Witam,
Parę miesięcy temu stałem się posiadaczem Kia Sportage 1 2.0 16v 1999r. Poprzedni właściciel wymienił w nim silnik. Auto przerywa na wolnych obrotach, powyżej 2 tys chodzi równo. Został wymieniony silniczek krokowy, czujnik położenia przepustnicy, Przepływomierz wyczyszczony, wymienione kable. Nic się nie zmieniło. Została do wymiany sonda lambda.
Cały problem polega na tym że nie swieci się kontrolka check engine (zaroweczka nie jest spalona). W serwisie nie można podpiąć komputera ani wymigac błędów (zaroweczka się nie pali).
Moje pytanie zatem: co robić?
P. S. Iskra jest na świecach.
POMOCY
Re: ( Kia Sportage ) Pomocy Kia Sportage 1 2.0 16v 1999
Dlaczego nie można się połączyć z komputerem w serwisie ?
U mnie nie można wybłyskać błędów ale z komputerem da się połączyć.
Miałem podobny przypadek i okazał się czujnik położenia wału.
Autko jest na samej benzynie ? _________________ Golf IV 1,9 TDI 1998
Ford Focus 1,6 b/g 2004
AWO SIMSON 250 1960
MZ ETZ 250 1986
WSK 175 garbuska 1978
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Czw 07 Lut 2019, 22:51
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Pomocy Kia Sportage 1 2.0 16v 1999
Cześć. Kontrolka jest też wyprowadzona na złącze DLC, więc sprawdź tam. Napisz jaki masz sterownik silnika, zobaczymy czy uda się coś zaradzić.
Dołączył: 30 Gru 2013 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): z nienacka Posiadane auto: KIA Sportage 2.0 16v DOHC 99r
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 18 Paź 2022, 19:40
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Pomocy Kia Sportage 1 2.0 16v 1999
Witam! Szukam rozwiązania problemu. Kia sportage 1 2.0 16V 128km. Wydaje mi się ze trzyma wysokie obroty a mianowicie: jeżdżąc na benzynie aktualnie jest tak, że po wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy jest 1500 obrotów tak długo aż zupełnie przestanie się toczyć, jak już zatrzyma się po sekundzie spadają do 1100 i tak trzyma. (po odpaleniu silnika np rano albo po dłuższej przerwie jest ok 800obrotwo może nawet mniej ale jak tylko ruszę, kawałek przejadę to jest 1100 i niżej nie spada). Kia posiada również gaz sekwencję i na gazie jest już inaczej. Po wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy obroty spadaj dość szybko w dół do +-500 obrotów aż nawet jakby przygasa na sekundę a następnie trzymają stałe 750.
Druga kwestia to wysokie spalanie benzyny (nie wiem jakie ostatnio bo jeżdżę trochę na gazie trochę na benzynie) ale myślę ze 20 na mieście spali.
Zastanawiam się czy to nie jest kwestia sterownika? Mój sterownik to K08H.
Wymieniłem czujnik temperatury, zawór regulacji prędkości biegu jałowego, przepustnica czysta ładnie chodzi nie zawiesza się, przewody podciśnieniowe całe nigdzie nie słychać co by syczało, przepływomierz mam oryginalny i jeden nowy kraft, ale jak podmieniam nic się nie zmienia. Błędów po przejechaniu 200km brak.
Co warto by było sprawdzić?
Zastanawiające jest, że na gazie jest okej a na benzynie nie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.