Od jakiegos czasu borykalem sie z wyciekiem oleju napedowego w okolicach pompy Common Rail.
Pompa ma 3 glowiczki - u mnie gorne byly absolutnie suche a wyciek byl gdzies w okolicach gniazd przewodow paliwowych na pompie oraz dolnej glowiczki.
Wyciek byl raz wiekszy, raz mniejszy w zaleznosci od temperatury, obciazenia silnika, itp
Nie byla to jakas tragedia, ale ropa zbierala sie na skrzynii biegow i po jakims czasie czuc bylo ropa w samochodzie.
Naprawe zaczalem od wymiany oringow na przewodach paliwowych - lecz teraz po rozebraniu pompy juz wiem, ze to nie byla przyczyna wycieku.
Ponizej fotorelacja z naprawy wycieku z pompy wysokiego cisnienia - Bosch CP1 - w Kia Carens II CRDi
Potrzebujemy:
Narzedzia: Mala grzechotke, krotka i dluga przedluzke, klucze plaskie 10mm i 14mm, jakas zabke (do odpiecia rur intercoolera), no i teraz najwazniejsze - imadlo, srubokret udarowy z koncowka Torx T40 (do odkrecenia glowiczki na pompie)
Czesci: Uniwersalny zestaw naprawczy do pompy Bosch CP1 z okraglymi uszczelniaczami pod glowiczke tloczka (bo sa jeszcze takie uszczelniacze z wypustem ale w tej pompie ich nie zamontujemy)
Jakis papier sie przyda zeby nie zalac ropa przewodow itp.
No to starujemy:
Oczywiscie standardowo wykrecamy intercooler i pokrywe silnika.
Pod pompe i przewody upychamy jakiegos papieru [ja uzylem zwyklego kuchennego, ktory zwedzilem zonie ] no i teraz zabieramy sie juz za pompe.
Operacja nie jest skomplikowana. Kluczem 14mm odkrecamy przewod zasilajacy szyne CR, tym samym kluczem poluzowujemy ten sam przewod na szynie CR zeby go mozna bylo przesunac.
Pozniej odkrecamy kluczem 10mm klampe przewodow paliwowych i je wyciagamy z pompy.
Jak juz scieknie cala ropa to odkrecamy trzy sruby 10mm - najlepiej grzechotka z krotka przedluzka i pompe mamy w rekach.
Kilka fotek do powyzszego opisu:
Jak juz mamy pompe w rekach to w imadlo ja
Srubokretem udarowym z koncowka Torx T40 musimy sie troche z nia pomocowac - od razu pisze ze sruby sa tak mocno dokrecone, ze zwyklym kluczem bez udaru na 99% cos ukrecimy - najprawdopodobniej obrobimy glowke sruby lub w najlepszym przypadku urwiemy koncowke.
Po kilkunastu uderzeniach mlotkiem wkoncu sruby ladnie puscily i mozna bylo dalej odkrecic w palcach - uwazamy zeby sie nam wszystko nie rozsypalo, bo tloczek jest na sprezynie a my chcemy wiedziec co i gdzie i jak
Ponizej zdjecie odkreconej glowiczki i zaznaczonym winowajca wycieku
Staramy sie wszystko oczyscic pamietajac o tym zeby nic nie dostalo sie do srodka pompy. Po wyczyszczeniu powierzchni z nagaru przeczyscilem wszysko dokladnie Brake Cleaner'em.
Zakladamy nowe o-ringi i.....
.... skladamy wszystko w odwrotnej kolejnosci - pamietajac o przesmarowaniu oringow olejem napedowym, zeby ladnie sie ulozyly oraz bardzo mocnym dokreceniu srub glowiczki - ja dokrecalem tez srubokretem udarowym w imadle, bo szczelina po mocnym dokreceniu kluczem miala okolo milimetra!!! Dopiero po dokreceniu z "mlotkowym" udarem wszystko ladnie siadlo
Teraz pokaze winowajce wycieku - byl nim uszkodzony o-ring w miejscu wskazanym na poprzednim zdjeciu.
No i porownanie nowych i zuzytych uszczelniaczy
Zakladamy pompe do samochodu, modlac sie ze wykonalismy prace jak nalezy heheh
Mnie sie udalo - wycieku nie ma, pompa chula juz od ponad miesiaca i jest git
Koszt operacji to tak naprawde koszt zestawu naprawczego (ok 70zl) - regeneracja w serwisie to koszt okolo 450zl i wyzej. Uzywana pompe mozna znalesc niby taniej, ale z tego co czytalem na forach, to rozszczelnianie sie tych pomp to normalka wiec mozna kupic rozszcelniona, albo nawet gorsza.
Tak czy inaczej, zaryzykowalem i sie udalo, nie spieszylem sie, wszystko powolutku, zajelo mi jakies 3h - pozostalych glowiczek nie ruszalem bo sa suchutkie - jak padna to resze zestawu mam w gotowosci
Pozdrawiam forumowiczow,
Moze komus sie przyda,
W razie pytan sluze pomoca _________________ Szklanka piwa, kromka chleba - więcej chłopu nie potrzeba
Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): jastrzębie zdrój Posiadane auto: kia carens II
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 28 Maj 2016, 16:10
Temat postu:
pytanie o montaż
Właśnie zacząłem przygodę z dieslem (właśnie tym) i pytanie jest takie, czy samemu mogę odkręcić pompę i ją wkręcić, jeśli wszystko po ustawiam tak jak było, to nic się nie [cenzura]?
Za jakąkolwiek odpowiedź z góry dziękuje.
Re: ( Kia Carens ) Carens II CRDi - pompa CR - Bosch CP1 - naprawa wycieku
Przy odkrecaniu nalezy zachowac ostroznosc - tzn przy odkrecaniu przewodow paliwowych poniewaz jest w nich ropa pod wysokim cisnieniem. Najlepiej odczekac z 15-20minut przed odkrecaniem tych przwodow.
Sama pompa ma wlasnie wytwozyc wysokie cisnienie paliwa na szynie common rail wiec nie ma zadnych znakow, punktow, czy specjalnych ustawien czy pozycji przy zakladaniu. Po prostu masz poskladac wszystko do kupy jak nalezy a zalozyc inaczej sie nie da bo na walku jest klin, ktory musi wejsc w walek, ktory napedza pompe.
Mam nadzieje ze choc troche pomoglem.
Pzdr _________________ Szklanka piwa, kromka chleba - więcej chłopu nie potrzeba
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Carens ) Manuale
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.