problemy podobnej natury przy czym mój raczej nie gaśnie i też nie ma reguły.Raz wchodzi na 1200 i trzyma a raz nie.
Co do sprawdzenia na dzień dobry to czujnik temp.silnika w kolektorze wodnym (2 pin).Przepływomierz, potencjometr przepustnicy ,krokowy.
Posiadane auto: Kia Clarus kombi 1,8 1999
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 11 Wrz 2008, 23:29
Temat postu:
Re: ( Kia Clarus ) Problem - dławi się motorek...
Kwasiborek i Ochus!
Dzięki za zainteresowanie i pomoc. Jak się okazało w moim warsztacie mieli rację... Pompa jest OK.Filtr paliwa też już wymieniony. Ciśnienie słabe za pompą i za filtrem. Wyjęli przy mnie pompę i odczepili takie siteczko (filtr?) pod nią. Nie dało się przez to dmuchnąć za mocno. Następnie wydmuchali to sprężonym powietrzem i wyczyścili. Zamontowali i ... kijanka jest zdrowa. Jazda próbna za mną i jestem mocno zadowolony. Jest czym jechać i to jak wygodnie. Pozdrawiam użytkowników KIA.
Witam wszystkich .
Od nie dawna też jestem użytkownikiem tego paliwożercy Clarusa z 2 l motorkiem .
Przyznam się że nie mam zielonego pojęcia na jego temat ,do tej pory na Niemcach i Francuzach .
Mam ten sam objaw po jakiś 4 miesiącach od zakupu w Niemczech .
Też podejrzewam że nalali mi jakiegoś błota z dna zbiornika .
Motor gubi wolne obroty ,ciężko wchodzi na wysokie ,nie ma mocy .
Jak złapie kopa to idzie jak rakieta ,jak coś go bodnie to pedał do podłogi a on nic .
Możesz opisać tak po łepkach jak Ci wyjmowali tą pompkę paliwa ?
Gdzie jest i co trzeba zdemontować ,tak żebym nie rozebrał połowy auta zanim sam się dowiem .
Pompa paliwa jest w zbiorniku. By się do niej dostać trzeba wyjąć zbiornik. Wartoby zostawić jak najmniej paliwa w zbiorniku, bo jest ciężkawy. Należy uważać przy zdejmowaniu na gumowe węzyki, bo dużo ich. Proponowałbym jenak zmierzyć ciśnienie paliwa. Ewentualnie sprawdzić EGR. Gdy jest otwarty losowo, mogą dziać się różne rzeczy z silnikiem.
Powodzenia _________________ C4G Picasso 2009
Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 64 Skąd jesteś (miejscowość / region): Żyrardów Posiadane auto: Kia Clarus 1,8 slx 1998r.
Piwa: 3/0
Wysłany: Pon 21 Lut 2011, 12:09
Temat postu:
Filterek paliwa.
Witam.
Temat stary ale u mnie nie do rozwiązania.
Mam pytanie co do tego siteczka, które widać po wyjęciu pompy paliwowej. Jak odłączyć (czy w ogóle wyjmuje się to siteczko aby oczyścić)?
Wyjąłem pompę i nie wiem za co się zabrać żeby nic nie popsuć. Ktoś wcześniej pisał że mechanik dmuchnął sprężonym powietrzem i było dobrze (tylko w co dmuchnął).
Proszę o pomoc bo mam takie same objawy a kontrolka check nie świeci a wiele innych rzeczy już przerobiłem, więc przypuszczam że może to. _________________ bizon
Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 59 Skąd jesteś (miejscowość / region): Żagań Posiadane auto: KIA Clarus 2.0 1997
Piwa: 6/3
Wysłany: Pon 21 Lut 2011, 19:29
Temat postu:
Re: ( Kia Clarus ) Problem - dławi się motorek...
Do dolnej części pompy jest przymocowany rodzaj takiego woreczka, który jest filtrem wstępnego oczyszczania. Musi być dokładnie oczyszczony, jeśli jest możliwość, to odczepiamy go, dokładnie myjemy i przedmuchujemy sprężonym powietrzem / np z pompki do ogumienia, jak ktoś nie ma sprężarki /.
Nie chciałbym być twórcą spiskowych teorii ale spotykałem się z przypadkami wrzuconej szmaty do zbiornika, która to w pewnych warunkach / podczas jazdy / zatykała w/w filtr. Oczywiście silnik w tym momencie dławił się. Dlatego skoro jest dostęp do wnętrza zbiornika, to warto zajrzeć do niego.
Ponadto w ramach tej teorii spiskowej warto przedmuchać rurkę, która tworzy odpowietrzenie zbiornika paliwa.
Pozdrawiam.
Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 64 Skąd jesteś (miejscowość / region): Żyrardów Posiadane auto: Kia Clarus 1,8 slx 1998r.
Piwa: 3/0
Wysłany: Pon 21 Lut 2011, 20:55
Temat postu:
Dławienie silnika.
Witam.
Bardzo dziękuję za szybko i jasną odpowiedź. Będzie cieplej to biorę się za rozkręcanie.
A co do przewodów paliwowych odpowiedzialnych za odpowietrzenie to zauważyłem ciekawą rzecz. A mianowicie jak odkręcam wlew paliwa to słychać dosyć mocny odpływ nagromadzonych oparów paliwa. Dziwi mnie to, bo chyba nie spotkałem się z czymś takim w poprzednich autach.
A jak jest w waszych autach? _________________ bizon
Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 59 Skąd jesteś (miejscowość / region): Żagań Posiadane auto: KIA Clarus 2.0 1997
Piwa: 6/3
Wysłany: Nie 06 Mar 2011, 18:05
Temat postu:
Re: ( Kia Clarus ) Problem - dławi się motorek...
Do grona fachowców się nie zaliczam, więc nie wiem czy powinienem odpowiadać. Ale może moje przemyślenia coś pomogą.
To co widać na zdjęciu to jest rodzaj elektrozaworu, który steruje podciśnieniem w trzech przewodach. Dwa idą od i do miejsca sprzed przepustnicy a trzeci idzie na koniec kolektora ssącego. Zawór ten jest z tyłu głowicy , z przodu silnika, w pobliżu alternatora. Nie jestem pewny czy to ma wpływ na wolne obroty ale skoro łączy dwa różne miejsca kolektora ssącego / sprzed przepustnicy i za przepustnicą / to pewno ma wpływ na obroty. No bo po co miałby by być. Ale w jakim stopniu i na jakie obroty to nie wiem.
Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Clarus ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.