Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Darłowo Posiadane auto: Vaneo 1.9 / 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 06 Wrz 2016, 20:59
Temat postu:
Sportage '95 - przeróbka auta
W związku z faktem, że aktualnie przerabiam swoje auto, to pozwolę sobie w jednym temacie "kumulować" wszelkie przeróbki jakie poczynię. Założeniem jest poprawna praca zawiasu w pełnym zakresie przy lifcie max. 5cm i kołach z oponami 30x10x16".
Tak moje auto wyglądało jeszcze przed kilkoma dniami.
Aktualnie, jeszcze bez liftu, przerabiam nadkola. Wziąłem się za przód. Poszła podcinka błotników, zderzaka oraz części progu, bo kolidował z oponą. Do błotnika wstępnie wspawałem wewnętrzną krawędź, która pozwoli mi na zamontowanie pasa transmisyjnego.
Siema,też na początku chciałem taki dystans zamontować,ale więcej jest przeciw niż za zamontowaniem tego gdyż górny wahacz nie podoła i z czasem wyskoczy z niego sworzeń, jeżeli już to zamontowałeś to podnieś przód na podnośniku i zobacz że osłony przegubów ocierają o amortyzatory,więc wiesz co będzie dalej. Ja zamontowałem dłuższe sprężyny o 5cm,auto stoi wyżej i nic z elementami zawieszenia i napędu sie nie dzieje. Pozdro.
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Darłowo Posiadane auto: Vaneo 1.9 / 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 21 Wrz 2016, 20:02
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Sportage '95 - przeróbka auta
Czy włożysz dłuższą sprężynę czy dystans to wahacz górny będzie tak samo się ustawiał i tak samo będzie tarł amorek o gumę przegubu przy max opuszczeniu. Przecież to wielowahacz więc podniesienie auta zawsze tym samym będzie skutkowało (zmianą kąta pracy sworzni, zmianą kata pochylenia wahaczy itp).
Auto aktualnie podniesione. Z górnym wahaczem tragedii nie ma, ale docelowo i tak będę chciał zaprojektować nowe górne wahacze z innym kątem pochylenia sworznia.
Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 35 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wałbrzych Posiadane auto: Kia Sportage Canvas Top 4x4 2.0 2001r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 30 Wrz 2016, 21:35
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Sportage '95 - przeróbka auta
Jak zamontujesz dystanse to amortyzator automatycznie idzie w dół o wysokość dystansu,wtedy wachacz dostaje w dupe i na 100% osłona przegubu trze o dół amortyzatora,przy wymianie sprężyn na dłuższe nie zmieniasz położenia amortyzatora a auto stoi wyżej bo sprężyna jest wyższa.
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Darłowo Posiadane auto: Vaneo 1.9 / 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 16 Paź 2016, 10:35
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Sportage '95 - przeróbka auta
bossmen napisał:
Jak zamontujesz dystanse to amortyzator automatycznie idzie w dół o wysokość dystansu,wtedy wachacz dostaje w dupe i na 100% osłona przegubu trze o dół amortyzatora,przy wymianie sprężyn na dłuższe nie zmieniasz położenia amortyzatora a auto stoi wyżej bo sprężyna jest wyższa.
Przecież to nie ma znaczenia, bo amortyzator jest ZINTEGROWANY ze sprężyną, gdzie całość dokręcona jest do łącznika w kształcie odwróconej litery U. Jak zmienisz sprężynę na dłuższą, to również będzie to powodowało inny kąt wahaczy i półosi. Guma półosi może ocierać o właśnie ten łącznik U (podstawa amortyzatora), a to powodowane jest właśnie innym kątem pracy wahaczy i półosi.
To wielowahacz i nie ma różnicy czy wydłużysz sprężynę czy dasz podkładkę - kąt pracy wahaczy i półosi się zmieni o taką samą wartość.
Jedynym LEKARSTWEM na to jest wydłużenie łącznika U (podstawy amortyzatora) w miejscu łączenia z wahaczem - tylko w ten sposób możesz zwiększyć dystans między gumą półosi a podstawą amortyzatora. Niestety to już jest bardziej skomplikowane, bo bez odlewu się nie obejdzie.
Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Darłowo Posiadane auto: Vaneo 1.9 / 2003
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 09 Lis 2016, 10:16
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Sportage '95 - przeróbka auta
Prace blacharskie posuwają się do przodu. Tył ramy odbudowany z użyciem blachy 3mm. Przyszedł czas na naprawę mostu (skorodowane uchwyty i podstawy sprężyn) - ten został wypiaskowany przed dalszymi pracami. Kolejny etap to projekt nowych wahaczy na tył. Zacząłem od produkcji tulejek poliuretanowych o twardości 75ShA (odlew w zaprojektowanej do tego formie).
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Pon 12 Gru 2016, 18:26
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Sportage '95 - przeróbka auta
Bossmen ma rację - zmieniasz położenie armotyzatora w dół, więc wychylenie wahacza będzie większe. Mocowanie wahaczy pozostaje na starym miejscu, więc główka górnego wahacza wysypie się i to szybko...
Podniesienie o 3cm jeszcze nie uszkadza główki, ale wyżej bym osobiście nie próbował.
Siema,też na początku chciałem taki dystans zamontować,ale więcej jest przeciw niż za zamontowaniem tego gdyż górny wahacz nie podoła i z czasem wyskoczy z niego sworzeń, jeżeli już to zamontowałeś to podnieś przód na podnośniku i zobacz że osłony przegubów ocierają o amortyzatory,więc wiesz co będzie dalej. Ja zamontowałem dłuższe sprężyny o 5cm,auto stoi wyżej i nic z elementami zawieszenia i napędu sie nie dzieje. Pozdro.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sportage ) Tuning
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.