Czołem. Od niedawna mam Sportage 2,0td 1998. Serduszko wyraźnie zdrowe,ale kiedy turbo zaczyna solidnie pompować,miedzy 1900 a 2100 rpm zaczyna szarpać. Zwłaszcza obciążony (górka,wysoki bieg). Przedtem i potem wkręca się aksamitnie! Jedni mówią,że to egr inni,że wężyki podciśnieniowe...może ktoś tego doświadczył i usunął awarie?
Dzięki za podpowiedź! Odkryłem też,że kiedy za długo pracuje na wolnych obrotach,nagle zaczyna puszczać gryzący w nos dym...ale nie taki olejowy. Jakby nie w tym momencie był wtrysk,za mało powietrza,czy coś w tym stylu...co kieruje moje myśli w stronę dolotu...podczas jazdy i cieply chmurki nie puszcza,bez wględu na obciążenie...nic to,będzie sobota z egr:)
Dzięki za podpowiedź! Odkryłem też,że kiedy za długo pracuje na wolnych obrotach,nagle zaczyna puszczać gryzący w nos dym...ale nie taki olejowy. Jakby nie w tym momencie był wtrysk,za mało powietrza,czy coś w tym stylu...co kieruje moje myśli w stronę dolotu...podczas jazdy i cieply chmurki nie puszcza,bez wględu na obciążenie...nic to,będzie sobota z egr:)
Miałeś coś grzebanego przy pompie wtryskowej ? Objaw jakby była przestawiona
Osobiście nie grzebałem. Trudno powiedzieć,co autko wcześniej przeżyło? Ciekawe,że odpala na widok kluczyka,ciepłe nie zgłasza pretensji....zjawisko wygląda tak,jakby się"rozstrajał",zbyt długo klepiąc na wolnych...egr był w miarę czysty i pracuje w pełnym zakresie,został zaślepiony,w ramach doświadczenia,jest lepiej,bo już tak nie szarpie,ale do końca fajnie nie jest:/ Może problem tkwi gdzieś w kablach,może nastawnik umiera...?
Szarpanina to w 99% problem elektryczny , albo nastawnik umiera albo problem z wiązką , miałem kiedyś 2.0 td która mi gasła na sporych turbulencjach drogowych albo jak auto łapało przechył na lewo , pomogła trytyka na wiązkę przy pompie wtryskowej , patent działał aż rama z tyłu zgniła ...
Ha,cha! Trytytka,to najlepsza na świecie część zamienna! Rozważam jeszcze głupawkę któregoś wtryskiwacza,ale dzięki za cenną poradę,temat obadam,przy wsparciu 4paku;) Kurde,miałem Samuraja,Pajero,nie znałem takich problemów. Do pełna i na poligon. Mam dziwne przeczucie,że to autko wyrówna mi braki w wiedzy z zakresu mechaniki...
..bo to w sumie sympatyczne autko..w sumie,stara,japońska szkoła..ale wk... duperele...wczoraj szyby latały z każdego przycisku,dziś tylko z centrali. Zaginęło napięcie w szyberku,a żaden bezpiecznik nie jest uszkodzony...i tak dłubię,kiedy mogę,już osiągam sukces,a ona mi za dwa dni pokazuje środkowy palec:)...no i boję się tym skręcać..lusterkiem można porysować krawężnik:) Za każdym razem przypomina to manewry Iveco 8x8 z ładunkiem 35t:)
Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 1607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lubelskie <-> Kujawsko-pomorskie Posiadane auto: Kia Sportage 2.0 DOHC 1999 ver coś pomiędzy I a II
Piwa: 90/7
Wysłany: Wto 12 Mar 2019, 22:55
Temat postu:
Re: ( Kia Sportage ) Dlaczego 2,0td szarpie?
Cześć!
Do bujania idzie się przywyczaić, no może poza jazdą przy bocznym wietrze...
Inna kwestia to elektryka - punkty masowe to jedno, ale jeśli auto było podtapiane, to często puszcza wiązka przy bezpiecznikach w komorze silnika i od tego bym zaczął przygodę. Nie wiem czy w 98 były montowane centralki do szyb, bo moja wersja z 99 ma jeszcze zwykłe styki w przyciskach i poza dużymi oporami mechanicznymi szyby jakoś działają. W temacie szyberdachu się nie wypowiem, bo moja wersja go nie posiada
Co do szarpania - sprawdź potencjometr przy przepustnicy powietrza (TPS) czy przypadkiem nie ma dziur.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sportage ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.