Dołączył: 26 Lip 2019 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Kia Picanto II 1,2 3D edycja KLR
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 26 Lip 2019, 10:59
Temat postu:
Picanto II - potrzebny schemat + info - sterowanie radiem
Witajcie drodzy forumowicze!
W dniu wczorajszym w ładnie zapakowanej paczuszce dotarła do mnie skórzana kierownica z zamontowanymi przyciskami sterowania radiem (+ telefonem).
Oprócz nieukrywanej radości ze skóry pod łapkami ożywiła ona zaniechany niegdyś projekt wymiany radia na wersję z Bluetooth'em i sterowaniem z kierownicy.
Ponownie zacząłem przekopywać zasoby Internetu w nadziei dokonania oceny skali i kosztu problemu, ale nie znalazłem większości potrzebnych mi informacji.
W weekend mam zamiar podmienić kierownice i mam dylemat: zakładać z obecnie posiadanymi "zaślepkami" bez przycisków sterowania, czy już ze sterowaniem... w nadziei uruchomienia pozostałych elementów w kolejnych krokach (o ile to wykonalne w "normalnym" budżecie)
Co wiem:
- po demontażu kierownicy moim oczom ukaże się zwijak kierownicy - z tego co widziałem po odnalezionych zdjęciach on będzie posiadał złączkę z pinami pod przyciski a więc powinien przenieść dalej wszystkie sygnały z przycisków - zwijak nie powinien stanowić przeszkody w projekcie. Jeżeli jest inaczej, PROSZĘ O WYPROWADZENIE MNIE Z BŁĘDU.
Co potrzebuję wiedzieć:
1. Czy w wersji wyposażonej w sterowanie radiem z kierownicy jest ta sama wiązka kokpitu co w wersji bez sterowania - chodzi mi o fragment od zwijaka kierownicy do radia?
2. W jaki sposób rozwiązane jest sterowanie radiem, skoro od przycisków wychodzi kilka przewodów a szukając info o pinoucie złącz na radiu znalazłem info o jednej parze przewodów: 4+17 kostka B.
Dopuszczam możliwość, że 2 przewody służą do sterowania a 2 to zasilanie podświetlenia przycisków - byłoby to logiczne, ale bez schematu mogę tylko zgadywać...
W związku z tym mam kolejne pytanie:
3. Jeżeli nie mam racji z 2 przewodami sterowania + 2 zasilania podświetlenia, czy tam czasem nie ma jakiegoś modułu pośredniczącego między radiem a przyciskami? Jeżeli jest, czy ten moduł znajduje się "by-default" w aucie nie wyposażonym w przyciski? Nie ukrywam: szukałem takiego modułu, ale nie znalazłem (były tylko takie transformujące sterowanie na radia OEM - nie o to tu chodzi - ja myślę o radiu fabrycznym). Jeżeli nie istnieje taki moduł, logicznym jest, że nie znalazłem go...
Ostatnia kwestia:
4. Czy radia do KIA Picanto II są kodowane, tj: czy jeżeli zakupię egzemplarz radia z bluetoothem (tak, wiem, jeszcze MIKROFON trzeba będzie dokupić) to zażąda ode mnie kodu odblokowania?
Wczoraj z ciekawości przejrzałem wszystkie papiery od auta, książkę serwisową, manuala, wszystko, nie znalazłem ani KODU odblokowania do radia ani info jak się odblokowuje. Czyżby nie było blokady? A może to serwis chce zachować tą wiedzę tajemną dla siebie?
Nie ukrywam, że schemat kawałka instalacji zawierający RADIO + PRZYCISKI byłby tu bardzo pomocny. Nie mam wjazdu na audatex'a stąd błądzę jak dziecko we mgle...[/img]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Picanto ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.