Kia

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Kia Shuma ) Demontaż zderzaka i wymiana reflektora



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum KIA Forum Strona Główna -> ( Kia Shuma ) Manuale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CrashBandicot
Moderator

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 369
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Kia Shuma 1,5 2000r, Vectra B 2.0 DTi 2000r. kombi, Omega BFL 2001r. 2.6 V6 235KM Automat
Piwa: 8/0
Wysłany: Sro 03 Lip 2013, 23:59
Temat postu:

Demontaż zderzaka i wymiana reflektora


Właśnie jestem szczęśliwym posiadaczem wymienionego reflektora w Shumie, tak więc najlepszym rozwiązaniem będzie po prostu podzielić się z wami poradami związanymi z tą wymianą.

Wybaczcie, iż brak fotorelacji, ale postaram się opisowo przedstawić wszystko z czym możecie się spotkać podczas tej pracy.

Oczywiście należy mieć naszykowany reflektor i kilka narzędzi.

Narzędzia potrzebne:
Klucz oczkowy 10 (nie za długi)
Klucz oczkowy 8 (nie za długi)
Śrubokręt krzyżakowy
DUŻO BROWARA albo nerwosol

Narzędzia opcjonalne:
Mały płaski śrubokręt
Klucz nasadowy 10 - grzechotka

A więc zaczynamy.
1. Pierwszą czynnością będzie podniesienie maski i na uszczelce pomiędzy zderzakiem a maską odkręcamy bodajże 5 śrub. następną czynnością będzie usunięcie plastikowych zapinek w ilości chyba czterech. Usuwamy je poprzez wykręcenie klina. Po wykręceniu zapinki najzwyczajniej w świecie wyjmujemy. Chwilowo tyle jeśli chodzi o to co pod maską.

2. Kładziemy się pod autem i oczom naszym ukażą się dwie śruby od spodu. najpewniej skorodowane. Mnie się udało odkręcić, ale można też wyciąć fleksem i w ich miejsce wstawić nowe podczas ponownego montażu. Oczywiście wymieniając śruby na nowe, warto je zakonserwować. Jedną sztukę udało mi się wykręcić, jednak z drugiej strony odkręcałem uchwyt od pasa przedniego. Opcja do wyboru, ale liczcie się z możliwością ukręcenia śruby jeśli będzie zbytnio skorodowana.

3. I teraz przystępujemy do odpinania zapinek znajdujących się na łączeniu zderzak - błotnik. Ale... chwila... tam nie ma zapinek... Otóż proszę szanownych Państwa, tam są śruby i nakrętki. I tu się zaczyna kombinowanie jak koń pod górę. Defakto najlepiej chyba będzie zdjąć nadkole i lecieć z tymi śrubami od strony koła. ja jednak jestem hardcorem i postanowiłem lecieć od frontu. A więc tak. Wywalamy kompletnie kierunki, i resztę operacji wykonujemy poprzez otwory po kierunkowskazach. Śrub przy krawędzi łączenia będzie docelowo po każdej stronie chyba 5. Dobrze je namacajcie. Oczywiście idąc w górę, coraz trudniej dostępne i trudniejsze w odkręceniu. Jak już dojdziecie do wniosku iż to wszystkie, to pewnie okaże się, że jest jeszcze jedna. Po usunięciu wszystkich nakrętek, bok zderzaka powinien dać się odsunąć. Jak już tak się stanie to druga strona i to samo. Śruby tam znajdujące się były w dwóch rozmiarach. 8 i 10. Jedną ukręciłem, reszta poszła.

4. Po usunięciu wszystkich nakrętek zabieramy się do uszczelki pod maską. W moim przypadku nie udało jej się całkiem usunąć z racji nitu w jednym miejscu, ale w końcu jakoś wylazło z łączenia zderzaka. W tym momencie nasz zderzak powinien być łątwy do usunięcia. Jeśli tak to przystępujemy do reflektora.

5. Sama lampa trzyma się na czterech śrubach z łbem 10. Tutaj przyda się nasadka z przedłużką, gdyż dostęp wygodny nie jest, ale o niebo lepszy od poprzedniczek. Usuwamy śruby, odpinamy kostkę od reflektora i silniczka regulującego i po sprawie.

6. Montaż przebiega w odwrotnej kolejności

Podsumowanie. Zderzak w Shumie jest bardzo ładnie spasowany. Krawędzie trzymają się siebie rewelacyjnie i praktycznie nie ma mowy o jakiejkolwiek różnicy w dopasowaniu elementów. niestety efektem takiego dopasowania są trudności w odkręceniu. Jeśli mam być szczery, to robiłem to po raz pierwszy i nie życzę tego nikomu. CZynność jest makabrycznie utrudniona przez konstrukcję mocowań. Tak więc zalecam uzbrojenie się w multum cierpliwości, oraz pomocnika.

W razie pytan lub uzupełnień, zapraszam na priv.

P. S. Nie wiem jak wasze, ale moja Shumka była niegdyś bita. Z tego też powodu w niektórych miejscach mogą być różnice w rozmiarówce śrub, lub ilości mocowań.
Powrót do góry
gadu-gadu Wystawiono 1 piw(a)
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum KIA Forum Strona Główna -> ( Kia Shuma ) Manuale Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Kia Shuma »

Opinie o samochodach Kia Shuma - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Shuma ) Manuale


KiaCarens

36 300

2013r.

210 327 km

podkarpackie

KiaSportage

53 300

2015r.

194 493 km

podkarpackie

KiaCee'd

59 900

2020r.

99 000 km

mazowieckie

KiaCee'd

44 777

2014r.

93 000 km

pomorskie

KiaRio

27 900

2012r.

226 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System