Kia

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Kia Sportage ) Problem z małymi wolnymi obrotami



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum KIA Forum Strona Główna -> ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gruzin05

Czytelnik



Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnośląskie
Posiadane auto: KIA SPORTAGE I 2.0 16V rok '95
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 20 Mar 2017, 23:48
Temat postu:

Problem z małymi wolnymi obrotami


Witam
Przeglądałem wszystkie tematy w dziale SPORTAGE i nie znalazłem odpowiedzi na problem, który mam ze swoim autem.
Problemem w moim aucie są niskie wolne obroty na zimnym silniku około 500 albo i nawet 400 obr czasami jest tak, że trzeba trzymać gaz aby auto w ogóle odpaliło. W kiance mam zainstalowaną instalację LPG ( taka zwykła tzw. kuchenka ) wiec nawet jak przełącze odrazu po odpaleniu na LPG problem jest taki sam. Natomiast w miarę wzrostu temperatury silnika obroty wzrastaja, czyli po całkowitym rozgrzaniu trzyma około 900 obr., czasami na zimnym strzeli w filtr powietrza.
Z usterka tą borykam się od zakupu auta, wyglądało to na uszkodzony czujnik temp. (2 piny do kompa ) więc wymienilem na nowy ale bez efektu usterka pozostała. Sprawdziłem przepustnicę powietrza prąd dochodzi 5V, na silnik krokowy dochodzi 12V, przepływomierz sprawdzał kolega był uszkodzony i został wymieniony na używany, gdyż nie chciałem zamiennika.
Nie wiem dlaczego ale silnik nie reaguje na odpięcie czujnika temperatury.
Może miał ktoś taki problem i coś doradzi
Powrót do góry
Grzybeq

Auto Maniak



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 1377
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 76/5
Wysłany: Sro 22 Mar 2017, 23:01
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) Problem z małymi wolnymi obrotami


Cześć!

Kilka pytań - przepustnica wolnych obrotów (krokowiec) jest w środku czysta? Czy przesłonę można ruszyć i czy wraca na swoje miejsce (minimalnie uchylona w stanie spoczynku)? Błyskałeś błędy? Check engine się świeci?

Jak włączasz zapłon to check engine powinien się świecić (kontrola kontrolki) - masz tak? Jeśli nie, to pewnie ktoś przy niej grzebał.

Odłącz czujnik temperatury i w jego miejsce podłącz woltomierz - widzisz na nim napięcie po załączeniu zapłonu? Jeśli nie to do weryfikacji wiązka, jeśli tak - sprawdź omomierzem czujnik temperatury i podaj wskazanie miernika.

Masz klapę zwrotną i przeciw wybuchową w kolektorze ssącym? Jeśli nie to doinwestuj, bo na ubicie przepływki wystarczy jeden strzał w kolektor ssący.

Daj znać jak to wygląda.

ps. w dziale manuale (równorzędny do tego) masz instrukcję jak pobrać schemat - jeśli nie masz - pobierz - może okazać się przydatny.

Pozdrawiam!
_________________
˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o 'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop 'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Gruzin05

Czytelnik



Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnośląskie
Posiadane auto: KIA SPORTAGE I 2.0 16V rok '95
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 23 Mar 2017, 19:06
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) Problem z małymi wolnymi obrotami


Cześć
Grzybeq dzięki za zainteresowanie tematem Very Happy

- Krokowiec jest czysty i tak jak pisałeś jest minimalnie uchylony, a po włączeniu zapłonu otwiera się całkowicie.
- Błędy błyskałem ale to jest dyskoteka raz pokazuje błąd wtryskiwacza, po ponownym włączeniu zapłonu pokazuje inny błąd następnym razem ani jednego błędu, a czasami żeby było śmiesznie to błyska błędy, których w ogóle nie ma.
- Kontrolka CHECK po włączeniu zapłonu świeci około 2 s. i gaśnie
- Odłączyłem czujnik temperatury napięcie po włączeniu zapłonu jest dokładnie 4,9V. Sprawdziłem również opór (przy mierniku ustawionym na 20k) i jest tak:
zimny silnik 4,16kΩ
pierwsza kreska na wskaźniku temperatury (ta cienka kreska) pokazuje 0,55kΩ, druga kreska 0,48kΩ, trzecia kreska 0,38kΩ, a jak płyn idzie już na duży obieg to jest 0,36kΩ spadnie do 0,33kΩ i koniec cały czas tak pokazuje. Może to zły czujnik kupiłem, bo opór na zimnym to jest strasznie duży chyba, że tak ma być.
- Klapka zwrotna jest na rurze z filtra powietrza do kolektora ssącego zaraz przed przepływomierzem, klapkę przeciw wybuchową przełożyłem w inne miejsce, gdyż była na filtrze powietrza czyli za klapą zwrotną. Zamontowałem ją na ( nie wiem jak się to nazywa) takim czarnym "pudełku", koło ścianki grodziowej podłączone jest to do kolektora ssącego. Spełnia swoja funkcje bo słyszę jak czasami strzeli, i w czasie strzelania klapa zwrotna nie jest tak obciążona przynajmniej tak mi się wydaje Very Happy jak się mylę to mnie popraw, bo na LPG to zbytnio się nie znam.
Wczoraj jeszcze sprawdziłem ciśnienie na cylindrach ładuje po 10.
Myślałem jeszcze nad tym wszystkim i może jest to wina sterownika silnika ? zamówiłem adapter do OBD i jak tylko przyjdzie to podłącze go do kompa i sprawdzi się parametry.

Grzybeq co Ty na to wszystko co napisałem ?

POZDRAWIAM
Powrót do góry
Grzybeq

Auto Maniak



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 1377
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 76/5
Wysłany: Pią 24 Mar 2017, 09:48
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) Problem z małymi wolnymi obrotami


Zacznij od masy - połączenie akumulatora z budą - miedziana plecionka najlepiej do diesla (większy przekrój) i dalej taką samą plecionką do silnika. Ja u siebie łapałem pod kolektor ssący. Niestety wszystkie czujniki są masowane przez ECU i jeśli silnik nie ma dobrego połączenia z budą i "-" akumulatora to robią się cyrki. Sprawdź jeszcze w jakim stanie jest sam ECU - jest pod nogami pasażera, więc dostęp jest dobry. Chodzi mi szczególnie, czy nie był topiony (oznaki wody wewnątrz styczki, zacieki, zaśniedziałe styki. Jeśli coś takiego znajdziesz - do elektronicznego po Elektrosol lub Kontakt i Izopropanol. Na początek w tym ostatnim moczysz całą wtyczkę na godzinę lub więcej. Potem wyciągasz, jak odparuje - spryskujesz 1 lub 2 preparatem. Jeśli piny ECU też są zaśniedziałe wyjmij go na warsztat zdejmij dekiel i zobacz, czy w środku nie pływa. W przypadku mycia elektroniki ECU - tylko izopropanol, do styków - ten pierwszy lub drugi preparat.
Ale najpierw zacznij od masy - elektrycznie przejście na pewno masz skoro możesz odpalać, ale pytanie jak to się ma do przekroju...
Co do kompresji - jeśli jest równa wszystkich cylindrach to ok.

Co do wybłyskanych błędów - poproszę o listę z podziałem na 1, 2, n-te załączenie zapłonu i w kolejności w jakiej podaje je ECU...

Daj znać jak to wygląda.

Pozdrawiam!
_________________
˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o 'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop 'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Gruzin05

Czytelnik



Dołączył: 20 Mar 2017
Posty: 5
Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnośląskie
Posiadane auto: KIA SPORTAGE I 2.0 16V rok '95
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 25 Mar 2017, 19:07
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) Problem z małymi wolnymi obrotami


Cześć

Mase już dawno zrobiłem tzn czyściłem koło akumulatora i mam jeszcze jedna dodatkową po drugiej stronie silnika.
Na początku błyskałem błędy i było tak przy kolejnym włączeniu zapłonu:
1 - 60, 2 - 30, 3 - 0, 4 - 0, 5 - 1, 6 -31, 7 - 0, 8 - 0, 9-1, 10-0, 11-10, 12-0, 13-20, 14-0, 15-0, 16-1, 17-0, 18-0, 19-0, 20-20. po uruchomieniu silnika dioda błyska cały czas (same dziesiątki ).
ECU na pewno miał trochę wilgoci,bo po zakupie auta wyciągałem cały środek do prania. Woda leciała po słupku prosto na wygłuszenie koło ECU, trochę zakitowałem gumą z puszki ale delikatnie jeszcze gdzieś się sączy.
Styki na ECU są czyste w styczce zbytnio nie widać ale wydaje mi się, że parę jest takich po rozginanych, na wszelki wypadek spryskałem kontaktem zapiąłem pod kompa odpaliłem auto i żadnej zmiany nie było. Zacząłem delikatnie przyciskać styczkę do kompa i troszkę przeginać, wtedy podskoczyły obroty do 1000 i dioda przestała błyskać. Nie wiem czy spowodowane było to troszkę rozgrzanym silnikiem czy to są te rozgięte styki styczki, później go odpalę i sprawdzę jak będzie zimny. Na pewno czeka mnie rozebranie tej styczki i pościskanie tych styków. Przy uruchomionym silniku ustawiłem kompa koło tunelu tak aby dioda od błędów nie błyskała, zgasiłem silnik i sprawdzałem co mi wybłyska na kilkanaście włączeń zapłonu ani jednego błędu nie błysnęła.
W mojej miejscowości nie ma tych środków o których pisałeś ale postaram się je gdzieś kupić.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sob 25 Mar 2017, 19:07
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Grzybeq

Auto Maniak



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 1377
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 76/5
Wysłany: Nie 26 Mar 2017, 11:27
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) Problem z małymi wolnymi obrotami


Przyznam, że tego zapisu nie rozumiem więc się dopytam.
Przy pierwszym załączeniu zapłonu wybłyskał 1 - 60,
przy drugim 2 - 30,
trzecim 3 - 0,
czwartym 4 - 0
piątym 5 - 1 itd.
Trochę to nielogiczne i niespójne. Niestety nie mam na liście takich numerów Sad

Tak w kwestii przypomnienia - długie błyski to dziesiątki, krótkie - jedności, przerwa - przerwa przed następnym kodem...

Wyślij mi zdjęcie tej wtyczki - obudowa wtyczki ma prowadzenie i nie jest łatwo cokolwiek w niej porozginać (chyba, że ktoś coś kombinował).

Pozdrawiam!
_________________
˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o 'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop 'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum KIA Forum Strona Główna -> ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Kia Sportage »

Opinie o samochodach Kia Sportage - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne


Kia

Venga

38 800

2011r.

37 000 km

śląskie

Kia

Ceed

47 900

2016r.

25 477 km

małopolskie

Kia

Ceed

63 900

2016r.

17 608 km

łódzkie

Kia

Ceed

47 900

2016r.

17 437 km

małopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2017 Created by idealneT and OM System