Dołączył: 30 Lis 2015 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): kwidzyn Posiadane auto: KIA SPORTAGE
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 30 Lis 2015, 21:39
Temat postu:
błąd 34 oraz 56
Witam
Pokazuje mi błąd 34 oraz 56 w kia sportage 2.0 128 km 95r. Czytając posty na forach już nie wiem o co chodzi z tymi błędami. Czy może ktoś mi doradzić podpowiedzieć. Nadmienię że mam problem z uruchomieniem jak jest zimny, tzn. muszę uruchomić bez jakiegokolwiek dodania gazu, silnik przez kilkadziesiąt minut pracuje nierówno, następnie wchodzi na normalne obroty i problem znika. Jak jest ciepły to problemu nie ma, odpala normalnie.
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Pon 30 Lis 2015, 22:36
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) błąd 34 oraz 56
Witam na forum
Zawór regulacyjny wolnych obrotów - czyli elektryczna przepustnica wolnych obrotów.
Pierwsze - namierzyć - przy komorze mieszalnikowej - taka rura z podłączonymi 2 wężami z jednej strony i wtyczką z drugiej. Odłączyć wtyczkę, sprawdzić styki pod względem zanieczyszczeń/zaśniedzenia.
Drugie - zdemontować, umyć (pędzelkiem), ale nie drapać. Sprawdzić, czy da się w miarę lekko uchylić, oraz czy wraca do pozycji spoczynkowej.
Trzecie - wyjąć bezpiecznik od ECU - przy pedale sprzęgła, poczekać minutę, włożyć (reset ECU).
Czwarte - uruchomić i przejechać około 30km w celu adaptacji.
Czekam na info o rezultacie...
Jeśli błąd powróci - szykuj się na wymianę (56 pojawia się jak jest przerwa elektryczna więc może komutator się skończył).
Dołączył: 30 Lis 2015 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): kwidzyn Posiadane auto: KIA SPORTAGE
Piwa: 0/1
Wysłany: Wto 01 Gru 2015, 19:22
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) błąd 34 oraz 56
Wykonałem procedurę zgodnie z opisem nawet jeszcze sprawdziłem zawór zgodnie z zapisem w tym wątku: http://kia.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=229626
i niestety ale błąd 34 oraz 56 dalej się pokazuje.
Dzisiaj już nie dałem rady ale jutro sprawdzę jeszcze kabelki przy kostce bo jak już odpaliłem autko i poruszałem kabelkami to obroty się poprawiły.
Wyskakuje jeszcze błąd 9 ale nie mam pojęcia o który czujnik chodzi. Może ktoś pomóc, który wymienić??
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Wto 01 Gru 2015, 22:13
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) błąd 34 oraz 56
9 - czujnik temperatury płynu chłodzącego - ten od ECU 2 przewodowy. Sprawdź, czy nie zaśniedziały połączenia. Co do pozostałych - wyjmij gada, weź na warsztat, podłącz i zabezpiecz kable na czas pomiaru, a następnie powoli otwieraj i domykaj przepustnicę. Przejście ma być cały czas - jeśli gdzieś trafisz na przerwę to od razu możesz zamawiać drugi, jeśli okaże się, że po przebadaniu kombinacji każdy z każdym masz przejście cały czas to do sprawdzenia będzie wtyczka i wiązka kablowa...
Dołączył: 30 Lis 2015 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): kwidzyn Posiadane auto: KIA SPORTAGE
Piwa: 0/1
Wysłany: Sro 02 Gru 2015, 20:08
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) błąd 34 oraz 56
okazało się, że były zerwane dwa kable przy wtyczce. Błąd 34 oraz 56 już się nie pokazuje. Został mi tylko błąd 9.
Mam nadzieje, że teraz problem z odpaleniem zimnego silnika już zniknie.
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Sro 02 Gru 2015, 21:18
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) błąd 34 oraz 56
Spuść płyn, wykręć czujnik temperatury i wrzuć do zamrażarnika.
Wyjmij, zmierz rezystancję (powinna być duża), następnie poczekaj aż się ogrzeje i zmierz ponownie.
Potem zagotuj wodę, zanurz końcówkę i znów zmierz - rezystancja powinna być mała.
Następnie poczekaj aż ostygnie i zmierz ponownie - powinna być taka jak po odgrzaniu z zamrażarnika. Jeśli pomiar wyjdzie poprawny - szukaj w kablach - coś prawdopodobnie nie łączy - tak mi się wydaje...
Pozdrawiam! _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 756 Skąd jesteś (miejscowość / region): KIA Posiadane auto: SPORTAGE 2,0DOHC CUSTOM
Piwa: 57/0
Wysłany: Czw 03 Gru 2015, 02:00
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) błąd 34 oraz 56
Zamiast mrożenia w lodówce można spryskać gazem do zapalniczek. Efekt ten sam w 2 sekundy.
Patent stosowałem niedawno przy montażu tłoka w junaku. _________________ (link do strony władza ocenzurowała)
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Czw 03 Gru 2015, 20:35
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) błąd 34 oraz 56
A widzisz - o tym nie pomyślałem, a przecież co kilka dni tankuję LPG i widzę jak się zachowuje przy odłączaniu pistoletu. Dobre jak trzeba sprawdzić czujnik poza domem. _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Sob 05 Gru 2015, 12:11
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) błąd 34 oraz 56
Dzięki za piwko, cieszę się, że udało się zakończyć kolejny temat.
Witam, wyskoczył mi engine check i po zczytaniu okazało się że to 34. Wymieniłem silniczek krokowy na nowy i check znikł ale obroty zamiast w granicach 1000 trzymają się w 3000. Co może być przyczyną ??
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Czw 07 Sty 2016, 22:06
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) błąd 34 oraz 56
Dostaje lewe powietrze i to dużo...
Swoją drogą - w jakim położeniu masz przepustnicę od wolnych obrotów jak zgasisz silnik (tę elektryczną)? Czy oby nie jest zablokowana i stale otwarta?
Dziękuję za odpowiedź, tak przypuszczałem że może chodzić o lewe powietrze ..... a ta Elektryczna przepustnica wolnych obrotów po włączeniu zapłonu powinna stale pracować ? bo słychać dźwięk jak by cały czas się otwierała i zamykała a po wymontowaniu sprawdziłem że po wyłączeniu zapłonu ustawia się w pozycji prawie zamkniętej (ok 90%). Hmm ... a gdzie można dostać odmę do Sportage I ? wydaje mi się że lewe powietrze może dostawać się przez odmę lub spękaną gumę z dolotu powietrza (ta za przepływką- popękała i cała zaklejona taśmą) lub z założonego hmm .. zabezpieczenia przed strzałami (zwykły gaz)
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Nie 10 Sty 2016, 10:08
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) błąd 34 oraz 56
Tak - po załączeniu zapłonu słychać ją jak piszczy - to wynika ze sposobu sterowania. Kąt otwarcia zmienia się po załączeniu rozruchu. Odmę kupisz w serwisie, albo nawet na znanym serwisie aukcyjnym. Do sprawdzenia masz wszystko co jest podłączona za przepustnicami - jeśli klapa jest przed przepustnicami - nie będzie miała wpływu na pracę.
Odpal samochód i zatkaj ręką wlot kolektora ssącego - będziesz słyszał gdzie zaczyna ssać.
Pozdrawiam! _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.