Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
Wysłany: Pon 03 Kwi 2017, 20:12
Temat postu:
Po strzale gazu chodzi na dwóch garach.
Jak w temacie. Po lekkim strzale gazu silnik pracuje przez kilka minut na dwóch cylindrach. Cewki wymieniane z pół roku temu. Musi pochodzić na benzynie i po kilku minutach wraca do normy. Błędy: zbyt bogata mieszanka lub zbyt uboga. (36 i 37). Zastanawiam się co się dzieje? Przepływomierz nowy. Innych błędów nie ma. Strzały gazu zdarzają się bardzo rzadko. Instalacja LPG II gen. _________________ Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto...
Dołączył: 20 Mar 2017 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnośląskie Posiadane auto: KIA SPORTAGE I 2.0 16V rok '95
Piwa: 0/2
Wysłany: Pon 03 Kwi 2017, 21:43
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Po strzale gazu chodzi na dwóch garach.
Miałem tak u siebie, po uruchomieniu zimnego silnika chodził na dwa cylindry, jak troszkę pochodził to wszystko wracało do normy a winna temu była cewka. Wymieniłem na nową i problemu już nie było. Nie wiem czy uszkodzenie cewki ma coś wspólnego z tym strzałem gazu.
Jest troszkę rozbierania żeby sprawdzić cewki, ale od tego bym zaczynał no i oczywiście świece można sprawdzić, bo już prawie będą na wierzchu
Dołączył: 01 Mar 2017 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Malbork Posiadane auto: Kia Cerato 2.0 2005
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 05 Kwi 2017, 21:40
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Po strzale gazu chodzi na dwóch garach.
Nie wiem czy uszkodzenie cewki ma coś wspólnego z tym strzałem gazu."
Jest, jest podaje impuls przez kable na świece przecież. 2 cewki, każda odpowiada 2 garom. Jedna padnieta równa sie pracy na dwóch cylindrach. Pozdrawiam
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Sro 05 Kwi 2017, 22:04
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Po strzale gazu chodzi na dwóch garach.
Strzelił - ale w kolektor ssący, czy w wydech?
Jeśli strzela w ssący to zbyt uboga mieszanka - za mało gazu. ECU zwiększa dawkowanie do górnej granicy i zgłasza za 17. Po przełączeniu na benzynę - mieszanka jest zbyt bogata i zaczyna skracać czasy wtrysków, ale 15 już zdąży zgłosić - przynajmniej u mnie.
Błędy z serii 35-37 zgłaszał u mnie jak była padnięta sonda lambda - może u Ciebie też warto byłoby się jej przyjrzeć?
Sprawdź czy wystawia sygnał zmienny w czasie i w jakim zakresie napięć się waha (na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku) - na LPG i na benzynie.
Skoro na benzynie chodzi na 4 cylindry to cewek bym na razie nie zaczepiał. No może świece - LPG musi mieć większą energię do zapłonu, jeśli masz duże przerwy (powyżej 1mm) to też może być źródłem problemu. Ja jeżdżę na irydowych i na razie jest ok, więc te mogę polecić.
Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
Wysłany: Czw 06 Kwi 2017, 20:09
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Po strzale gazu chodzi na dwóch garach.
Po strzale w ssący nawet na benzynie chodzi na dwa cylindry, po chwili już chodzi na trzy i jeszcze kilka minut i wraca do normy. Przecież cewki "nie wiedzą" że strzelił gaz i powinny dalej robić swoje. Świece kupiłem i przymierzam się do wymiany. Myślę, że to niewiele zmieni. _________________ Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto...
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Czw 06 Kwi 2017, 21:14
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Po strzale gazu chodzi na dwóch garach.
Jak wykręcisz stare świece to opisz ich wygląd/kolor ilość nagaru, odległość elektrod.
Takie zachowanie (łapie na 2, potem 3, potem 4 cylindry) ma przy każdym rozruchu silnika?
Nie wiem, czy przepływomierz przeżył i czy dawkowanie paliwa masz poprawne...
Ale zobacz najpierw świece. _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
Wysłany: Pon 10 Kwi 2017, 18:21
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Po strzale gazu chodzi na dwóch garach.
Przepływka żyje na szczęście. Świece wymieniłem, stare były suche, jasno brązowe, powiedziałbym, że takie powinny być. To wypadanie zapłonu zdarza się tylko po strzale gazu. Na codzień auto zapala bardzo dobrze, w trakcie jazdy jest wszystko ok. Zauważyłem jeszcze, że jak długo pochodzi na wolnych obrotach na gazie, jakieś 10-15 minut, to wystarczy lekko dodać gazu i wtedy najczęściej strzela w kolektor ssący. _________________ Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto...
Re: ( Kia Sportage ) Po strzale gazu chodzi na dwóch garach.
Witam
Ostatnio wymieniłem świece bo strzelał w kolektor ssący, no i miały skromny przebieg 90 000km. Po wymianie bez zmian, dalej strzały więc wymieniłem kable zapłonowe i teraz wreszcie spokój. Może warto spróbować.
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Wto 11 Kwi 2017, 22:25
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Po strzale gazu chodzi na dwóch garach.
Ciężko będzie jednoznacznie ocenić co jest przyczyną. Silnik na wolnych obrotach - kolektor ssący nagrzewa się do wyższej temperatury niż podczas jazdy, odparowany gaz - z racji mniejszego przepływu pewnie też. Do tego może dochodzić nieznacznie zaburzona ilość gazu na wolnych obrotach - trochę pochodzi - ECU przestawi dawkowanie i tu też może być przyczyna.
Szkoda, że nie masz instalacji sekwencyjnej - tam z regulacją byłoby o wiele łatwiej
Napisz jeszcze jaką miałeś przerwę na elektrodach. _________________ ˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 487 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódzkie Posiadane auto: A4 B6 1.8t quattro avant
Piwa: 25/1
Wysłany: Pią 14 Kwi 2017, 20:03
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Po strzale gazu chodzi na dwóch garach.
Świece to NGK V-line 14 o ile dobrze pamiętam. Odstęp 1.1 mm. Myślę jeszcze nad wywianą sondy. Tłumaczyło by to spalanie - różne: jak jeździłem bardzo delikatnie, to pali więcej niż kiedy ją kręcę do 3,5-4 tyś obr/min. Zastanawiałem się nad przeróbką nad sekfencję, bo butlę mam w miarę świeżą ale to ok 800-1000zł. _________________ Trabant 601 84\\\'
A4 B6 1.8t quattro Avant 03\\\'
SHL M11 63\\\'
A4 B6 1.8t Avant 01\\\'
Nie pytaj mnie-czy można, zapytaj siebie-czy warto? Bo można wszystko, ale nie wszystko warto...
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Sob 15 Kwi 2017, 10:39
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Po strzale gazu chodzi na dwóch garach.
Powiem tak - jeśli masz możliwość przeznaczyć budżet na taki wydatek to zdecydowanie warto. Ja u siebie po świętach będę wymieniał wtryskiwacze gazowe, parownik już wymieniłem w zeszłym roku, butlę - przy przeróbce bagażnika (mam opuszczoną w miejscu, gdzie był schowek na narzędzia). W zasadzie z oryginalnej instalacji pozostał już tylko sterownik, ale tego akurat nie mam potrzeby ruszać (przeniosłem go tylko do wnętrza budy i siedzi teraz koło ECU).
Robotę będziesz komuś zlecał, czy chcesz wykonać samodzielnie? W razie czego postaram się wspomóc wiedzą, którą zdobyłem podczas modernizacji u siebie
Świece - u mnie najlepiej pracuje przy przerwie 0,7mm i na takich jeżdżę (irydowe). Co do spalania - ten silnik lubi obroty - 1,5tys + dużo gazu przy przyśpieszaniu wleje w niego więcej niż bieg niżej i przyśpiszenie z obrotów powyżej 2,2tys. Ja staram się jeździć w zakresie 2,2 - 3,5tys i w trasie nie przerkaczając 110km/h wychodzi około 11l/100km (opony MT 30x9,5"), w mieście trzeba doliczyć jakieś 2l.
Re: ( Kia Sportage ) Po strzale gazu chodzi na dwóch garach.
Troszkę nie na temat ale moja kijanka 2.0 16v coraz częściej gubi zapłon jakie polecacie cewki, przewody świece? wydaje mi się że od tego trzeba zacząć. Cewki podmieniałem ale na używki efekt był gorszy . Świece mam nowe NGK przerwa 0,7. (autko zagazowane ). Błędów kijanka nie chce wybłyskać w ostateczności pozostanie podpiąć pod komputer. Ale najpierw wolałbym wymienić cewki i przewody. _________________ Golf IV 1,9 TDI 1998
Ford Focus 1,6 b/g 2004
AWO SIMSON 250 1960
MZ ETZ 250 1986
WSK 175 garbuska 1978
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Sro 19 Kwi 2017, 22:59
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Po strzale gazu chodzi na dwóch garach.
Przerywa na gazie i benzynie czy tylko na gazie?
Świece - tak jak pisałem wcześniej - irydowe bosch ograniczają w znacznym stopniu ten problem. Cewek i przewodów nie wymieniałem.
Jeśli nie przerywa na benzynie to do sprawdzenia listwa/wtryskiwacze gazowe. U mnie wymiana zestawu naprawczego pomogła na jakieś 60tys więc teraz będę wymieniał całe wtryski...
Jeśli przerywa na benzynie - zrób reset ECU i autoadaptację na benzynie - zaobserwuj czy wtedy też wypadają zapłony. Jeśli nie to problem jest po stronie LPG. Jeśli tak - faktycznie problemem mogą być przewody/cewki.
Re: ( Kia Sportage ) Po strzale gazu chodzi na dwóch garach.
Przerywa na obu paliwach.
Czy reset ECU wystarczy odłączyć akumulator wcisnąć kilka razy pedał hamulca ?. Auto adaptacja - wystarczy po resecie odpalić tylko na benzynie i przejechać ok 20 km ? Myślałem o cewkach bo w zasadzie mam kijankę ok 8 lat zmieniałem silnik a cewki i przewody te same . Skoro działało nie zmieniałem. _________________ Golf IV 1,9 TDI 1998
Ford Focus 1,6 b/g 2004
AWO SIMSON 250 1960
MZ ETZ 250 1986
WSK 175 garbuska 1978
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Czw 20 Kwi 2017, 19:02
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Po strzale gazu chodzi na dwóch garach.
Do resetu ECU wystarczy wyjąć bezpiecznik znajdujący się w skrzynce koło pedału sprzęgła. Autoadaptacja - tak - przejechać się samochodem około 15-20km (do pełnego rozgrzania silnika)...
Co do cewek - możesz wyjąć z fajki rezystor (siedzi w tej pod cewką) i zobaczyć czy jest cały. Obmierz posiadane świece - jeśli mają rezystancję mierzoną w kiloomach (wewnętrzna elektroda) to możesz wyjęty rezystor zastąpić mosiężną śrubą o identycznych wymiarach. Ja u siebie taki zabieg robiłem zanim przesiadłem się na irydowe. Jeśli jednak masz świece z normalnym przejściem - te rezystory muszą pozostać. Upewnij się też, czy sprężynki mają dobry styk elektryczny.
Co dają rezystory - wydłużają czas iskry i jest ona łagodniejsza. Jak wiadomo - w momencie przebicia powietrza (zapalenia łuku) rezystancja obwodu wtórnego cewki zapłonowej gwałtownie spada. Energia zgromadzona w rdzeniu (strumień magnetyczny) cewki zamieniana jest na energię elektryczną. Zbyt gwałtowne rozładowanie strumienia może powodować przegrzanie uzwojeń i przebicie uzwojenia wtórnego (szczególnie gdy silnik pracuje na wysokich obrotach - częste występowanie zapłonów), a wtedy cewka nadaje się na złom (w najgorszym przypadku iskra jest, ale znaczna część energii jest tracona na zwartych zwojach, w najlepszym - nie ma iskry w ogóle). Rezystor ogranicza prąd uzwojenia, a skoro cykl przebiega łagodniej - trwa również dłużej. Inna kwestia jest taka, że brak rezystora to większa emisja w zakresie fal radiowych, co może skutkować piszczeniem radia /cb radia lub innych tego typu urządzeń (szczególnie analogowych), ale tym bym się aż tak szczególnie nie przejmował
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.