Dołączył: 25 Gru 2008 Posty: 70 Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock Posiadane auto: KIA SEPHIA II 1999, 1,5 DOHC
Piwa: 0/3
Wysłany: Czw 25 Gru 2008, 23:49
Temat postu:
Uszczelniacze popychaczy
Witam,
mam sephia 1,5 DOHC 99r., po rozruchu daje zasłonę dymną w postaci jasnego dymu (jak para wodna). Jednak wygląda mi to na olej - mechanik stwierdził że jak dymni tylko po starcie to uszczelniacze popychaczy do wymiany.
Ale jedno mnie dziwi, dlaczego chce do tego ploanować głowicę?, z tego co poczytałem można jest wymienić takie uszczelniacze bez zdejmowania głowicy.
Czy ktoś się orinetuje gdzie można zrobić taką rzecz i jaki koszt? (Płock, Warszawa)?
coś takiego?
Daruj sobie uszczelniacze, szkoda pieniędzy. Ja to robiłem i nie dało absolutnie żadnego efektu. I faktycznie wymieniał mi bez ściągania głowicy. Niektórzy mechanicy po prostu albo nie umieją tego robić albo chcą więcej kasy zarobić.
Ale tak czy siak szkoda pieniędzy bo nic to niestety nie dało. Wymiane wtrysków też możesz sobie odpuścić bo to też przerabiałem...
Dołączył: 25 Gru 2008 Posty: 70 Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock Posiadane auto: KIA SEPHIA II 1999, 1,5 DOHC
Piwa: 0/3
Wysłany: Sob 27 Gru 2008, 03:03
Temat postu:
Re: ( Kia Sephia ) Uszczelniacze popychaczy
R@D napisał:
http://pl.youtube.com/watch?v=OckWNZoqm2U
coś takiego?
Daruj sobie uszczelniacze, szkoda pieniędzy. Ja to robiłem i nie dało absolutnie żadnego efektu. I faktycznie wymieniał mi bez ściągania głowicy. Niektórzy mechanicy po prostu albo nie umieją tego robić albo chcą więcej kasy zarobić.
Ale tak czy siak szkoda pieniędzy bo nic to niestety nie dało. Wymiane wtrysków też możesz sobie odpuścić bo to też przerabiałem...
dzięki za info i filmik bardzo podobny efekt, u mnie chyba nawet bardziej intensywnie, jak rano ruszam to w lusterku widzę na całej szerkości ulicy mgła. Pojawia się gdzieś 10 sekund po rozruchu, jest około 15 sekund i potem wszystko ok
być może jest to jednak jakaś uszczelka i wycieka płyn chłodniczy, zauważyłęm, że słabo działało ogrzewanie, chociaz poziom płynu w zbiorniczku jest prawie maks. Dolewałęm wcześniej do zbiorniczka. Jednak okazuje się że trzeba dolewać przez wlew na chłodnicy (w instrukcji pisze oczywiście o wlewaniu do zbiorniczka), wlałem litr płynu, a w zbiorniczku wyrównwaczym bez zmian... natomiast zaczął dobrze grzać w środku.
Czyli to jednak płyn się jakoś przedostaje i daje taki efekt (pewnie i olej w ten sposób sie traci). Tylko pytaniem które uszczelki wymienić i jaki tego koszt? Doczytałem się że komplet usczelek to coś ponad 300 zł, ale ile założenie (skoro to i na rozrząd i na wał korbowy...)?
Dołączył: 25 Gru 2008 Posty: 70 Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock Posiadane auto: KIA SEPHIA II 1999, 1,5 DOHC
Piwa: 0/3
Wysłany: Sob 27 Gru 2008, 16:19
Temat postu:
Re: ( Kia Sephia ) Uszczelniacze popychaczy
Po przeczytaniu setki postów na forum mazdy zakładam taką sytuację:
Ważna jest jakość oleju i to że powinien być rzadki czyli co najmniej półsyntetyk 10/40 jednak lepiej dać syntetyk 5/40. pierścienie olejowe nie radzą sobie z gęstym olejem stąd dymienie przy rozruchu.
Do tego bardzo zróżnicowane zużycie oleju – i to być może jest nie związane z dymieniem (niektórym dymi na biało i nie ubywa oleju, innym ubywa oleju i nie dymi).
Może być tak, że po 150-100k km uszczelki padaja i stąd traci olej, ludzie zalewaja gęstszym olejem i zaczyna się dymienie?
Poza tym biały dym to jednak wskazuje też na płyn w chłodnicy i być może wina jest po stronie uszczelki pod głowicą?
Najprościej będzie wlać lepszy olej i zobaczyć (faktem jest że jak ma się nieszczelne uszczelki to będzie jeszcze wiecej tracił ale może nie będzie dymił i będzie wiadomo co jest.)
pierścienie olejowe nie radzą sobie z gęstym olejem stąd dymienie przy rozruchu.
No tak ale nie wiem jak u kolegi ale u mnie dymienie wystepuje tylko w zimie. W lato gdy temperatury w nocy sa dość wysokie to z rury nawet mała chmurka nie poleciała.
Dołączył: 25 Gru 2008 Posty: 70 Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock Posiadane auto: KIA SEPHIA II 1999, 1,5 DOHC
Piwa: 0/3
Wysłany: Czw 08 Sty 2009, 13:43
Temat postu:
Re: ( Kia Sephia ) Uszczelniacze popychaczy
R@D napisał:
iveride napisał:
pierścienie olejowe nie radzą sobie z gęstym olejem stąd dymienie przy rozruchu.
No tak ale nie wiem jak u kolegi ale u mnie dymienie wystepuje tylko w zimie. W lato gdy temperatury w nocy sa dość wysokie to z rury nawet mała chmurka nie poleciała.
u mnie nigdy nie dymił wcześniej, ale gdy pojawiły się wycieki oleju na uszczelkach dodałem jakiś środek, to było w lato, zaczął dymić na jesieni i w zimę.
teraz wymieniłem olej na syntetyk 5/40 i przestał dymić nawet jak były najwieksze mrozy
(wcześniej miałem półsyntetyk 10/40 Norauto ale też gdzieś dopiero od lata, by tracił mniej oleju - bo własciwie cały czas od nowości jeżdxił na syntetyku mobil1)
ciekawy jestem czy u Ciebie dymił w ostatnie mrozy?
U mnie wystarczyła wymiana oleju, a dymił jak ze świecy dymnej , w bocznych lusterkach było widac tylko biały dym tak przez 10-15 sekund.
Dołączył: 25 Gru 2008 Posty: 70 Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock Posiadane auto: KIA SEPHIA II 1999, 1,5 DOHC
Piwa: 0/3
Wysłany: Pon 12 Sty 2009, 19:29
Temat postu:
Re: ( Kia Sephia ) Uszczelniacze popychaczy
warto spróbować, u mnie dymił niesamowicie, zalałem syntetykiem i z rury czyściutko, myslałem, że może mrozy i dlatego nie dymi, ale teraz też ani śladu.
widać ten silnik lubi dobry olej, tylko jest drobne ale..., ciekawe ile bedzie ubywało oleju, bo ciekł na uszczelkach.
nie polecam też oleju norauto, po półsentetyku dymił, wlałem ostatnio (przed wymianą) 2 razy po z kolei Statoil 10/40 też półsyntetyk i zauważyłem że dużo mniej dymił. Natomiast po zmianie oleju najzwyczajniej nie dymi.
Ryzykowne jest to że nie wolno zmieniać z mineralnego i półsyntetycznego na full syntetyk.
Ale w sumie chyba niewiele może mu zaszkodzić :/
Jak zrobi się trochę cieplej to kupię i wymienię...
Dołączył: 25 Gru 2008 Posty: 70 Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock Posiadane auto: KIA SEPHIA II 1999, 1,5 DOHC
Piwa: 0/3
Wysłany: Czw 15 Sty 2009, 00:29
Temat postu:
Re: ( Kia Sephia ) Uszczelniacze popychaczy
R@D napisał:
Ryzykowne jest to że nie wolno zmieniać z mineralnego i półsyntetycznego na full syntetyk.
Ale w sumie chyba niewiele może mu zaszkodzić :/
Jak zrobi się trochę cieplej to kupię i wymienię...
jak ktoś długo jeździł na mineralnym i da syntetyk to rzeczywiście za szybko rozpuści szlam i nagar i może zatkać kanaliki,
wtedy lepiej użyć specjalny płyn do mycia silnika, w sumie też może zatkać ale ma pewnie bardziej odpowiednią formułę.
Dołączył: 25 Gru 2008 Posty: 70 Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock Posiadane auto: KIA SEPHIA II 1999, 1,5 DOHC
Piwa: 0/3
Wysłany: Sob 17 Sty 2009, 14:38
Temat postu:
Re: ( Kia Sephia ) Uszczelniacze popychaczy
Dymienie to jednak wina nieszczelności w układzie zaworowym (uszczelniacze popychaczy lub jakaś inna uszczelka "okołozaworowa")
po jeździe ścieka olej przez zawory, ale jak się robi zimno jest na tyle gęsty że nie spłynie przez pierścienie, jak zalać rzadkim olejem to spływa także w zimę.
przy gestym oleju zapala się samochód i olej wrzuca do katalizatora tam po kilkunastu sekundach się nagrzewa i mamy parę olejową.
trezba patrzyć mechanikom na ręce może powiedział, że wymienił uszczelniacze a nie wymienił lub źle wymienił, chyba że podobny efekt daje uszczelka pod głowica i tamtędy cieknie olej do cylindrów, ale raczej cieknie od strony zaworów, a tam już nie ma uszczelek na bloku silnika.
Wymienić na pewno wymienił bo pokazywał mi stare uszczelniacze.
Nie wiem na ile jest to możliwe ale jeden mechanik uparcie twierdzi że są to prowadnice zaworów które są już w kiepskim stanie i nimi spływa olej do cylindra.
Dołączył: 25 Gru 2008 Posty: 70 Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock Posiadane auto: KIA SEPHIA II 1999, 1,5 DOHC
Piwa: 0/3
Wysłany: Nie 18 Sty 2009, 16:10
Temat postu:
Re: ( Kia Sephia ) Uszczelniacze popychaczy
R@D napisał:
Wymienić na pewno wymienił bo pokazywał mi stare uszczelniacze.
Nie wiem na ile jest to możliwe ale jeden mechanik uparcie twierdzi że są to prowadnice zaworów które są już w kiepskim stanie i nimi spływa olej do cylindra.
a te prowadnice z czego są zrobione? z gumy? i czy z prowadnic olej nie powinien ściekać do komory silnika?
dla mnie popychacze, uszczelki na zaworach, uszczelniacze na popychaczach, teraz te prowadnice to ewentualne przyczyny, ale co to może być to nie mam pojęcia, może jeszcze "coś" jest wokół tych zaworów?
Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Torun Posiadane auto: KIA Shuma 1,5 1999
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 11 Mar 2009, 15:22
Temat postu:
Re: ( Kia Sephia ) Uszczelniacze popychaczy
u mnie zaczął dymić po zmianie oleju z syntetyka na półsyntetyk. przedtem nawet się nie pocił. mój mechanik sugeruje problemy z katalizatorem - absorbowanie wilgoci i po rozruchu wielka chmura. Fakt, że w suche dni dymi jakby mniej.
Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): nowy sacz Posiadane auto: kia sephia 1.6 GTX
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 13 Mar 2009, 23:03
Temat postu:
Re: ( Kia Sephia ) Uszczelniacze popychaczy
jeśli dymi jasnym dymem i ubywa ci płynu chłodniczego zalecam wymianę uszczelki pod głowicą.Po tym zabiegu powinno być ok.
sprawdź w mądrych książkach czy potrzebny jest szlif głowicy.
pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sephia ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.