Dołączył: 30 Sie 2016 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Kia sportage 2.0 16v dohc 2000r
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 30 Sie 2016, 21:08
Temat postu:
Duszenie, dławienie, szarpanie
Witam, po tym jak ogarnąłem swoja "kupę szczęścia" i zaczela chodzić jak należy nadszedł ten dzień (nie musiałem długo czekać) gdzie znów się coś spierniczyło. Wyglądało to mniej więcej tak odpalam samochodu wszystko ok, zaczynam jechać po paru km czuje jakby samochod nie mial sily, przegazowalem wszystko ok dojeżdżam do świateł luz i nagle samochod zaczyna strasznie szarpac obroty spadaja poniżej normy, samochod malo co nie zgasnie. Właczam pierwszy bieg samochod nie ma sily strzela w wydech, sprzęgło przegazuwa i zalapal ( tak jakby na pełnym gazie bylo ok). Zatoczka staje, gasze samochod odpalam obroty falują. Powtarzam proces i jest ok, wracam do domu juz bez problemu, rano sytuacja sie powtarza., szamochod szarpie. W momencie gdy obroty faluja i samochod szarpie jak dodam gazu do konca to samochod prxyspiesza, jak chcialbym powoli przyspieszac to sie dusi, dławi. Czasami jest ok, czasami nie da się jechać. Myślałem może ze to EGR wiec zaslepilem , nie pomoglo. Wymienione swiece, przewody.Założony nowy czujnik poloźenia walu. Samochod ma zainstalowana intalacje lpg, sytuacja wystepuje zarowno na lpg jak benzynie.Majcie moze pomysł co to moźe byc?
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Wto 30 Sie 2016, 22:02
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Duszenie, dławienie, szarpanie
Witaj na forum.
Świece - jakie? Ustawiałeś przerwę pomiędzy elektrodami, czy po prostu kupione, założone i tyle?
Strzelanie w wydech oznacza brak zapłonu na jednym lub dwóch cylindrach. Odczytaj kody błyskowe - zobaczymy czy "puszcza" po pierwotnej, czy wtórnej stronie cewek zapłonowych.
Wypadanie zapłonu może być wywołane niewłaściwą mieszanką paliwa, brakiem iskry lub brakiem odpowiedniej kompresji. Ten ostatni przypadek dodatkowo charakteryzuje się problemami z przyśpieszaniem.
Czekam na listę błędów.
Jeszcze jedno - jak już odczytasz błędy - zrób reset ECU (bezpiecznik masz przy sprzęgle - wyjmij na pół minuty).
Uruchom silnik i przejedź się, ale na samej benzynie przez około 15km. Jest teraz ciepło więc tyle na adaptację mu powinno wystarczyć. Jeśli problemów nie będzie - do ustawienia instalacja LPG. Falowanie wolnych obrotów oznacza bardzo ubogą mieszankę, co też może prowadzić do wypadania zapłonów. Zalane świece nie będą chciały poprawnie pracować nawet na benzynie, szczególnie, gdy jej dawka będzie zwiększona do maksimum.
Kiedy ostatni raz robiłeś przegląd instalacji LPG? Którą generację masz w aucie?
Daj znać o wynikach.
ps. uzupełnij rocznik w opisie, albo podaj go w poście i przeczytaj regulamin :p
Dołączył: 30 Sie 2016 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Kia sportage 2.0 16v dohc 2000r
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 30 Sie 2016, 22:31
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Duszenie, dławienie, szarpanie
Rok uzupełniony, świece kupilem ngk nic z nimi nie robiłem. Bledy jakie wywala dotycza sondy z tego co pamiętam 37 i 16. Problem jest taki ze szarpanie o ktorym pisze nie wystepuje caly czas. Czasami moge przejechac 60km i zacznie sie dusic a czasami po 1km już to sie dzieje. Nie ma na to żadnej reguły, możliwe jest źe jakims cudem cazasami dostaje i paliwo i gaz na raz i zaczyna go zalewac? Bo jak sie tak się dzieje i dodam gaz do konca to samochod zacznie przyspieszc( dodam ze tylko przyspieszac jak puszcze gaz, albo chciałbym utrzymać równe obroty to nie da rady) instalacje mam eligaz stella nord, wtryski ac w03 reduktor ac r02 wymienione wszystkie filtry.
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Sro 31 Sie 2016, 21:22
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Duszenie, dławienie, szarpanie
Cześć!
Gaz w podłogę oznacza maksymalną dawkę powietrza i maksymalną dawkę paliwa. Na wysokich obrotach nawet jak wypadnie zapłon to tego nie wyłapiesz. Sprawdź przerwę na świecach - jeśli jest zbyt duża to problemy masz gwarantowane. Ja u siebie mam świece irydowe z przerwą 0,7mm. Wcześniej jeździłem na NGK też sklepanych do 0,7 i w zasadzie na tym ustawieniu silnik chodził najlepiej. Pamiętaj, że im większa przerwa na świecach tym późniejszy zapłon, wbrew pozorom odległość elektrod ma znaczenie na kąt zapłonu oraz na energię iskry.
Skoro przewody masz nowe to ja bym zaczął od zmniejszenia przerw - błędy sondy będą wynikały z przeganiania niespalonej mieszanki, która ma dużo tlenu.
Trochę martwi mnie fakt, że jak to ująłeś czasami jest dobrze. Tak czy inaczej - od tego bym zaczął.
Dołączył: 30 Sie 2016 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Kia sportage 2.0 16v dohc 2000r
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 01 Wrz 2016, 23:59
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Duszenie, dławienie, szarpanie
Cześć, bledy jakie udalo mi się odczytac to 15 i 36 wiecej nie bylo. Zgodnie z tym co napisałeś zmniejszylem przerwę i wyjąłem bezpiecznik, wykasowalem bledy. Samochod zapali wszystko ladnie pieknie wsiadam jadę i po trzech kilometrach utrzymujac rowne obroty samochód jakby na sekunde stracił moc, na krótką chwile wraca wszystko do normy jade sytaucja się powtarza samochod traci siłę gdy trzymam go na rownych obrotach ( jak daje w pedał do konca jest ok) dojezdzam do skrzyzowania na luzie obtoty wynosza ok 500obr/min daje lekko gazu samochod szarpie, strzela nje ma sily gaz do końca samochod zaczyna przyspieszać rozpedzilem go do 80km/h trzymajac gaz w podłodze po czym trzymam stale obroty, samochod zachowuje sie tak jakbym wciskach hamulec, nie ma sily zwalnia. Dodam ze dzieje sie to wszystko na benzynie ( po zrestartowaniu kompa nje jechalem wcale na lpg) po tym przełaczyłem na gaz na gazie te same objawy ale jakby delikatniej. Sprawdzalen jak tak szarpal na wolnych czy nie ma gdzies przebicia nic nie było widać. Jakas podpowiedz czym moze to byc spowodowane ?
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Sob 03 Wrz 2016, 12:33
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Duszenie, dławienie, szarpanie
Sprawdź dokładnie przewody zapłonowe, ale wygląda na to, że jedna z cewek zapłonowych kończy życie.
Jeszcze jedno - w fajce będącej pod cewką po wyjęciu sprężyny siedzi rezystor węglowy. Powinien mieć rezystancję na poziomie kilku kilo omów. Upewnij się, że nie masz na nim przerwy.
15 wywala jak paliwa jest za dużo - to mi jeszcze nie daje spokoju, a pisałeś, że wolne obroty mu falują. Czy przypadkiem nie siada sonda i nie daje wskazań, przez które silnik sam zaczyna się głodzić.
Ja jednak zacząłbym od cewki i obwodu wysokiego napięcia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.