Witam wszystkich serdecznie ! Mam problem z moją Kia Rio otóż od pewnego czasu coś ją boli, co ciekawe często jeździ bez żadnych problemów działa idealnie, lecz również ma gorsze dni.. Mianowicie wcześniej działo się to na zimnym silniku teraz przeważnie na ciepłym, w trakcie jazdy po wciśnięciu sprzęgła samochód nie wiadomo czego gaśnie. Zdarza się że rozwiązaniem jest kilkukrotne gaszenie i zapalanie silnika, lecz nie zawsze to pomaga. Jeśli tak się dzieje, obroty falują i schodzą nawet poniżej 200.Najdziwniejsze jest to, tak jak wspominałem że nie dzieje się to cały czas tylko sporadycznie, co mnie doprowadza co szału. Gdy ciągnę ją powyżej 5 tys obrotów zapala się czek i komputer pokazuje wypadanie zapłonów na każdym cylindrze. Dodam, że auto posiada instalację gazową. Na benzynie i na gazie są te same problemy, nie ma różnicy w jeździe. Opadają mi już ręce, wymieniłem cały układ zapłonowy (świece, przewody, cewkę), czujnik położenia wału, sondę lambda,filtr paliwa, czujnik temperatury gazu oraz czujnik prędkościomierza ( pokazywało błąd ) czyściłem również przepustnice i nic nie pomogło. Co może być przyczyną takiego dziwnego zachowywania auta ? Czy może to być rozrząd ? Auto ma 289 tys przebiegu, rozrząd kwalifikuje się do wymiany. Czy ten zabieg pomoże ? Czy jest to jakaś inna przyczyna takiego zachowania ?
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bytom Posiadane auto: Kia Rio Hatchback 1.4 97KM 2005 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 13 Paź 2017, 12:28
Temat postu:
Re: ( Kia Rio ) Falujące obroty, przygasanie silnika, wypadanie zapłonów
Bardzo chętnie podpinam się pod temat.
Miałem około maja podobne objawy, wymieniłem przewody i świece. Podziałało jak należy, do niedawna. Jakieś trzy-cztery tygodnie temu znowu zaczęło się to samo, kable i świece się nie poluzowały a nie wierzę że trzeba je znowu wymienić. Może ktoś ma jakiś pomysł? Skoro grzeluba wymienił również cewkę, czujnik położenia wału i całą resztę to chyba nie muszę tego robić bo nic to nie da.
Grzeluba, tak mi tez przyszło wczoraj na myśl że to może być silniczek krokowy. Próbowałeś u siebie?
Miałem podobne problemy. Okazało się, ze "wydmuchało" uszczelkę pod głowicą pomiędzy 2 a 3 cylindrem. Bardzo duże koszty naprawy.
Objawy. W pierwszej kolejności zauważyłem wahania na obrotomierzu. Nierówna praca silnika. Gasł mi jak był zimny. Pewnego dnia, opisane objawy zaczęły się intensyfikować, aż w momencie naciśnięcia sprzęgła silnik gasł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Rio ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.