Dołączył: 01 Lut 2009 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: Kia Venga 1.4 CRDi
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 26 Lip 2016, 16:55
Temat postu:
Venga - 1.4 CRDi 90 KM mało mocy
Witajcie
Niedawno zakupiłem auto Kia Venga 1.4 CRDi 90 KM, które ma przejechane 100 tys km. Po zakupie wymieniłem olej i filtry, zostawiłem jedynie filtr paliwa, bo się go chyba wymienia co 30 tys km (podobno auto zrobiło jakieś 5 tys na nowym filtrze). Podczas jazdy nie odczuwam zbytniego przyspieszenia. Samochód słabo się rozpędza, jest zamulony. Co może być przyczyną? Czy warto przeczyścić zawór EGR? Jak się najłatwiej do niego dostać i wykręcić? Co jeszcze można zrobić, by auto było bardziej żwawe? Proszę o pomoc.
Witaj posiadam vengę1,6crdi 128KM i powiem szczerze że też nie jest to jakiś demon prędkości i przyspieszeń,jesteś pewny że jej coś w ogóle jest?venga nie jest lekkim samochodem a 90KM to jest raczej do spokojnego przemieszczania się a nie do wyścigów.Zaraz po zakupie też pierwsze wrażenie jakie miałam to gdzie są te konie i ze coś jest nie tak ,ale wszystko było w porządku .Za to teraz cieszę się bezawaryjną i ekonomiczną jazdą mimo prawie 180000 przebiegu.Daj znać czy znalazłeś jakąś usterkę.
Dołączył: 01 Lut 2009 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: Kia Venga 1.4 CRDi
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 01 Sie 2016, 21:42
Temat postu:
Re: ( Kia Venga ) Venga - 1.4 CRDi 90 KM mało mocy
Udało mi się znaleźć program, który współpracuje z ELM327, który zakupiłem. Okazało się, że kabel obsługuje jedynie ECU silnika, nie można sprawdzić sondy lambda i innych rzeczy, tylko skasować błędy i odczytać podstawowe rzeczy (temperaturę silnika, ciśnienie paliwa, obroty silnika...). Zauważyłem, że kabel obsługuje zawór EGR, jednak była informacja, że jest niekompletny - czyli może być zapchany? Nie mogłem zrobić jakiegoś testu spalin, bo auto nie było odpowiednio przygotowane - czy problemem będzie EGR? Samochód nie kopci, ładnie odpala i pracuje.
Trudno powiedzieć warto przejrzeć zawór egr ponoć nie jest to zbyt problematyczne,u mnie był problem przy przebiegu ok 150000 z dpf em tylko objawiało się to tym że nie dało się przekroczyć 2000 obr nawet na postoju gaz w podłogę a obroty max 2000 silnik przechodził w tryb awaryjny.Jazda i wypalanie już nie wiele pomagały,mechanik dał adres magika w Katowicach który usuwa dpf i zmienia oprogramowanie oraz jak ktoś chce podnosi moc proponował mi nawet zmianę map na 155KM ale po co.Auto było u niego 2 dni dał gwarancję na swoją robotę nie usunął niczego innego np:katalizatora w każdej chwili mogę wrócić do dpf u auto sprawdzał na hamowni i od tej pory nie ma najmniejszego problemu.Wiem że to nie ekologiczne ale jazda bez sensu by wypalać filtr i zmieniać co chwilę olej też jest nie ekologiczna.Teraz jestem w Chorwacji jazda z dopuszczalną prędkością 130km/h niemal non stop 2 osoby plus bagaż spalanie zmierzone od tankowania do tankowania 4,6l na 100km
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Venga ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.