Witam forumowiczów myślę o zmianie vengi z diesla na benzynę+lpg auto jest 2014r z przebiegiem 18000km i teraz nie wiem jak te silniki znoszą gaz czy luzy zaworowe są kasowane mechanicznie i ogólnie jaką instalacje zastosować.
Ostatnio zmieniony przez małgosia74 dnia Sro 14 Lut 2018, 11:58, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 08 Maj 2016 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): Świetokrzyskie Posiadane auto: Kia Venga 1,6 b 2010
Piwa: 2/0
Wysłany: Pią 01 Gru 2017, 23:34
Temat postu:
Re: ( Kia Venga ) 1.6 benzyna a gaz
Witaj
Niestety silniki 1,6 DOHC CVVT niezbyt kochają lpg.
Problemem są wypalające się zawory i gniazda zaworowe.
Słabej jakości instalacja założona u partacza, potrafi załatwić ten silnik już po 30kkm.
Regulacja zaworów jest mechaniczna. Przy zasilaniu gazem, zalecana jest kontrola luzu co ok. 20-30 kkm. Serwis Kia podaje nawet 15.
Szukając w necie informacji na ten temat, znajdziesz tyle samo zwolenników, co przeciwników.
Jaka instalacja? Najlepiej, polecona przez dobry, sprawdzony serwis, który będzie umiał to poprawnie dobrać i ustawić, bo tu leży sedno długiego i bezproblemowego użytkowania samochodu z tym silnikiem, zasilanym LPG.
Oczywiście trzeba im patrzeć na ręce, żądać co i na jakich podzespołach zamontowali. Potem zjeść beczkę soli, żeby wiedzieć, czy to co wsadzili, jest naprawdę dobre.
Może to być coś na komponentach STAG-a, czy BRC. IV generacja, a jak Cię stać to V
Tak, czy siak, ma to być założone u fachowca (przez duże F), potem regularnie serwisowane.
Należy też zdawać sobie sprawę, o podwyższonych kosztach eksploatacji samochodu na LPG :przeglądy(roczny, instalacji/ustawienie, kontrola zaworów), części (świece, elementy układu wydechowego) itp.
Zalety - oszczędności ( może pokryją ewentualne koszty serwisu i napraw )
Poczytaj, przemyśl, zdecyduj
Dzwoniłam do firmy która się zajmuje "gazowaniem"aut jest to duża firma facet twierdzi że wie co robi i mówi że wiele tych aut zagazował i serwisuję je również do tej pory nie spotkał się ponoć z większym problemami,co do zużycia silnika twierdzi że wszystko zależy od instalacji i jej ustawienia nie poleca jakiś najtańszych,w kwocie ok 3000zł instalacja będzie odpowiednia na ten silnik i będzie z lubrykacją.Również bez problemu mogę u niego kontrolować i ustawiać luzy zaworowe.Zaproponowana instalacja to stag ale nie wiem której generacji powiedział że będzie dobra i dobrze ustawiona tak by nie sprawiała problemów.Auto które chcę zakupić ma przejechane 18000km jest prawie nowe.Obecną vengą zrobiłam już 200000 w miarę bezproblemowo wydaję mi się że wkrótce zaczną się koszty wtryski,turbina tarcze klocki świece itp.Aby zmniejszyć koszty eksploatacyjne właśnie pomyślałam o benzynie +lpg i aucie prawie nowym jeszcze nie wiem jak się ma założenie instalacji do gwarancji kia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Venga ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.