Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Nie 12 Sie 2018, 19:56
Temat postu:
Uszczelnienia reduktora
Witam.
Potrzebuję pomocy z uszczelnieniami do reduktora. Firma, z której robiłem zakupy powiedziała mi, że nie są dostępne.
Wujek google też milczy w tym temacie
Ma ktoś może namiar gdzie mogę je dostać? Wolałbym nie rozbierać go na czynniki pierwsze przed kupnem nowych, a zaczyna puszczać pod talerzykiem tylnego wału.
Przy okazji potrzebowałbym też osłonę ramienia wycisku sprzęgła (tę gumę w koszu sprzęgłowym).
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Sro 15 Sie 2018, 23:06
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Uszczelnienia reduktora
Osłona zamówiona, co do uszczelniaczy - temat otwarty.
Tak przy okazji tematu - jeśli komuś przyjdzie wymieniać łożysko od wałka sprzęgłowego to są na to 2 drogi:
- rozciąć stare, wydostać bebechy;
- rozpoławiać skrzynię wyciskając wałek względem kosza sprzęgłowego.
Ja skorzystałem z tej drugiej opcji i dopiero po otwarciu pacjenta dotarło do mnie z czym będę miał problem.
Wałek napędzający wodziki (ten spięty z dźwignią zmiany biegów) ma na końcu potrójne nacięcie. W otworze była sprężyna i wałeczek z rolką. Jak się potem przyjrzałem na złożenie były 2 drogi - wybicie korka lub odwiercenie otworu od strony kosza sprzegłowego, nagwintowanie go i po złożeniu skrzyni zakręceniu śrubki na klej. Wybijania korka się bałem, gdyż mogłoby się to skończyć problemem z jego ponownym wbiciem, a wklejona śruba w zasadzie w niczym nie przeszkadza.
Na co trzeba zwrócić uwagę - na boku skrzyni są 2 śruby - jedna na przedniej połówce, druga na tylnej. Odkręcamy tylko śrubę z części kosza sprzęgłowego inaczej wałek wstecznego biegu wyjedzie razem z nią. Uszczelniacz wałka reduktora wyciągałem do zewnątrz, więc trzech śrub z tyłu nie było potrzeby odkręcać.
Sama skrzynia wewnątrz nie jest skomplikowana, wszystkie zębatki z synchronizatorami są w jednej osi.
Przy składaniu należy uważać na to, aby wspomniany wałek sprzęgł się rolką, a wodziki weszły na swoje miejsce. Okazało się, że najłatwiej złożyć skrzynię na 2 biegu. Wtedy wodziki najlepiej pasowały do otworów.
Skrzynię składałem na masę uszczelniającą, bo żadnych uszczelek tam nie było. Na razie jest zalana olejem i mam nadzieję, że będzie szczelna.
Tak w kwestii uszczelniacza reduktora, zastanawiam się, czy przez uszczelniacz wałka sprzęgłowego nie został on zalany olejem od zewnątrz. Ogólnie skrzynia i reduktor były całe mokre w stopniu takim, że konieczne było rozebranie całości...
Przy demontażu pomocna okazała się metoda mojego kolegi z pracy - do samochodu wstawiłem 2 stojaki, poprzeczkę (belkę) i na pasie podwiesiłem skrzynię i reduktor. Po zdemontowaniu go na paskach pozostała skrzynia, dzięki czemu silnik pozostał w pozycji pionowej. Ważne jest, aby podczas demontażu skrzyni pamiętać o rozkręceniu wydechu - odkręcenie skrzyni zmusi go do przenoszenia całych sił wynikających z podparcia silnika tylko w 2 punkach.
W razie pytań - proszę o rozwijanie tematu, zdjęć nie mam, bo padł mi aparat w telefonie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.