Kia

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Kia Carens ) Carens II CRDi - instalacja tempomatu z Opla



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum KIA Forum Strona Główna -> ( Kia Carens ) Manuale
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
boguslav_t

Stały Bywalec



Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 185
Skąd jesteś (miejscowość / region): Stevenage, Hertfordshire
Posiadane auto: Kia Carens CRDI 2004r, Hyundai Galloper 3.0V6 1998r
Piwa: 30/2
Wysłany: Sob 28 Lut 2015, 19:23
Temat postu:

Carens II CRDi - instalacja tempomatu z Opla


Witam serdecznie

Dla wszystkich zainteresowanych posiadaniem tempomatu w Kia Carens zamieszczam ponizszy manual:

Co potrzebujemy:

1. Serwomotor z Opel/Vauxhall Omega/Vectra B/Zafira jak przedstawiony na zdjeciu ponizej
2. Przelacznik "push to make", przelacznik On/Off, Przelacznik magnetyczny lub przekaznik, dioda
3. Troche kabli, zlaczek, blaszek, srubek i cierpliwosci Smile
4. SpeedoDRD - a co to? Bedzie o tym pozniej Smile




Rozpoczynajac prace musimy wiedziec:

Serwomotor - rozpiska pinow:

A - podlaczamy do +12V przez przelacznik On/Off - w orginalnej manetce jest to przycisk reset ("O") Gdy zwarty do +12 tempomat dziala odlaczenie od +12 wylacza tempomat

B - do +12V przez przycisk "push to make" - w orginale manetka, przycisk "I", normalnie rozwarty, kontakt do +12 to aktywacja tempomatu i zwiekszane predkosci

C - do +12V przez przycisk "push to make" - w orginale manetka, przycisk "R", normalnie rozwarty, kontakt do +12 to zmniejszanie predkosci

D - czujnik sprzegla, zwarty przy puszczonym sprzegle do +12V. Dla automatu po prostu polaczone na stale z +12V. UWAGA! W Kia carens gdy polaczymy do orginalnego przelacznika, ktory juz jest w Carensie, tempomat nie zadziala! Sa zaklucenia na masie i co bym nie robil nie dziala. Wystarczy dokupic jakikolwiek przelacznik magnetyczny i dolozyc do pedalu lub przepuscic fabryczny sygnal przez przekaznik - u mnie dolozenie przelacznika magnetycznego bylo prostrze i tansze

E - do masy - masa

F - do +12V przez bespiecznik 5A - Zasilanie stale, +12V, max 5A

G - Czujnik STOPu, podlaczamy do tzw. zimnej strony czujnika pedalu hamulca (masy na ktorej pojawia sie +12) Gdy nie wcisniety pedal ma byc masa, po wcisnieciu pojawia sie +12

H - linia diagnostyczna. Zostawic niepodlaczone

J - polaczenie ze sterownikiem skrzyni automatycznej. pozostawic niepodlaczone

K - do sygnalu pulsowego predkosci. UWAGA! Sygnal impulsowy mozna wziac z licznika - problemem jest liczba impulsow w porownaniu do Opla. Musimy conajmniej czterokrotnie powielic liczbe impulsow dochodzacych do tempomatu.
Dla przykladu minimalna ilosc impulsow zeby serwomotor ruszyl to 140 pulsow na sekunde (140hz sygnal kwadratowy +12 do 0) W Carensie 140hz uzyskamy przy predkosci okolo 170-200kmh! I tutaj rozwiazaniem jest speedoDRD, ktorym dowolnie zeskalujemy sobie liczbe impulsow dochodzacych do tempomatu w czasie rzeczywistym.
Ja zaprogramowalem speedoDRD zeby mnozyl impulsy x4 i tak przy 50km na godzine mozna juz zalaczyc tempomat. Mozna ustawic takze inny mnoznik ale kto by uzywal tempomatu przy nizszych predkosciach - w kazdym razie dzieki speedoDRD odpalimy tempomat!
Jezeli ktos zna tansza wersje powielacza impulsow lub ma odpowiedni schemat lub chce zaprojektowac cos takiego to tez bedzie dzialalo - mnie sie nie udalo znalesc niczego sensownego co by dzialalo choc wykonalem przed zakupem speedoDRD 3 uklady, ktore mialy mnozyc impulsy - za kazdym razem klapa lub inny problem uniemozliwiajacy dzialanie!


Instalacja:

Do pedalu gazu trzeba dolozyc przedluzke - ja uzylem kawalka prowadnicy szuflady bo jest lekki sztywny i ma otwory na ktore latwo zainstalowac linke



Pancerz linki nie bedzie potrzebny wiec ucinamy tuz przy wyjsciu linki z serwomotoru. Oczywiscie linke musimy ocalic!!! Smile



Serwomotor przykrecamy do polki pod kierownica tak aby linka byla na wprost pedalu gazu, Ustawiamy tak zeby linka chodzila z jak najmniejszym oporem - po zastosowaniu orginalnej blachy serwomotoru linka jest na idealnej wysokosci i nic nie blokuje.







Manetka - ja uzylem orginalnej zaslepki i mam tylko wlacznik/wylacznik tempomatu i przycisk dodawania gazu, dioda zapala sie gdy tempomat jest aktywny.



Sygnal VSS - z zegarow wypuscilem kabelek. Wybadalem w ten sposob ze na jednym z kabli w kostce do licznika przy zalaczonym zaplonie pojawia sie +12 po lekkim przepchnieciu auta a zaraz potem 0
Na ponizszym zdjeciu przedstawiam skad wziac sygnal VSS.



SpeedoDRD - malutka plytka o wiekosci mniejszej niz 5zl, cztery kabelki Czerwony +12, Czarny Masa, Bialy - impuls z zegarow, Niebieski - powielony impuls - laczymy do K tempomatu
UWAGA! zeby SpeedoDRD zadzialalo trzeba uzyc rezystora 4.7K (tzw. pull up resistor) o czym poinformowal mnie serwis 12OclockLabs gdy nie moglem zmusic do dzialania tej plytki Smile
Rezystorem laczymy Czerwony kabelek z Niebieskim, a reszta tak jak powyzej.



Programowanie speedoDRD - Programujemy tylko raz - uklad zapamieta ustawienia doputy ich nie zmienimy, nawet po odlaczeniu od zasilania. Na stronie 12OclockLabs.com jest odpowiedni kalkulator, ktory wygeneruje nam instrukcje. W tym konkretnym przypadku uzylem Mnoznika x4

Correction Multiplier: 4.0
[Your Quick Setup Instructions (For SpeedoDRD Version M) ]
Make sure vehicle ignition switch is ON, and vehicle is NOT running.
Hold the button for 6 RED blinks then release (you will then be in Multiplier/Divider setup mode)
Hold the button until the LED turns GREEN then release (this selects multiplier mode)
Hold the button for 10 GREEN blinks then release (this enter's a 0 digit)
Hold the button for 4 GREEN blinks then release (this enter's a 4 digit) - przy programowaniu x5 w tym momencie czekamy na 5 migniec i puszczamy
Hold the button for 10 GREEN blinks then release (this enter's a .0 digit)
(After programming the multiplier, take a test drive, and fine tune if needed with Percentage Adjustment mode.)


[Przy mnozniku x5 tempomat dziala duzo plynniej i tak tez pozniej ustawilem]

Zaslianie wzialem ze zlacza OBD, mase tez

Ponizej lopatologiczny schemat polaczen Smile




No i tak jak powyzej przedstawione zrobilem, i dziala, jezdze duzo po autostradach i potrzebuje tempomatu, szczegolnie jak jade z rodzina do Polski to sie przydaje - teraz juz noga bedzie odpoczywac Smile

Calkowity koszt raczej maly - serwomotor kupiem na szrocie za 15GBP (sam wykrecilem i od razu tez obcialem orginalna kostke zeby bylo latwiej polaczyc)
Najwiekszy koszt - SpeedoDRD - ze stanow 79Dolarow
Reszte gratow mialem w garazu.

Ale suma sumarum - za takie pieniadze to sie bardzo oplaca - Moze ktos skorzysta z moich doswiadczen

Pozdrawiam, i na pytania chetnie odpowiem Smile
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
boguslav_t

Stały Bywalec



Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 185
Skąd jesteś (miejscowość / region): Stevenage, Hertfordshire
Posiadane auto: Kia Carens CRDI 2004r, Hyundai Galloper 3.0V6 1998r
Piwa: 30/2
Wysłany: Sob 09 Maj 2015, 10:59
Temat postu:

Re: ( Kia Carens ) Carens II CRDi - instalacja tempomatu z Opla


Witam ponownie,

Wersja sterowania w orginalnej zaslepce okazala sie niezbyt praktyczna, dlatego po przejechaniu kilkudziesieciu testowych mil zaczalem sie zastanawiac jak poprawic sterowanie tempomatem.

Wpadlem na pomysl przedstawiony ponizej Smile



Nowe sterowanie jest bardzo ergonomiczne, widac kiedy tempomat jest aktywny bo przycisk jest podswietlony, jest takze dodawanie i zmniejszanie predkosci co znacznie ulatwia pokonywanie dlugich tras i dostosowywanie swojej predkosci do predkosci pojazdow jadacych przed nami.

O ustawieniu przycisku ustawiania predkosci zadecydowala moja pozycja reki na kierownicy podczas dlugich tras, bo tak mi najwygodniej i chyba reka odpoczywa Smile wiec tam tez pod palcami dloni umiescilem sterowanie Very Happy



A na zakonczenie kilka slow po testach praktycznych Smile

Na wielkanoc trasa UK - Polska, a dokladniej okolice Krosna, podkarpacie, 1860km

Tempomat dzialal z malymi przerwami caly czas, czyli okolo 20godzin i absolutnie zadnych problemow z tempomatem nie odnotowalem. Nawet spalanie nie wzroslo, mialem okazje porownac bo pokonalem ta trase w tamtym roku bez tempomatu Smile

Zaobserwowalem natomiast duzo mniejsze zmeczenie podroza kierujacego, czyli mnie w mojej skromnej osobie Smile

W drodze powrotnej na trasie Jaslo, Poznan, UK - tempomat spisal sie tak samo dobrze i nadal dziala bez zarzutow wiec wyglada na to ze adaptacja zakonczyla sie sukcesem Very Happy

Pzdr
_________________
Szklanka piwa, kromka chleba - więcej chłopu nie potrzeba Smile
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum KIA Forum Strona Główna -> ( Kia Carens ) Manuale Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Kia Carens »

Opinie o samochodach Kia Carens - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Carens ) Manuale


KiaSportage

89 900

2020r.

29 000 km

śląskie

KiaCee'd

59 900

2020r.

99 000 km

mazowieckie

KiaCee'd

43 800

2015r.

124 000 km

śląskie

KiaNiro

69 900

2016r.

84 000 km

świętokrzyskie

KiaCee'd

19 900

2011r.

199 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System