Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraśnik Posiadane auto: kia shuma 1,8 2000
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 15 Paź 2008, 10:19
Temat postu:
Problem z centralnym zamkiem
Witam wszystkich, mam problem z centralnym zamkiem a mianowicie drzwi kierowcy nie moge otworzyc w zaden sposob. Czy wiecie moze jak odlaczyc centralny zamek? lub czy mozna sciagnac plastiki przy zamknietych drzwiach.
Dołączył: 29 Wrz 2007 Posty: 345 Skąd jesteś (miejscowość / region): znad morza Posiadane auto: Opel Corsa C 1,7DI i Opel Signum 2,2 benzyna
Piwa: 22/3
Wysłany: Czw 16 Paź 2008, 09:00
Temat postu:
Re: ( Kia Shuma ) Problem z centralnym zamkiem
Witam! Nie zdejmiesz osłony plastykowej przy zamkniętych drzwiach bez jej uszkodzenia. Musisz zrobić wszystko aby odblokować zamek drzwi. Jednak jest to trochę trudne. Należy zdjąć ozdobną osłonę powyżej podłokietnika drzwi. Osłona jest wpięta na blaszkach, którą potem można założyć. Pod osłoną musisz wyciąć otwór i dopiero przez niego dostaniesz się do cięgien zamka. Innego sposobu chyba nie ma. Potem osłonę można zregenerować poprzez zaklejenie wycięcia i przysłonięcie ozdobną osłona. Decyzja jednak należy do Ciebie.
Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraśnik Posiadane auto: kia shuma 1,8 2000
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 16 Paź 2008, 17:26
Temat postu:
Re: ( Kia Shuma ) Problem z centralnym zamkiem
Dziekuje bardzo za odpowiedz. Jednak udalo mi sie go otworzyc podlaczajac prostownik do akumulatora. Auto dopiero kupilem wiec mam jeszdcze kilka pytan. 1.Urwal mi sie pasek alternatora i nie wiem jaki powinien byc prawidlowy naciag?2. Czy przy pompie wspomagania jest jakis czujnik który moglby byc urwany poprzez zerwany pasek (od tamtej pory swieci mi kontrolka wspomagania mimo ze jest dobry stan oleju). 3. Co moze byc przyczyna nie zapalania sie lampki sygnalizujacej wlaczenie swiatel mijania?(swiatla swieca). Z gory przepraszam za nawal pytan ale mam nadzieje ze zechcesz mi pomoc. Pozdrawiam serdecznie.
Dołączył: 29 Wrz 2007 Posty: 345 Skąd jesteś (miejscowość / region): znad morza Posiadane auto: Opel Corsa C 1,7DI i Opel Signum 2,2 benzyna
Piwa: 22/3
Wysłany: Czw 23 Paź 2008, 15:40
Temat postu:
Re: ( Kia Shuma ) Problem z centralnym zamkiem
Witam! Prawidłowy naciąg paska alternatora jest wówczas, kiedy można go w odległości środka między kołami pasowymi ucisnąć na odległość do 1 cm. Pasek nie może piszczeć na alternatorze, jeśli piszczy to za słaby naciąg.
Tak, na pompie wspomagania jest czujnik przykręcony od góry. Urwany pasek mógł go połamać albo uszkodzić styk. Brak lampki sygnalizującej włączenie świateł może powodować spalona żarówka przy tablicy wskaźników. Trzeba rozkręcić i sprawdzić omomierzem. Jeśli żaróweczka jest dobra to należy szukać napięcia po przewodach aż do bezpiecznika.
a ja mam inny problem z centralnym, jak chcę otworzyć autko to po wciśnięciu pilota drzwi się z 4x otwierają-zamykają otwierają-zamykają a na koniec i tak zostają zamknięte, i muszę otwierać z kluczyka. więc pilot mi służy do wyłączania autoalarmu a kluczyk do otwierania _________________ ^_^juu
Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: SHUMA II 1989
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 11 Maj 2009, 11:20
Temat postu:
kwestia centralnego
skoro juz jest taki temat to niebede zakladal nowego. Moj prolbem polega na tym, ze centralny zamek (czy to z zamka, czy przez alarm) niezawsze zamyka badz otwiera wszystkie drzwi. Niewiem czy jest to problem slabego akumulatora? Raczej nie bo ma dopiero rok. Dodam, ze blokada drzwi od srodka odstrony kierowcy zamyka i otwiera wszystko i zawsze. Prosze o pomoc!!!
Może być kilka różnych opcji. Mógł paść siłownik master i nie podaje napięcia na pozostałe drzwi, ewentualnie mógł się tam jakiś kabelek rozłączyć. Pozostałe siłowniki mogą być już zużyte ale to raczej jest mało prawdopodobne żeby wszystkie jednocześnie padły. W tym wypadku nie zamykałyby/otwierały tylko niektóre drzwi.
Ewentualnie może wodzik na siłowniku się obluzował czy spadł i nie porusza siłownika.
Trzeba rozebrać drzwi i przyjrzeć się jak działa i czy w ogóle działa.
Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: SHUMA II 1989
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 11 Maj 2009, 11:58
Temat postu:
Re: ( Kia Shuma ) Problem z centralnym zamkiem
dzieki za szybka odpowiedz to po pierwsze a po drugie to nadal nie rozjasnia mi to sprawy bo od srodka moge zamknac wszystkie drzwi blokada drzwi kierowcy, a z zewnatrz to roznie bywa. dlatego sie zastanawialem nad slabym akumulatorem to jedanj jak juz pisalem wykluczam. chyba bez wizyty w warsztacie sie po prostu nie obejdzie lub pozostanie mi dalsze otwieranie wszystkich drzwi recznie jak w duzym fiacie
Dołączył: 29 Wrz 2007 Posty: 345 Skąd jesteś (miejscowość / region): znad morza Posiadane auto: Opel Corsa C 1,7DI i Opel Signum 2,2 benzyna
Piwa: 22/3
Wysłany: Pon 11 Maj 2009, 12:16
Temat postu:
Re: ( Kia Shuma ) Problem z centralnym zamkiem
Często przyczyną awarii tak jak napisał R@D jest obluzowanie się śrubek blokujących wodzik zamka. Proponuję rozebrać tapicerkę i sprawdzić. To tylko 5 minut roboty przy jednych drzwiach. Dodatkowo u siebie na wodziki w każdych drzwiach pojazdu założyłem mosiężne elementy ze zwykłej kostki elektrycznej z dwiema śrubkami. Teraz nawet jak się obluzuje główna kostka to i tak dodatkowe zabezpieczenie pozwoli mi na otwarcie drzwi. Do warsztatu - to ostateczność!
Pozdrawiam!
Witam,
tematu nowego chyba nie warto zakładać wiec zapytam tutaj:
Mam problem z zamkiem drzwi kierowcy. Jest uszkodzony. Po wyciągnięciu widac pękniecie, które powoduje, że kluczykiem nie mogę otworzyć centralnego zamka. Niestety centralny otwiera się tylko od strony kierowcy. I moje pytanie brzmi czy można zmienić coś w elektryce, żeby można było otworzyć centralny od strony pasażera?
rozumiem, że może byc to dużym problemem. Zajrzałęm do obu zamków, i różnią sie ilością kabli doprowadzonych. Siłownik master potzrebuje chyba tzrech a w drzwiach pasażera są dwa. Czy tzreba ten dodatkowy prowadzić z tego samego miejsca co do drzwi kierowcy? czy lepiej sobie darować samemu i jechać do elektryka?
Czy jest to problem czy nie to już zależy od Twoich chęci i umiejętności
Dla mnie np. nie jest to żaden problem a nie jestem fachowcem w tej dziedzinie. Po prostu lubię zabawę z kabelkami
Dodatkowy przewód niestety trzeba przełożyć.
Jednak czy nie prościej byłoby naprawić zamek? W jaki sposób jest on uszkodzony? Wydaje mi się że taniej nawet by wyszło naprawiać zamek niż przekładać siłowniki o wygodzie już nie wspominając
chęci to i może mam, ale niestety nie wiem czy jestem w stanie po prostu dojść z kabelkami - co, gdzie, i jak -. A zamek jest po prosu połamany, pękł fragment głównej konstrukcji w dwóch miejscach, gdzie przymocowany jest cięgło od kluczyka. Niestety w żaden sposób tego nie da się naprawić. No nic, pozostanie po prostu kupić nowy. Serdecznie dziękuje za pomoc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Shuma ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.