Kia

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Kia Sorento ) Post na temat działania Kia Motors Polska i Serwisu Interbis



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum KIA Forum Strona Główna -> ( Kia Sorento ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzyche

Czytelnik



Dołączył: 09 Wrz 2019
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): POMORSKIE
Posiadane auto: Kia Sorento XL 2.0, 2015
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 17 Paź 2019, 21:47
Temat postu:

Post na temat działania Kia Motors Polska i Serwisu Interbis


W poście tym przedstawiam przebieg korenspondencji i odpwiedzi jakie otrzymałem od Kia Motors Polska. Mam wrażenie, że osoby odpisujące nie umieją czytać ze zrozumieniem. Nie otrzymałem żadnej odpowiedzi w temacie moich kwesti. Czy takie powinno być podejście do klienta. Wniosek nasówa się sam jak kupisz samochód po wyjeździe z salonu radź sobie sam.
Auto:
Kia Sorento 2.0 XL AT AWD, nr Vin KNAOH81ADF5038690, Rok produkcji 2014
Odwołanie od decyzji Serwisu Interbis Spółka z o.o. , ul. Kartuska 408, 80-125 Gdańsk, odmawiającej dokonania naprawy tylnego napędu w ramach gwarancji.
Szanowni Państwo
W dniu 09.09.2019 o godzinie 11:00 stawiłem się po raz kolejny do serwisu Interbis Spółka z o.o. w Gdańsku ul. Kartuska 408, 80-125 Gdańsk.. Tym razem bezpośrednio z problemem nie pracującego tylnego napędu w moim samochodzie Kia Sorento nr Vin KNAOH81ADF5038690. Podobne problemy zgłaszałem podczas przeglądu gwarancyjnego w maju 2018 r oraz podczas wymiany końcówek min. sworzni i drążka kierowniczego L.P. w maju 2019 r (niestety moje zgłoszenia nie zostały zapisane w systemie i zleceniu usługi serwisowej). Wówczas dwukrotnie byłem informowany, przez pracowników ww. serwisu, że wszystko pracuje w sposób prawidłowy. Jednak moje odczucia za kierownicą były zgoła odmienne i w dalszym ciągu uważałem, że wspomniany układ nie działa i należy sprawdzić układ AWD.
Po 2 godzinach oczekiwania w serwisie na diagnozę zostałem poinformowany, że mój napęd w samochodzie pracuje prawidłowo, tak jak miało to miejsce już wcześniej.
W wyniku nie stwierdzenia przez serwis problemu z przeniesieniem napędu na tył i kilku krotnym zapytaniu czy serwis uważa ze napęd pracuje poprawnie, uzyskałem odpowiedź potwierdzającą, że wszystko działa dobrze. W związku z tym przedstawiłem krótki filmik dokumentujący fakt, że napęd tylni nie pracuje pod obciążeniem (samochód był zaczepiony o linkę holującą do drugiego pojazdu na podłożu żwirowym, koła przednie pracowały, koła tylne stały w miejscu). Dopiero po pokazaniu tego filmu Panu Kierownikowi Serwisu i konsultacji specjalistów z serwisu zostałem poinformowany po pewnym czasie, że układ napędowy tylni faktycznie nie pracuje. Jednakże serwis odmawia jego naprawy cytuję z informacji dla klienta jakie uzyskałem: „ W oparciu o posiadaną wiedzę oraz wytyczne gwaranta, nasz serwis odmawia wszczęcia postępowania gwarancyjnego związanego z naprawą sprzęgła międzyosiowego z powodu jego przegrzania – odczyt błędu P1832.
Chciałbym tu podkreślić fakt że problem błędu wystąpił dopiero w momencie kiedy stwierdzono, że napęd tylni faktycznie nie pracuje. Nie zrozumiałe jest również dla mnie to, że serwis cały czas twierdził że wszystko jest w porządku z napędem do czasu przedstawienia filmiku dokumentującego brak pracy napędu. Świadczy to o braku profesjonalizmu i wiedzy niezbędnej do diagnostyki i może samej umiejętności naprawy przez serwis KIA.
Do tej pory żadne alarmy nie informowały mnie o powstałym błędzie, o braku pracy napędu tylnego, a także sam serwis mówił że wszystkie elementy auta pracują prawidłowo
Nie dopuszczalne jest to że jeden błąd odczytu powoduje utratę gwarancji na dany element, zwłaszcza, że nie było w trakcie użytkowania w/w pojazdu innych alarmów które mogły by informować kierowcę o możliwości powstania usterki a także tego że taki odczyt błędu wystąpił. Na desce rozdzielczej jest kontrolka informująca o problemie z napędem AWD, która to w ogóle się nie zapaliła.
Chciałbym zaznaczyć, że jak do tej pory bardzo dobrze postrzegałem markę KIA, serwis i ogólne warunki użytkowania auta i jakości gwarancji. Jednak w tym momencie odczucia moje diametralnie zmieniają się na niekorzyść wizerunkową marki KIA. Wydaje mi się że klient jest dobry jeśli nie ma problemów i przyjeżdża tylko na serwisy gwarancyjne lub naprawę, wymianę elementów podlegających zużyciu za które płaci z własnej kieszeni. Podkreślam również, że to ja musiałem udowodnić i przedstawić serwisowi fakt, że napęd tylni nie działa. Uważam również, że nie użytkuję auta w sposób przeciążający go, a zgodnie z instrukcja użytkowania i warunkami gwarancji. Chcę podkreślić że wyżej wymieniony błąd przegrzania sprzęgła mógł wystąpić w momencie już uszkodzonego sprzęgła kiedy to próbowało się ono np. zakuplować lub w innych okolicznościach w czasie kiedy ten element przeniesienia napędu już od dawna nie pracował, możliwe również iż jest to problem elektryczny. Stan licznika na dzień 09.09.2019 to 55028 tyś km świadczy o tym, że auto jest użytkowane tylko w celach rodzinnych a nie zawodowych, limit przejechanych km przez gwaranta KIA Polska wynosi 150000 tysięcy. Dlatego uważam, że tym bardziej gdy występuje tego typu usterka powinna być ona naprawiona prze serwis w ramach gwarancji na auto.
W związku z tym pragnę się odwołać się od decyzji Serwisu Interbis Spółka z o.o. i mam nadzieję na pozytywne załatwienie naprawy gwarancyjnej auta w celu uzyskania pełnej sprawności samochodu zgodnie z jego specyfikacją i ku zadowoleniu klienta zgodnie z filozofią firmy.
Chcę również z całą stanowczością podkreślić, jeszcze raz fakt, że to ja klient udowodniłem serwisowi o problemie nie pracującego napędu tylnego w układzie AWD, kiedy to pracownicy serwisu uważali że system ten pracuje prawidłowo i nie ma z nim problemu.
Z góry dziękuję za pozytywne rozpatrzenie mojego problemu z wyrazami szacunku:

Taką odpowiedź otrzymałem dnia 2019.09.26
Szanowny Panie,
Uprzejmie informujemy, że gwarancja polega tylko i wyłącznie na bezpłatnej naprawie lub wymianie niesprawnego elementu lub podzespołu pojazdu, którego niesprawność wynika z wady wykonawczej lub montażowej w procesie produkcyjnym. Bezpłatne usługi gwarancyjne nie obejmują uszkodzeń wywołanych czynnikami niezależnymi od producenta.
Do uszkodzenia napędu może dojść na skutek nieodpowiedniego używania funkcji LOCK układu 4WD lub długotrwałego poddawanie układu 4WD poślizgowi (zakopanie samochodu np. w śniegu, błocie). W tej drugiej sytuacji nie jest to związane z użyciem funkcji LOCK.
Uszkodzenie stwierdzone podczas diagnozy pojazdu w Autoryzowanej Stacji Obsługi KIA Interbis powstało w wyniku przeciążenia układu 4WD, które jest skutkiem nieprawidłowej eksploatacji pojazdu. Zdiagnozowane kody błędów są związane ze sposobem eksploatacji samochodu. Usterki sygnalizowane przez te błędy nie są objęte gwarancją ze względu na niestosowanie się podczas eksploatacji do informacji zawartej w Instrukcji Obsługi.
Usterka powstała więc w wyniku niewłaściwej obsługi tego układu, a nie wady wytwórczej.
Podsumowując, ewentualna naprawa napędu w Pana samochodzie może odbyć się jedynie odpłatnie.

Z wyrazami szacunku,
Infolinia Kia Motors Polska
ul. Puławska 366, 02-819 Warszawa, Polska
T +48 801 542 542
M +48 605 542 542 E infolinia@kiamotors.pl

Kolejna moja korespondencja z Kia Motors Polska z dnia 2019.09.26
Dzień dobry

Dziękuję za odpowiedz jednak ta, tzw odpowiedź w żaden sposób mnie nie satysfakcjonuje. Skupiła się Pani tylko na fakcie, że to ja uszkodziłem ten napęd przez złe użytkowanie, co jest nieprawdą. Nie ustosunkowała się Pani do faktów jakie zamieściłem w piśmie odwoławczym. Przede wszystkim tym że to ja udowodniłem serwisowi niedziałanie systemu AWD, gdyż serwis stwierdził że wszystko działa dobrze. Dopiero po pokazaniu filmu kierownikowi serwisu, okazało się, że miałem rację i dopiero wtedy serwis poinformował mnie o przegrzaniu systemu AWD – odczyt błędu P1832 i związku z tym nie należy mi się naprawa tego podzespołu na gwarancji (nasuwa się jedynie słuszna uwaga, że to sam serwis mógł wywołać ten kod błędu tym bardziej, że nie ma daty i godziny powstania tego błędu) Podkreśliłem w moim piśmie wcześniejszym a także teraźniejszym o braku profesjonalizmu w/w serwisu, stąd moje podejrzenie o działanie na moją szkodę. Proszę przeczytać moje pismo jeszcze raz ze szczególną uwagą i odpowiedzieć na wszystkie kwestie w nim zawarte. Oprócz uszkodzenia mechanicznego może być też problem z elektroniką która to odpowiada za ten układ AWD. Nic nie zostało w tej kwestii sprawdzone, oprócz tego, że komputer pokazuje, iż wszystko jest w porządku. Pojazd o którym mowa zakupiłem w/w serwisie jako pojazd demonstracyjny i nabieram uzasadnionych podejrzeń, że od samego początku mógł ten problem występować w tym pojeździe lub został z prefabrykowany przez serwis, mówię tu o kodzie błędu P1832. Nie sądziłem że tak duży koncern potrafi potraktować w ten sposób klienta i obarczyć mnie winą złego użytkowania pojazdu. Uważam że system ten został źle zaprojektowany, jak może wystąpić taka sytuacja że przegrzanie elementu sprzęgła powoduje jego uszkodzenie, przy czym chcę zaznaczyć, że nie ma żadnej kontrolki informującej o zaistnieniu możliwości przegrzania tego układu. Nie ma żadnej informacji o tym że napęd nie działa w sposób prawidłowy lub że jest uszkodzony, jest to wada fabryczna i konstrukcyjna, która jest spychana na użytkownika pojazdu. Podkreślam po raz kolejny, że auto o którym mowa nigdy nie zostało przeciążone, ale tego Kia Motors Polska nie chce przyjąć do wiadomości obarczając tylko i wyłącznie odpowiedzialnością moją osobę. Chciałbym zauważyć że w samej instrukcji użytkowania nie ma nic o możliwości przegrzania układu AWD, a sam pojazd był użytkowany zgodnie z instrukcją załączoną dla tego pojazdu
Skoro napęd nie działa a jest kontrolka na desce rozdzielczej oznaczającą awarię w układzie AWD to dlaczego w moim wypadku ona nie świeci, dla mnie oznacza to tylko jedno, że system ten nie został skonstruowany w należyty sposób.
Proszę o dokładne zapoznanie się z problemem, szybką odpowiedź i rozpoczęcie działań w celu powrotu klienta do satysfakcji z użytkowania pojazdu marki Kia bo satysfakcji z podjętej decyzji o zakupie pojazdu Kia już nie ma.

Pozdrawiam, bardzo zdesperowany klient

Odpowiedz jaką otrzymałem 2019.09.27
Szanowny Panie,

Informujemy, że istnieje możliwość rozmontowania zespołu i dokonania weryfikacji uszkodzeń w obecności przedstawiciela KIA Motors Polska w siedzibie Autoryzowanej Stacji Obsługi KIA Interbis. Potrzebujemy na to Pańskiej zgody.
Od wyników weryfikacji będzie zależało finalne stanowisko Kia Motors Polska odnośnie złożonej reklamacji. Gdyby weryfikacja potwierdziła nieprawidłowe użytkowanie, to właściciel pojazdu zobowiązany będzie do pokrycia kosztów naprawy lub wymiany uszkodzonego podzespołu.
Prosimy o uwzględnienie tej okoliczności przy podejmowaniu decyzji, co do dalszych działań.
W tym miejscu zaznaczę, że Kia Motor Polska proponuje mi weryfikację w serwisie Kia Interbis, który to nie potrafił zweryfikować awarii.
W związku z tym napisałem jak na razie ostatnie pismo zażalenie. 2019.09.27
Dzień dobry

W załączniku przesyłam kolejne pismo zawierające zażalenie/skargę a także opis i nowe fakty które udało mi się ustalić.

Mam nadzieję że pomoże to Państwu pozytywnie rozpatrzyć moje żądanie naprawy gwarancyjnej i podjęcie decyzji szanujących klienta i użytkownika który zakupił dany pojazd w dobrej wierze, kierującego się zapewnieniami pełnego profesjonalizmu i radości użytkowania bezpiecznego i bezawaryjnego popartego siedmio letnią gwarancją z limitem 150 tyś km, samochodu marki KIA. Dodam jeszcze użytkującego pojazd w celach rodzinnych zgodnie z instrukcją użytkownika.

Jednocześnie proszę o sprawne i szybkie rozpatrzenie poniższego pisma.

dnia 27.09.2019


Dotyczy pojazdu: Kia Sorento 2.0 XL AT AWD, nr Vin KNAOH81ADF5038690, Rok produkcji 2014

Odwołanie od decyzji Serwisu Interbis Spółka z o.o., mającej siedzibę 80-125 Gdańsk, ul. Kartuska 408, odmawiającej dokonania naprawy tylnego napędu w ramach gwarancji oraz udzielonej odpowiedzi przez KIA Motors Polska z dnia 2019.09.26.
Szanowni Państwo
W odpowiedzi na działanie serwisu Interbis i Kia Motor Polska, chciałbym złożyć skargę /zażalenie od podjętej decyzji odmawiającej naprawy gwarancyjnej przeniesienia napędu na tylne koła w układzie AWD.
Istotą problemu jest fakt, że jak pisałem wcześniej to ja udowodniłem serwisowi brak właściwego działania systemu AWD w moim pojeździe, bowiem serwis tej usterki nie zdiagnozował. Wręcz przeciwnie podtrzymywał swoje ustalenia, iż wszystko jest w porządku. Musiałem dla zmiany decyzji przez serwis, przedstawić krótki filmik dokumentujący fakt, że napęd tylny nie pracuje pod obciążeniem ( samochód był zaczepiony o linkę holującą do drugiego pojazdu na podłożu żwirowym, koła przednie pracowały, koła tylne stały w miejscu ).
To ja kierowca i właściciel pojazdu Kia Sorento udowodniłem brak pracy tylnego napędu w systemie AWD. Pragnę również zaznaczyć, że zgłoszenia wadliwego działania układu miały miejsce w okresie wcześniejszym.
Niezrozumiałym jest również dla mnie to, że serwis cały czas twierdził, że wszystko jest w porządku z napędem do czasu przedstawienia filmiku. Chciałbym tu ponownie podkreślić fakt, że problem błędu wystąpił dopiero w momencie kiedy stwierdzono, że napęd tylni faktycznie nie pracuje. Uważam ten fakt jako działanie na moją szkodę i dopatruję się celowego działania tylko po to, aby odmówić naprawy gwarancyjnej. Wcześniej nie byłem o tym fakcie informowany wręcz przeciwnie pokazano mi wykresy i odczyty alarmów, wykazujące że wszystko jest w porządku.
Powyższe w mojej ocenie świadczy to o braku profesjonalizmu i wiedzy niezbędnej do diagnostyki, a i może samej umiejętności naprawy przez serwis KIA. Nie ma żadnej informacji o tym że napęd nie działa w sposób prawidłowy lub że jest uszkodzony, jest to wada fabryczna i konstrukcyjna, która jest spychana na użytkownika pojazdu. Lampka ostrzegawcza napędu na wszystkie koła AWD informująca o zaistniałej usterce w ogóle się nie zapaliła i nie pali do tej pory, tak jakby system działał sprawnie.
Nasuwa się tu myśl, o obowiązkowej kontroli/akcji serwisowej którą należałoby przeprowadzić u wszystkich użytkowników Kia Sorento i aut Kia z podobnymi napędami. Inni użytkownicy tak jak ja, mogą nie zdawać sobie sprawy z faktu o braku właściwego działania ich napędu, tym bardziej, że tak jak w moim przypadku wszystkie odczyty z komputera i brak zapalonej kontrolki, mógł świadczyć o tym, że wszystko jest w porządku.
Pragnę również zauważyć fakt, że kod błędu P1832, na który powołał się serwis, nie jest ściśle powiązany z niewłaściwym użytkowaniem pojazdu przez użytkownika. Wskazuję dalej, że nie udowodniono, że pomimo braku zapisów w okresie wcześniejszych zgłoszeń ta sprawa była zgłaszana wcześniej i być może, z uwagi na niewłaściwe podejście serwisu do danego zagadnienia doszło do sytuacji, jakiegoś zblokowania a ostatecznie do poślizgu napędu, który to spowodował w chwili obecnej uszkodzenie i wystąpienie tego kodu błędu. W tej sytuacji pewne możliwe niedopełnienie obowiązku przez serwis świadczy, że to właśnie serwis doprowadził lub wada producenta spowodowała kod błędu P1832.
Zagłębiając się w temacie dowiedziałem się, że częstą przyczyną tego typu awarii w tych samochodach jest pęknięcie spoiny łączącej koszyczek zestawu sprzęgieł napędu 4x4 z wałkiem rozdzielacza. Prawdopodobnie to stało się w moim samochodzie. Spowodowane to jest przez złe wykonanie spawu, jest on zbyt delikatny. Serwisy a przypuszczam również Kia Motor Polska również o tym wie. Jednak w komputerach samochodów zapisane jest aby podczas tej awarii wyskakiwał błąd związany z przegrzaniem termicznym. Chodzi tu zapewne o politykę firmy, aby serwisy zarabiały na naprawach. Moim zdaniem usterka powinna zostać naprawiona w ramach gwaranci i z tego też powodu powinna być podjęta akcja serwisowa samochodów z takim system przeniesienia napędu.
W zaistniałej sytuacji wnoszę o ponowne rozpatrzenie skargi/zażalenia, wnosząc o usunięcie tej wady. Przyjmuję że jest to wada produktu, w przeciwnym wypadku zmuszony będę skorzystać z pomocy niezależnego rzeczoznawcy, a wszelkimi kosztami wynikającymi z tej opinii zmuszony będę, po potwierdzeniu moich argumentów, przenieść na Kia Motor Polska.
Z poważaniem

To ostatnia odpowiedź jaką otrzymałem. Dnia 09.10.2019

KIA Motors Polska Infolinia
9 paź 2019, 10:15 (7 dni temu)


do mnie


Szanowny Panie,

Uprzejmie informujemy, że stanowisko KIA Motors Polska zostało przedstawione w poprzedniej korespondencji.
Uszkodzenie napędu powstało w wyniku przeciążenia układu 4WD. Bezpłatne usługi gwarancyjne nie obejmują uszkodzeń wywołanych czynnikami niezależnymi od producenta.
Z wyrazami szacunku,


Mam nadzieję że zainteresuje Państwa mój problem aby dowiedzieć się jak to naprawdę jest z tymi napędami. Które to, długa jazda w błocie i śniegu może spowodować uszkodzenie. Na desce rozdzielczej są dwie kontrolki od napędu, jedna gdy jest załączony napęd a druga gdy napęd jest uszkodzony. U mnie kontrolka uszkodzonego napędu w ogóle się nie zapala. Zastanawiam się ilu użytkowników pojazdów z tym napędem może nie mieć świadomości o uszkodzeniu i niepełnej sprawności swojego samochodu, który to jest przedstawiany jako flagowy model.

Z wyrazami szacunku
Powrót do góry
jarekkowalski43

Czytelnik



Dołączył: 22 Paź 2019
Posty: 6
Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock
Posiadane auto: Kia Ceed 1.6 CRDI 2007r
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 23 Paź 2019, 08:23
Temat postu:

Re: ( Kia Sorento ) Post na temat działania Kia Motors Polska i Serwisu Interbis


Dzień dobry. Usterka która występuje w Pana aucie (brak napędu na tylną oś) jest prawdopodobnie spowodowana korozją i zerwaniem frezu,( który wychodzi ze skrzyni biegów) i napędza przekładnię kontową układu 4WD. Początkowe objawy uszkodzenia to szarpanie autem podczas przyspieszania. Problem znany w Kia Sportage ale również występujący w Sorento. Życzę wytrwałości w słusznej walce o naprawę gwarancyjną w ASO Kia.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum KIA Forum Strona Główna -> ( Kia Sorento ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Kia Sorento »

Opinie o samochodach Kia Sorento - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Kia Sorento ) Porady, problemy techniczne


KiaSoul

43 900

2015r.

63 000 km

wielkopolskie

KiaCee'd

89 900

2020r.

6 000 km

wielkopolskie

KiaPicanto

4 900

2004r.

158 195 km

łódzkie

KiaCee'd

74 710

2021r.

82 880 km

mazowieckie

KiaSorento

19 900

2005r.

277 685 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System