Witam. W mojej Kia Ceed SW CRDi 1.6 (rocznik 2011, polska dystrybucja, manual 6-bieg) z przebiegiem już 217 tys km. (osobiście przejechałem 22 tys) co 80-250km (zależy od paliwa, na BP najrzadziej) komputer przestawia przepustnicę (tak przynajmniej nazywają to programy OBD) i grzeje katalizator do 600 st. Spalanie na prostej drodze skacze z ~3.5 do ~6 (mniejsza różnica przy większych prędkościach). Dojeżdżam do pracy 35km, po wioskach trochę, czasami dalsze trasy (~150km).
Pół roku temu miałem serwis pompy wysokiego ciśnienia z wymianą zaworu: nie wydalała i samochód zdychał. Problem szybko powrócił, po dokładniejszej analizie wystarczyło wyczyścić układ paliwowy, który był zatkany parafiną i jakimś czarnym syfem, który pewnie ranił pompę dużo wcześniej (a parafina zimą dobiła).
Co udało mi się odczytać z jazdy na OBD:
– przepustnica wraca z 80% do 12,5% gdy wdepnę gaz (czyli działa i reaguje sprawnie), z lekkim opóźnieniem, ale nie ma utraty mocy (względem tego co bez przepalania)
– EGR reaguje poprawnie (ewentualny błąd położenia szybko znika)
– rośnie ilość „ostrzeżeń od chwili usunięcia usterek”, nie umiem dociec co to za ostrzeżenia (chyba to tylko licznik w komputerze)
– napięcie czujnika O2 (oznaczone jako Napięcie – droga 1 czujnik 1; szeroki zakres czujnika O2) przy przygazowaniu spada nawet do 0.2V, przy spokojnej jeździe (na przepalaniu) ma wartość ok. 0.7V
– normalnie temperatura katalizatora ok. 250 st. C, przy przepalaniu 500-600 st.C
– (może trochę subiektywne) czuję zamulenie przy ruszaniu w korku, gdy zbliża się „termin” przepalania
– nie zostawiam za sobą chmurki dymu (ani czarnej ani niebieskiej), chyba że przy gwałtownym ruszaniu coś tam się szybko rozwieje (jadę, więc nie sprawdzę)
– nie ma żadnych kodów błędów, tylko ostrzeżenia
Podejrzewam:
– zapchany katalizator – wymiana na jaki? nie chcę usuwać
– uszkodzona sonda – nie mogę znaleźć modelu
– turbo? mam wrażenie że przy mocnym przygazowaniu trochę niewydala (dźwięk)
Witam mam vengę z tym silnikiem teraz ma 200 przelatane przy około 150tyś pojawił się problem z dpf em auto przechodziło w tryb awaryjny w czasie wyprzedzania np i nagłe odcięcie mocy i panika niestety mechanik zaproponował usuniecie dpfa i modyfikacje oprogramowania bo problem będzie wracał.Po tym zabiegu brak jakich kolwiek problemów od strony silnika rano gdy chłodno puszcza małego "bąka" i po kilku sekundach spokój czysto.Ostatnio trochę zaczęło poszarpywać zajrzano do zbiornika a tam
https://zapodaj.net/c77b10e4a1f57.jpg.html https://zapodaj.net/83eb9af0b0f08.jpg.html https://zapodaj.net/25fa321def10b.jpg.html
Po czyszczeniu chodzi jak zły hehehe
Tylko że nie mam żadnego nagłego odcinania mocy, gdy moc jest potrzebna, komputer ją zwraca otwierając przepustnicę. Nie przechodzi w tryb awaryjny (tzn. limit 3000 obr.), jedzie normalnie i jedynie czuć opóźnienie w mocy przy nagłym przyspieszaniu (na wykresie obserwuję jak przepustnicę otwiera wtedy) i większe spalanie.
Jeszcze jeden detal o którym zapomniałem: podczas hamowania silnikiem przy przepalaniu spalanie jest na poziomie 0,5 do 2 litrów, w zależności od prędkości (przy niższej większe i potem pokazuje kreski, bo musiałby magicznie wielkie liczby pokazać), podczas gdy normalnie wtedy spalanie jest równe 0.
Nie chcę usuwać katalizatora ani DPFa (o ile jest).
Czy modyfikacja oprogramowania, „bo problem będzie powracał” to aby na pewno dobry pomysł? Gdy miałem problem z pompą i potem przed czyszczeniem też przechodził w tryb awaryjny przy przyspieszaniu zanim w ogóle dochodziło do zdychania. To objaw że coś jest nie tak, usunięcie DPFa tylko zwolniło wydech, a mod softu tylko wyrzucił ostrzeżenie. Trochę to jak odłączenie lampki Check Engine.
U mnie kręcił się tylko 2000 obr i błąd dpf a i w sumie to mechanik mnie namówił na usunięcie,teraz bym raczej nie zdecydowała się ale posłuchałam go a chodziło mu o to że problem będzie powracał z powodu jazdy miejskiej dpf był mocno zatkany,ciśnienie mierzone przed dpf em i za,mówił nawet że jeszcze trochę może uszkodzić turbinę .Auto ma usuniętego dpf a katalizator jest i mam to na piśmie włącznie z gwarancją,jak coś zawsze mogę wrócić do dpf a oprogramowanie jest tak zmodyfikowane jak by nigdy w aucie dpf a nie było nie ma żadnego emulatora itp tylko ta część programu jest odłączona.Wszystko wydaje się działać prawidłowo,do tej pory tankowałam tylko verwę ostatnie 50 tys km ale instalacja do czyszczenia teraz tankuję na BP ultimate od razu zauważyłam na tym paliwie dużo niższe spalanie i na komputerze i na przeliczaniu od tankowania do tankowania trasa Katowice Chorwacja 2 osoby plus bagaż jazda do 130km/h 4,3l liczone od tankowania do tankowania dystans 600km .Po czyszczeniu ukladu paliwowego kupiłam w serwisie preparat dolewany do paliwa do czyszczenia układu wtryskowego.Mechanik który to robił dysponował hamownią podwoziową testował auto i ogólnie raczej wiedział co robić bu było dobrze
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Ceed ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.