Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
2 miesiące temu miałem sytuację, gdy samochód odmówił współpracy. Próba otwarcia drzwi pilotem kończyła się szybkim miganiem diody na prędkościomierzu przez jakieś 15s, po czym system się uspokajał. Na drugi przycisk reakcja była identyczna. Jak wiadomo bez rozblokowania pilotem samochodu się nie uruchomi, więc poprosiłem kolegę, aby mnie podwiózł po drugi komplet kluczyków - tylko to mi zostało przez holowaniem. Okazało się, że drugi pilot zadziałał prawidłowo, auto odpaliłem i pojechałem do domu. Na miejscu zrobiłem drugą próbę - pierwszy pilot nadal nie reagował. Pod oscyloskopem i odbiornikiem na 433,92MHz zauważyłem, że oba piloty wysyłają kody, więc albo poleciała pamięć w pilocie, albo w centralce. Podłączyłem się pod EEPROM pilota i okazało się, że przesyła on dane. Zacząłem poszukiwania jak się programuje centralkę. Większość wpisów, które znalazłem dotyczyła przeprogramowania pamięci i pozbycia się modułu. Ja jednak bałem się, że ubiję samochód do końca, a tak z jednym pilotem, ale jeździ...
Dalsze informacje naprowadziły mnie na możliwość programowania poprzez mostek w gnieździe DLC (piny 5 i 6), ale u mnie 6 pin jest wolny, więc teoria upadła. Z braku czasu temat odpuściłem na ponad miesiąc.
Wczoraj trafiłem na wpis z białoruskiego forum z innej centrali Texton, gdzie było opisane, aby wcisnąć pedał gazu przed włączeniem zapłonu. Przypomniałem sobie o wyłączniku, który reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Doczytałem się, że ta centralka może obsłużyć do 4 pilotów.
Dziś rano zrobiłem próbę, która zakończyła się powodzeniem.
Procedurę wykonałem następująco:
1. Otworzyłem drzwi kluczykiem, wsiadłem.
2. Wcisnąłem pedał gazu do podłogi.
3. Włączyłem zapłon.
4. Nacisnąłem przycisk zamykania drzwi na 1 pilocie.
5. Nacisnąłem przycisk zamykania drzwi na 2 pilocie.
6. Powtórzyłem czynność z punktów 4 i 5 (skoro 4 piloty, to 2x2).
7. Wyłączyłem zapłon, puściłem pedał gazu.
W momencie wyłączenia zapłonu już widziałem reakcję - centralka była w stanie rozblokowania (dioda migała z wypełnieniem 50%). Sprawdziłem - oba piloty działały poprawnie.
Wcześniejsza próba programowania (bez wciśnięcia pedału gazu) nie wywołała żadnej reakcji, temu postanowiłem się tym z Wami podzielić - mam nadzieję, że się to komuś przyda!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.