Dołączył: 30 Cze 2019 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zielona Gora Posiadane auto: Kia Opirus 3.5 V6 Sporty EleganceEHFDW6D/0303
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 07 Lip 2019, 20:29
Temat postu:
Kia Opirus - silnik nie odpala - ważne spostrzeżenie.
Dwa razy w mojej przygodzie z Opirusem zdarzyło mi się, że po podjechaniu na miejsce chwilowego zatrzymania z koniecznością zgaszenia silnika i wyjęcia klucza ze stacyjki, przy próbie ponownego uruchomienia silnika przekręcenie kluczyka w stacyjce powodowało zapalenie się wszystkich kontrolek, ale gdy przekręcałem kluczyk w pozycję zapłonu to wszystko gasło prócz wskazówek prędkościomierza a rozrusznik milczał. Zacząłem się zastanawiać, co się dzieje? Może auto ma jakiś ukryty feler? Może akumulator jest słaby? Ale akumulator jest nowy!!! Ma nie więcej niż 9 miesięcy!!! No i jeszcze jest to bateria dobrej marki i odpowiedniej mocy i pojemności. Poza tym problem wystąpił po długich trasach. Dzisiaj stało się to ponownie, gdy podjechałem pod górkę z parkingu i wysiadłem z samochodu, żeby pożegnać się z bliską mi osobą. Gdy wróciłem z powrotem do kabiny i podjąłem próbę uruchomienia silnika, to znowu wystąpiło ww. zjawisko. Tablica przygasała prawie całkowicie w chwili (świeciły się jedynie wskazówki zegarów), gdy przekręcałem kluczyk z pozycji ON w pozycję START, a starter nawet nie pyknął. Oczywiście od razu myśli o lawecie, co jest myślę naturalnym odruchem każdego, kto pierwszy raz jeździ autem z automatyczną skrzynią biegów. I nagle przyszło mi do głowy olśnienie. Zauważyłem, że dźwignia zmiany biegów jest w pozycji DRIVE!!! Nie przełączyłem biegów na PARKING i tak zgasiłem silnik. Takie wyłączanie nie jest wskazane i warto o tym pamiętać. Ale jeśli już rzeczywiście zapomniałaś/eś o tym, to przy problemach z uruchomieniem silnika sprawdź, czy przypadkiem nie zrobiłaś/eś takiego błędu jak ja. Przełączyłem dźwignię w pozycję D i auto bez problemu uruchomione. EUREKA!!! Nigdzie nie mogłem się doczytać o tej zależności w autach z automatyczną skrzynią biegów. Najwyraźniej tak to jest skonstruowane. Mam nadzieję, że ten opis pomoże komuś, kto zwątpi w swoje auta, tak jak ja, bo to tak naprawdę to jedynie brak doświadczenia z automatem. Okazuje się, ze "nie należy gasić samochodu w innym położeniu wajhy niż P lub N. W skrzyni panują duże ciśnienia i jak gasisz auto na D|R to mozesz po jakimś czasie doprowadzić do uszkodzenia automatu. Zgasić Ci się udało, ale zapalić już NIE Jest elektromagnes, który blokuje możliwość uruchomienia auta jeśli wajha nie jest na P lub N. Kiedyś zgasiłem camry tak jak Ty i byłem ostro przestraszony że nie chciała zapalić - dopiero po chwili zauważyłem jaki mam bieg.." (cytat autorstwa maniek_ls400 z forum toyoty http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php?topic=11525.0
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Opirus ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.