Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Kia Pridr
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 08 Lis 2008, 19:21
Temat postu:
sonda Lambda
Witam ostatnio mam troszkę kłopotów z moimautkiem Pride kombi
jakiś czas temu zaczeła szarpać i brak obrotów przejściowych od 1000 do 2000 i zaczeła więcej palić zresetowałem komputer jest bez szarpań ale dużo co ja mówię baaaaardzo dużo CHLEJE ok. 9l/100
i znalazłem przyczynę sonda lambda czy wiecie jaka siedzi tam sonda
nigdzie nie znalazłem opisu będę musiał wykręcić i spisać numer.
Sonda lambda(czyli czujnik tlenu) jest bardzo ważną częścią układu wydechowego. Jej działanie ma duży wpływ na emisję spalin oraz zużycie paliwa.
Niesprawna sonda lambda powoduje przekroczenia dopuszczalnej wartości emisji spalin. Innymi negatywnymi skutkami niesprawności sondy lambda jest znaczny wzrost zużycia paliwa sięgający nawet 50 procent oraz obniżenie mocy silnika. Żeby zapobiec takim niekorzystnym sytuacjom zaleca się kontrolę sondy lambda co 30 tys. kilometrów.
Regularne kontrole i ewentualna wymiana zużytej sondy lambdy są opłacalne zarówno ze względów ekonomicznych, jak i z uwagi na ochronę środowiska. Przegląd tego elementu nie jest drogi w porównaniu ze szkodami, jakie mogą wyniknąć z jego niesprawności. Zepsuta sonda lambda ma duży wpływ na nieprawidłowe działanie katalizatora i jego szybkie niszczenie. Dzieje się tak na skutek powstawania niekorzystnego składu mieszanki spalinowej, co prowadzi do uszkodzenia katalizatora i konieczności jego wymiany.
Na zużycie sondy lambdy wpływ ma środowisko, w jakim pracuje. Poddawana jest ona stałemu obciążeniu termicznemu, chemicznemu i mechanicznemu, dlatego starsze sondy mogą zawyżać wartości emisji spalin. W normalnych warunkach sonda działa prawidłowo ok. 50-80 tys. km, sondy podgrzewane osiągają żywotność nawet 160 tys. km. Elementem, który doprowadza do szybszego zużycia sondy lambdy lub jej trwałego uszkodzenia, jest niskooktanowe, zanieczyszczone lub zawierające ołów paliwo.
Kontrola wzrokowa
Sama kontrola wzrokowa nie wystarcza do stwierdzenia, czy sonda lambda działa prawidłowo. Zarówno przewody łączące i wtyczki, jak również korpus sondy wymagają kontroli, ponieważ odchylenia w tych zakresach powodują również przekłamania w sygnałach wyjściowych sondy. Uszkodzenia korpusu sondy są oznakami mechanicznych uderzeń.
Również stan rury ochronnej sondy może wskazywać na ewentualne usterki.
Sadza może spowodować zatkanie sondy i utrudnienie czasu reakcji. Mieszanka paliwowo-powietrzna może być wówczas zbyt bogata lub może dojść do uszkodzenia ogrzewacza czujnika. Sonda nadaje się bezwzględnie do wymiany.
Liczne białe lub szare osady są oznaką tego, że w paliwie znajdują się dodatki lub silnik spala olej. Określone składniki dodatków do paliwa, a także składniki dodawane do oleju zanieczyszczają element sondy. Należy usunąć przyczynę i wymienić sondę.
Świecące osady wskazują na obecność ołowiu w paliwie. Ołów reaguje niekorzystnie na platynowe elementy sondy i katalizatora. Sonda nadaje się do wymiany. Po wymianie sondy należy uważać, aby w przyszłości stosować wyłącznie paliwo bezołowiowe. _________________ MARKO 55
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): jelenia góra Posiadane auto: kia
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 26 Lis 2008, 08:28
Temat postu:
Re: ( Kia Pride ) sonda Lambda
oryginalna lambda do Prida będzie zapewne trudno dostępna o ile w ogóle do kupienia poza ASO. Radzę zadzwonić lub podjechać do dealera i podając VIN auta zapytać o dostępność i cene.
Zamienniki zazwyczaj pasują.... po przerobieniu końcówek przez dobrego mechanika
Pozdrawiam _________________ fridak
Witam. Posiadam Renault Clio I 94r, silnik 1,2B.
Podejrzewam że padła mi sonda lambda. Opiszę trochę objawy:
- oczywiście zaczęła palić jak smok 12-14l/100 (dokładnie nie sprawdziłem ponieważ mam go dopiero 3 dni.)
- strasznie kopci, samoistny osad na wydechu, czarny smog, jak go przydepne to zostawia czarny ślad na ziemi.
- silnik pracuje niestabilnie, takjakby sam wchodził na większe obroty
- nie bierze oleju
Proszę o pomoc, bo nie chce wywalić kasy w błoto, a narazie nie mam kasy żeby prowadzić go do mechanika( zresztą u mnie w mieście pójde z sondą, to wynajdzie mi jeszcze 4 inne przyczyny i zaplace ze 4 bomby)
Jak myślicie kupić zamiennik, czy używną orginalną?
Czekam na odpowiedź i z góry dzięki! Pozdro _________________ Myśl pozytywnie - to życia esencja.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Pride ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.