Dołączył: 08 Lip 2016 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk Posiadane auto: Kia Pride
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 08 Lip 2016, 13:43
Temat postu:
Gasnący samochód Kia Pride
Na przegrodzie w górnej części komory silnika po lewej stronie przykręcone jest urządzenie, z którego wychodzi jeden wężyk gumowy, biegnący do górnej pokrywy silnika. Z urządzenia tego wychodzi wtyczka o trzech przewodach (nie wiem jak się nazywa owo urządzenie i czym steruje ale domyślam się, że działa na podciśnienie).
Wężyk w czasie eksploatacji samochodu rozerwał się na jednym z końców i spadł z wyżej opisanego urządzenia. Wtedy też samochód wydzielał dużą ilość czarnych spalin i osłabł na mocy. Po wymianie tej usterki silnik na wolnych obrotach nie pracuje równomiernie i po chwili gaśnie. Przed usterką samochód działał bez zarzutu i normalnie spalał.
Uprzejmie proszę o odpowiedź co może być przyczyną takiego stanu.
Dołączył: 05 Kwi 2017 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: KIA
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 05 Kwi 2017, 11:40
Temat postu:
Re: ( Kia Pride ) Gasnący samochód Kia Pride
Ciekawy problem. Sprawdzałeś czujnik położenia wału? Może przy drganiach tracić styk. Możesz mieć wiele rodzajów problemu.
Pojawia ci się przy tym jakiś błąd?Zdusza go gwałtownie i gaśnie czy przez jakiś czas się części i próbuje działać. Dodanie gazu zwiększa mu obroty ale i tak gaśnie czy w ogóle nie reaguje na wciśnięcie gazu?? na odległość ciężko coś stwierdzić. Więcej szczegółów
Dołączył: 02 Kwi 2015 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łomża Posiadane auto: KIA Pride 1,3 97r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 27 Maj 2017, 16:55
Temat postu:
Re: ( Kia Pride ) Gasnący samochód Kia Pride
Wiem, ze to już dawno po herbacie, ale może komuś się przyda. Wymieniony element podłaczony wężykiem do kolektora, to czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym. Pzerwany wężyk = odczyt wysokiego ciśnienia i totalne przelewanie paliwem przez komputer silnika. Wężyk nie urywa się od razu, tylko pęka stopniowo, więc zjawisko trwało przez jakiś czas i komputer mógł pozmieniać swoje ustawienia. W efekcie, po naprawie nadal przelewał paliwem. Po rozgrzaniu i dłuższej pracy na gorąco powinien znów sobie te ustawienia dawek wtrysku poustawiać. Można by go spróbować zresetować przez odłączenie zasilania na dłuższy czas. _________________ Róbmy swoje!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Pride ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.