Witam, postaram się jak najlepiej przybliżyć mój problem. Otóż w zasadzie od początku mojej przygody z Ceratą walczę z jednym jedynym problemem. Mianowicie obroty po rozgrzaniu silnika zaczynają rosnąć do ok 2200,2500. Na luzie (gdy nie mam wciśniętego pedała hamulca, lub gdy włączę klime, chociaż to drugie juz nie pomaga) rosną i otrzymują się na takim poziomie. Podczas jazdy mam wrażenie jakby silnik sam z siebie przyśpieszał do takiego poziomu, podczas wciśnięcia hamulca jest na sec takie jakby zerwanie jakby obroty przestawały rosnąć pod wpływem obciążenia pompy. Wymieniłem czujnik temperatury, nic, podejrzewam nieszczelność w dolocie ale dlaczego rosną dopiero po jakimś czasie. Pominę też fakt że moja Cerata za 50zł zrobi ok 100km więc spalanie tez niezbyt małe. Jest to dosyć irytujące, i wydaje mi się że niszczy sprzęgło, turbinę, ciągle mulę silnik więc obniża to jego żywotność.
Re: ( Kia Cerato ) Problem z obrotami Kia Cerato 2.0 CRDI 2005
Moze byc uszkodzony "pedal gazu", ktory sam w sobie jest jakby sensorem pozycji pedalu przyspieszenia - (APP - Accelerator Pedal Position Sensor) ale sprawdzenie tego elementu proste nie jest. Sprawdze czy mam gdzies rozpiske jak przetestowac to napisze co i jak.
Poza tym to trzeba by sprawdzic cisnienie na szynie CR, zrobic test przelewowy wtryskow, odczytac cisnienie w kolektorze i podlaczyc go do jakiegos dobrego interfaceu, zeby przeanalizowac co sie dzieje tuz przed wchodzeniem silnika na wyzsze obroty.
pzdr _________________ Szklanka piwa, kromka chleba - więcej chłopu nie potrzeba
Re: ( Kia Cerato ) Problem z obrotami Kia Cerato 2.0 CRDI 2005
Wtryski sa boschowskie. Demontarz jest w miare prosty i co wazne nie zapiekaja sie bo siedza "w oleju".
Na forum gdzies jest filmik jak to zrobic.
A pozniej zostaje serwis Bosch lub jakis dobry fachowiec ktory dysponuje sprzetem testujacym i umozliwiajacym wyregulowanie wtrysku.
Niestety przed rozebraniem wtrysku nikt nie jest w stanie dokonac wyceny bo ta zalezy od ilosci uszkodzonych elementow wtrysku.
Moze sie okazac ze po sprawdzeniu tylko jeden wtrysk bedzie uszkodzony ale reguly nie ma.
Innym sposobem jest zakup uzywanych wtryskow a te jezeli byly uzytkowane normalnie to potrafia byc bardzo zywotne - moje maja ponad 230tys km i dzialaja.
p.s.
po demontarzu wtryskow bedziesz potrzebowal nowych podkladek miedzianych pod wtryski - gdyby nie mieli do Kia to pytaj o podkladki do Mercedesa CDI bo sa takie same
pzdr _________________ Szklanka piwa, kromka chleba - więcej chłopu nie potrzeba
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Cerato ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.