Kia

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Kia Sportage ) Uszczelnienia reduktora



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum KIA Forum Strona Główna -> ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Grzybeq

Auto Maniak



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 1607
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Nie 12 Sie 2018, 19:56
Temat postu:

Uszczelnienia reduktora


Witam.

Potrzebuję pomocy z uszczelnieniami do reduktora. Firma, z której robiłem zakupy powiedziała mi, że nie są dostępne.
Wujek google też milczy w tym temacie Sad

Ma ktoś może namiar gdzie mogę je dostać? Wolałbym nie rozbierać go na czynniki pierwsze przed kupnem nowych, a zaczyna puszczać pod talerzykiem tylnego wału.

Przy okazji potrzebowałbym też osłonę ramienia wycisku sprzęgła (tę gumę w koszu sprzęgłowym).

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam!
_________________
˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Grzybeq

Auto Maniak



Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 1607
Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie
Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Sro 15 Sie 2018, 23:06
Temat postu:

Re: ( Kia Sportage ) Uszczelnienia reduktora


Osłona zamówiona, co do uszczelniaczy - temat otwarty.

Tak przy okazji tematu - jeśli komuś przyjdzie wymieniać łożysko od wałka sprzęgłowego to są na to 2 drogi:
- rozciąć stare, wydostać bebechy;
- rozpoławiać skrzynię wyciskając wałek względem kosza sprzęgłowego.

Ja skorzystałem z tej drugiej opcji i dopiero po otwarciu pacjenta dotarło do mnie z czym będę miał problem.
Wałek napędzający wodziki (ten spięty z dźwignią zmiany biegów) ma na końcu potrójne nacięcie. W otworze była sprężyna i wałeczek z rolką. Jak się potem przyjrzałem na złożenie były 2 drogi - wybicie korka lub odwiercenie otworu od strony kosza sprzegłowego, nagwintowanie go i po złożeniu skrzyni zakręceniu śrubki na klej. Wybijania korka się bałem, gdyż mogłoby się to skończyć problemem z jego ponownym wbiciem, a wklejona śruba w zasadzie w niczym nie przeszkadza.
Na co trzeba zwrócić uwagę - na boku skrzyni są 2 śruby - jedna na przedniej połówce, druga na tylnej. Odkręcamy tylko śrubę z części kosza sprzęgłowego inaczej wałek wstecznego biegu wyjedzie razem z nią. Uszczelniacz wałka reduktora wyciągałem do zewnątrz, więc trzech śrub z tyłu nie było potrzeby odkręcać.
Sama skrzynia wewnątrz nie jest skomplikowana, wszystkie zębatki z synchronizatorami są w jednej osi.

Przy składaniu należy uważać na to, aby wspomniany wałek sprzęgł się rolką, a wodziki weszły na swoje miejsce. Okazało się, że najłatwiej złożyć skrzynię na 2 biegu. Wtedy wodziki najlepiej pasowały do otworów.

Skrzynię składałem na masę uszczelniającą, bo żadnych uszczelek tam nie było. Na razie jest zalana olejem i mam nadzieję, że będzie szczelna.

Tak w kwestii uszczelniacza reduktora, zastanawiam się, czy przez uszczelniacz wałka sprzęgłowego nie został on zalany olejem od zewnątrz. Ogólnie skrzynia i reduktor były całe mokre w stopniu takim, że konieczne było rozebranie całości...

Przy demontażu pomocna okazała się metoda mojego kolegi z pracy - do samochodu wstawiłem 2 stojaki, poprzeczkę (belkę) i na pasie podwiesiłem skrzynię i reduktor. Po zdemontowaniu go na paskach pozostała skrzynia, dzięki czemu silnik pozostał w pozycji pionowej. Ważne jest, aby podczas demontażu skrzyni pamiętać o rozkręceniu wydechu - odkręcenie skrzyni zmusi go do przenoszenia całych sił wynikających z podparcia silnika tylko w 2 punkach.

W razie pytań - proszę o rozwijanie tematu, zdjęć nie mam, bo padł mi aparat w telefonie Sad

Pozdrawiam!
_________________
˙zsıʍoɯ ɯʎzɔ o \'ɐıɔǝɾod zsɐɯ ǝıu ıʞodop \'ǝʇsoɹd ʇsǝɾ oʞʇsʎzsʍ
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum KIA Forum Strona Główna -> ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Kia Sportage »

Opinie o samochodach Kia Sportage - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne


KiaSportage

89 900

2020r.

17 000 km

wielkopolskie

KiaCee'd

33 800

2013r.

184 000 km

małopolskie

KiaCarens

38 990

2014r.

195 069 km

pomorskie

KiaCarens

56 000

2016r.

110 000 km

śląskie

KiaSorento

19 900

2005r.

277 685 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System