Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnośląskie Posiadane auto: KIA SPORTAGE I 2.0 16V rok '95
Piwa: 0/2
Wysłany: Pon 03 Kwi 2017, 21:28
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Problem z małymi wolnymi obrotami
Grzybeq jest sukces oczywiście po Twojej podpowiedzi z tym wężem do przepustnicy wolnych obrotów, i za to oczywiście należy się DUŻE PIWKO
A więc napisałeś, że w wężu nie ma żadnej zwężki, dzisiaj ściągnąłem ten wąż ( długie kolanko od kolektora ssącego do przepustnicy wolnych obrotów) i wypchnąłem tą zwężkę ( zdjęcia tego czegoś http://tufotki.pl/jHbOk ), okazało się, że ktoś sam to dorobił i wcisnął w wąż. Po założeniu węża bez zwężki odpaliłem silnik i od razu wskoczył na 3000 obr., odpiąłem kostkę z przepływomierza żeby obroty spadły, zadziałało i obroty spadły na 1100 . Jak silnik ostygł ( około 5 godzin ) po odpaleniu obroty od razu skoczyły na 1100 trochę się zagrzał i spadły na około 750, czyli tak jak u Ciebie.
Podsumowując wszystko:
Dużo pomogło czyszczenie kostki do ECU a „wisienką na torcie” było udrożnienie węża do przepustnicy wolnych obrotów silnik pracuje równo, nie drga na wolnych obrotach wszystko jest dobrze. Obroty jak auto sie porusza również trzymają się około 900, a jak się zatrzymam to dopiero spadają do 750. Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc
P.S. może teraz nie będzie spalał oleju, bo myślę, że go zaciągał przez zawór PCV, bo miał mało powietrza.
POZDRAWIAM
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Sro 05 Kwi 2017, 21:54
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Problem z małymi wolnymi obrotami
Wracając do zaległości - wartości podane wcześniej są z czujnika temperatury ECU.
Olej może ssać gdy masz uszkodzoną odmę - robi sobie drogę powietrza przez pokrywę zaworów i zasysa co trafi po drodze. Jeśli odma jest ok, a nadal bierze - pierścienie i uszczelniacze trzonków zaworowych. Zobacz, czy z tyłu silnik nie jest mokry - może więcej gubisz niż przepalasz?
Ile dolewasz na 1000km?
Dzięki za piwko - cieszę się, że udało Ci się rozwiązać problem
Kod 28 - przerwa w obwodzie cewki zaworu EGR. Sprawdź omomierzem cewkę. Po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach powinna dostawać zasilanie. Dodanie gazu zdejmuje z niej napięcie. Tak to działa w przypadku tego silnika.
Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnośląskie Posiadane auto: KIA SPORTAGE I 2.0 16V rok '95
Piwa: 0/2
Wysłany: Pią 07 Kwi 2017, 22:06
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Problem z małymi wolnymi obrotami
Wszystko już jest poprawione tzn. prawie
czujnik temperatury jest dobry
błędu 28 już nie błyska pewnie było to powiązane z tym co wyrwałem z węża do przepustnicy wolnych obrotów.
Odma powinna być dobra, bo kiedyś zamontowałem nowy zaworek PCV tylko rurkę od zaworka do kolektora ssącego sam zrobiłem, bo była przecięta i ktoś ją zaślepił śrubą . rurkę dorobiłem z dwóch wężyków, a ze starego zaworka PCV wykorzystałem kolanko. Pamiętam jak kupiłem ten zaworek i go sprawdzałem to wydawało mi się, że do końca się nie zamykał delikatnie przepuszczał powietrze, tak powinno być ? Wiem, że ten zaworek działa tylko w jedną stronę tzn powinien od pokrywy klawiatury puszczać powietrze do kolektora ssącego, a czy w drugą stronę nic nie powinien puszczać ?
Oleju trochę brał nawet sporo tylko nie powiem Ci dokładnie ile, gdyż tym autem jeżdżę sporadycznie i jak trzeba było to dolewałem. Silnik troszkę się poci na uszczelce pokrywy klawiatury, ale bardzo mało.
Od czasu gdy już mam wolne obroty zrobiłem dopiero około 100km, ale nie widać żeby puścił niebieską chmurkę z tłumika, co przedtem było czasami widoczne. Może faktycznie miał mało powietrza i "dobierał" je sobie przez odmę wraz z olejem.
Natomiast świeci się CHECK błyskałem i jest to kod 15 czyli sonda lambda lub jej obwód. Wezmę się za to ale to już podjadę do zaprzyjaźnionego mechanika, bo pewnie nie będę mógł jej wykręcić bez podnośnika.
Muszę jeszcze wymienić most bo wyje, ale most już leży u kolegi może jutro do niego podjadę i sprawdzimy czy są takie same przełożenia. Oby były takie same i wtedy autko będzie śmigało, jak to się mówi JAK TA LALA
POZDRAWIAM
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Pią 07 Kwi 2017, 23:08
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Problem z małymi wolnymi obrotami
15 znaczy, że masz za mało tlenu w spalinach. Sondę wykręcisz bez problemów, jeśli jesteś szczupły to nawet nie musisz auta podnosić (ja się mieszczę ). Raczej jak padają sondy to wywala 17, 35, 36, tyle wiem z doświadczeń. Masz LPG - bo jakoś ten wątek uciekł na początku? Jeśli masz niewłaściwe dawkowanie to błędy 15 i 17 masz murowane.
Co do odmy - ma puszczać w jedną stronę, w drugą ma być szczelna...
Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnośląskie Posiadane auto: KIA SPORTAGE I 2.0 16V rok '95
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 09 Kwi 2017, 12:22
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Problem z małymi wolnymi obrotami
LPG mam takie najprostsze, nie jest to sekwencja.
Mało tlenu ? tzn., że jest coś źle z dawkowaniem. Dziś rozkręcałem cały dolot do przepustnicy aby go wyczyścić i mam pytanie, czy wąż na zdjęciu powinien mieć swobodny przepływ? http://tufotki.pl/mUTgJ , bo jak dmucham w niego to dosyć ciężko idzie w dwie strony.
Poprosiłem kolegę żeby jechał za mną i patrzył czy coś kopci moja kia. Mówił, że podczas przyspieszania jak jechałem na benzynie to delikatnie puszcza czarny dymek i czuć spaliny, natomiast na LPG nic nie kopci. Czarny dymek to chyba zły skład mieszanki tak ?.
Jeszcze jedno pytanie od czasu jak udrożniłem wąż do przepustnicy wolnych obrotów to silnik troszkę długo schodzi z obrotów. Na zimnym silniku zmienię bieg a obroty jeszcze nie spadną , natomiast na ciepłym silniku troszkę prędzej schodzi z obrotów. Ssanie działa do momentu gdy wskazówka jest na drugiej kresce wskaźnika temperatury cieczy.
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Nie 09 Kwi 2017, 22:46
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Problem z małymi wolnymi obrotami
No to po kolei:
Tak - wskazany przez Ciebie wąż powinien mieć swobodny przepływ, więc szukaj gdzie jest zabity.
Kostka ze zdjęcia ma uszkodzone uszczelniacze, więc istnieje prawdopodobieństwo, że do wnętrza dostała się woda. Rozłącz, zobacz jak to wygląda, ewentualnie kup w motoryzacyjnym nowe złącze i obecne zastąp. Emulatory w jakiejkolwiek postaci zazwyczaj wróżą problemy - kolega Leonzet przerabiał takowe tematy wielokrotnie - możesz poczytać sobie jego wpisy.
Co do wolnego opadania z obrotów - kolektor ssący jest szczelny? Przytkaj wlot i będziesz słyszał gdzie łapie lewe powietrze.
Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnośląskie Posiadane auto: KIA SPORTAGE I 2.0 16V rok '95
Piwa: 0/2
Wysłany: Wto 11 Kwi 2017, 16:22
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Problem z małymi wolnymi obrotami
Wąż odczepiałem od górnego i dolnego króćca, który jest w dolnej części kolektora ssącego. Sam wąż ma swobodny przepływ, natomiast po podłączeniu do kolektora ssącego ( do dolnego króćca) już powietrze idzie z oporem więc chyba coś jest w kolektorze ssącym, bez wymontowania się nie sprawdzi. Może uda się w tym miesiącu zdemontować kolektor i wtedy będzie wszystko wiadomo. Jak tylko to zrobię to dam znać. Możliwe jest, że przez ten wąż wywala błąd 15 czyli mało powietrza ?
Zatykałem dolot powietrza do filtra i silnik od razu gaśnie więc nieszczelności nie ma. Musi być jakaś inna przyczyna związana z wolnym schodzeniem z obrotów.
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Wto 11 Kwi 2017, 22:28
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Problem z małymi wolnymi obrotami
Przepustnica powietrza - skoro poprzedni właściciel miał problemy z opanowaniem tematu - może podkręcił sobie wolne obroty na ograniczniku przepustnicy. W normalnych warunkach zamyka się ona na szczelnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.